Sotsiaalmeedia turundus

KĂŒmnes #tudenginstaris postitus on kohal! 📯 TĂ€na tuleb juttu sotsiaalmeedia turundusest ja sellest, mis probleemiga olen pidanud silmitsi seisma sisu luues đŸ€”. Lisaks mainin vĂ”imalusi, kuidas teada saada, kas postitused ja reklaamid ĂŒldse inimesteni jĂ”uavad. Selgitan vĂ€lja parimad viisid sisuteekonna jĂ€lgimiseks interneti avarustes ning tutvustan, kuidas selle kĂ€ekĂ€iku suunata 👆 👉. Teema vĂ”tab lĂ”puks kokku meie oma ekspert 🧐. LĂ”busat lugemist! 😊

Kui sa minu blogi postitusi varasemalt juba lugenud oled 👌, siis oled ehk arusaanud, kui oluline on ettevĂ”ttele sisuloomine erinevates sotsiaalmeediakanalites selleks, et tĂ”mmata andekaid noori enda juurde tööle (kui sa juhuslikult veel ei ole varaseimaid postitusi lugenud, siis mul on heameel kutsuda sind neid lugema 😃, loomulikult peale seda, kui oled selle postitusega lĂ”petanud 😃). Sisuloomisega kaasneb kahjuks ka probleem – nimelt ei jĂ”ua postitused ja reklaamid inimesteni. Tihtilugu ei jĂ”ua need isegi kĂ”igi oma Facebooki vĂ”i Instagrami lehekĂŒlje laikijateni 😞. Mis mĂ”tet on teha postitusi ja reklaame, kui keegi teine neid ei nĂ€e? Ei olegi.

Kui suve alguses Instari blogiga alustasin, siis oli see minu jaoks pea ees tundmatus kohas vette hĂŒppamine. Tegelikult ma ei olnud veel isegi pĂ€ris kindel, kas ma ĂŒldse kirjutada oskan đŸ€Ł. GĂŒmnaasiumis ei olnud kirjandid just minu kĂ”ige tugevam kĂŒlg ning aasta kaitsevĂ€es đŸ”« ja ĂŒlikoolis 🎓 ei olnud minu kirjaoskust parandanud. Siiski olin ma valmis oma #tudenginstaris postitustega maailma vallutama 🔝 🏆. Nagu ma kĂŒmne nĂ€dalaga selgeks olen saanud, siis maailma vallutamine minu jutukuse taha ei jÀÀ 😏 (kas see vĂ”ib jÀÀda mu lause ĂŒlesehituste, vormistuse vms taha, on juba teine kĂŒsimus 😄). Paraku pean tĂ”dema, et kĂ”ige suuremaks piduriks sel teel on sotsiaalmeedias postituste levik.

Inimesed ei saa alati tĂ€pselt aru, kuidas Facebook, Instagram ja Youtube raha teenivad (neid saab ju tasuta kasutada). Samas sotsiaalmeedia sisuloojad on sellega vĂ€gagi hĂ€sti kursis. KĂ”ige paremaks nĂ€iteks nendest kolmest on Facebook, mille algoritmid ei nĂ€ita postitust ka kĂ”ikidele neile, kes sinu lehte laigivad. Selleks on sotsiaalmeedia gigant teinud vĂ”imaluse oma postitusi boostida. See tĂ€hendab, et lisaks reklaamile, mida sa Facebookis teha saad, on sul vĂ”imalus oma tavalise postituse eest maksta 💳, et see rohkemate inimesteni jĂ”uaks. Ühest kĂŒljest on see maksmine ebameeldiv, kuid leiab ka tegelikult selleltki oma positiivseid kĂŒlgi. Postitust boostides (vĂ”imendades) on sul vĂ”imalik suunata seda pĂ€ris tĂ€pselt just sellele sihtrĂŒhmale nagu vaja 🎯. Sellega kaasneb garanteeritud postituse ulatus (mida rohkem maksad seda kaugemale see levib, seda rohkem Ă”igeid inimesi seda nĂ€eb) ning sĂ”ltuvalt selle sisu atraktiivsusest vĂ”ib see ĂŒpris kergelt tĂ€nu vĂ”imendusele ka naturaalset populaarsust kumulatiivselt kasvatada. Nagu juba mainisin, saab Facebookis ka tavalist reklaami teha – selle nimi on Facebook Ad. Kasulik on see nĂ€iteks uute töötajate vĂ€rbamiseks, kuna saad postitust suunata konkreetsele sihtĂŒhmale, keda sinu lehe laikijate seas ei pruugi leiduda. Lisaks sellele on ka olemas Boosted Post Ad, mis on tĂ€psem kui tavaline Boosted Post, aga ei ĂŒleta Facebook Ad’i vĂ”imalusi. Selleks, et postitused ja reklaamid Facebookis paremini leviksid, soovitan ma kindlasti eeltoodud vĂ”imalusi ise lĂ€hemalt uurida. 👇

Selleks et mÔÔta, kuidas sotsiaalmeedia postitused mĂ”jutavad ettevĂ”tte kodulehte, on taiplik kasutada Google tööriista nimega Analytics. Google Analytics mÔÔdab sinu interneti lehekĂŒlje kĂŒlastajate arvu, kĂŒlastamisaega ja kestust. Lisaks teab see sulle öelda milliseid postitusi vĂ”i lehti kĂŒlastaja vaatas ning ka seda, millises linnas ta on, mis tĂŒĂŒpi arvutit ta kasutab (lauaarvuti, telefon, tahvalarvuti) ja millises brauseris ta sinu lehe avas. Aegajalt saab selle infoga pĂ€ris huvitavaid jĂ€raldusi teha, mis vĂ”ib olla kasuks postituste loomisel 👌. Teine ning isegi tĂ€psem tööriist on Facebook Pixel, mille lisades kodulehele tuvastab isiku lausa nimeliselt, kes nĂ€oraamatust sinu kodulehele liigub. See on suurepĂ€rane et teada saada, kes on pĂ€riselt sinu lehest huvitatud ning neile on hiljem ĂŒlimugav oma postitusi suunata. MĂ”lema rakenduse lisamine oma kodulehele on ĂŒldiselt lihtne ja lahti seletatud. Mina soovitan kindlasti mĂ”lemat ka kasutada, kuna see on minu arvates parim viis arusaada oma reklaamide ja postituste tulemuslikusest. Nagu varem vĂ€lja tĂ”in puudub raha ja ajakulutamisel mĂ”te, kui see tulemuseni ei vii. Lisaks arvestades, et Google Analytics maksis algusaastatel 400$ kuus, siis on praegu selle tasuta kasutamine ennast vÀÀrt.

Meie kasutame Instaris vahelduva eduga peaaegu kĂ”iki neid eeltoodud vĂ”imalusi, et paremini tundma Ă”ppida oma kogukonda ja suunata postitusi. Samas hoiatan ette Ă€ra, et kui koduleht ei taha teha koostööd, siis vĂ”ib Facebook Pixel’i rakendamine olla paras nuhtlus😄. Siia lĂ”puks ĂŒks huvitav nipp veel reklaamide ja postitustega paremate tulemusteni jĂ”udmiseks on kasutada AB testimismeetodit. LĂŒhidalt tuleb valmistada kaks sama teemalist reklaami erineva kujundusega ja stiiliga ning hiljem vĂ”imendada kapitaliga seda, mis naturaalselt paremini töötas. See strateegia on juba pĂ€ris populaarne, kuna seda soovitavad ka suured vĂ€lismaised interneti turundajad.

Instari eksperdi Kersti Vannase kommentaar:

„Teil vĂ”ib olla suurepĂ€rane töökoht pakkuda ja teil on ka seda kohta tutvustav ideaalne sihtrĂŒhma kĂ”netav töökuulutus. Kui see kaunis kuulutus sihtrĂŒhmani ei jĂ”ua, siis pole sellest kĂ”igest mingit kasu.

99% noortest (tudengite uuringu blogipostitus) kasutab Facebooki igapĂ€evaselt, tööportaalides kĂ€ivad nad ebaregulaarselt ning paberlehti loevad, siis kui ehk vanematel kord aastas kĂŒlas kĂ€ivad. Selleks, et jĂ”uda sihtrĂŒhmani, tuleb olla seal kus sihtrĂŒhm on.

Milleks kasutada sotsiaalmeediat vĂ€rbamiskanalina? Ikka selleks, et jĂ”uda oma sĂ”numi ja kuulutusega suurema hulga sobivate kandidaatideni. Samas selleks, et hinnata, kas te jĂ”udsite ikka sihtrĂŒhmani, on vaja ka oma tegevusi mÔÔta. Sotsiaalmeedia kasutamise plussiks on, et te saate vĂ€ga tĂ€pselt oma tegevuste efektiivsust mÔÔta ja seda parandada.“

Kui sulle meeldis tĂ€nane postitus, siis jaga seda julgelt facebookis. KĂŒsimuste ja ettepanekute puhul leiad mind Facebookist, Instagramist ja LinkedIn’ist. JĂ€rgmine postitus tuleb taas jĂ€rgmisel teisipĂ€eval 😊. Vahvat augustit! ☀