Saabunud on aeg 11.nda postituse jaoks. đ Selles postituses tuleb juttu #hashtagide kasutamisest. Sellest, millisel platvormil on neid kĂ”ige parem kĂ€iku lasta ja kuidas vĂ”tta #hastagidest viimast đ. NĂ€itan kuidas #hashtag aitab ettevĂ”ttel lĂ”igata kasu sotsiaalmeediast ilma, et tal seal kasutajagi oleks. Toon vĂ€lja ka mĂ”ne mĂ”tlemiskoha, mis puudutab #tagi kasutamist đ€. Nagu ikka, annab lĂ”puks oma kommentaari teema kohta Instari ekspert đ€. RÔÔmsat lugemist! đ
Minule, kui aktiivsele sotsiaalmeedia kasutajale on hastagid saanud lahutamatuks osaks internetis đ. Alles hiljuti tuli mul ette olukord, kus pidin otsima internetist puust kandiku jaoks inspiratsiooni (Ă€rge kĂŒsige miks đ). Nagu ikka andsid Google pildid mulle umbes miljon vastet, aga tĂ€pselt sellist, nagu mul mĂ”ttes oli, ma sealt kohe ei leidnud. Sestap oli jĂ€rgmine loogiline kĂ€ik minna Instagrami ja toksida otsingusese #woodentray ja koheselt oli palju vĂ€rsket inspiratsiooni jĂ€lle mu silme ees đ. Inimesed kasutavad sotsiaalmeedias hashtage ka oma postituste lĂŒhikirjeldamiseks ning seal tuleb alatasa vĂ€lja ettevĂ”tete nimesid ja asukohti, millega nad parasjagu seotud on. TĂ€nu sellele tekib hashtagidest ettevĂ”ttele oma #tagi leht ning kui inimesel tekib suurem huvi mingi organisatsiooni vastu, siis sealt saab alatihti kĂ”ige siiramat infot đ.
Hashtagide kasutamine on osa sotsiaalmeedias figureerimisest. See on lihtne viis, kuidas teha oma ettevĂ”te nĂ€htavamaks ja ĂŒlesleitavamaks. Hashtage korrektselt kasutades on vĂ”imalik ka oma postitusi organiseerida. Lisaks annavad need sulle lihtsa vĂ”imaluse oma jĂ€lgijaskonda tegutsema panna, kutsudes ĂŒles oma ettevĂ”tte #hashtagi kasutama. Nii on kogukonna ĂŒlesehitamine sotsiaalmeedias lausa lust ja lillepidu đ. Populaarseid platvorme, kus #tagi kasutada saab, on mitmeid. Facebook, Instagram, Twitter ja LinkedIn on kĂ”ik nende kasutamise teinud vĂ€ga mugavaks. Samas soovitan esialgu jÀÀda Facebooki ja Instagrami juurde, kuna need kaks on Eestis lihtsalt teistest palju populaarsemad đ.
Kui ettevĂ”ttel on sotsiaalmeedias kasutaja olemas, siis on tal kĂŒllaltki kerge oma hastage juhtida. Selleks on vaja lihtsalt kĂ”ik enda postitused Ă”igete #tagidega Ă€ra mĂ€rkida. Lisaks vĂ”ib panna ka oma töötajad hashtage kasutama, stiilis #tööettevĂ”ttesx. See on hea selleks, et olla lĂ€bipaistvam just inimese jaoks, kes nĂ€eb end kunagi selles ettevĂ”ttes töötamas. Lisaks saab hashtagi ĂŒmber siduda konkreetseid ettevĂ”tte traditsioone ja kombeid, mida on vahva teistele nĂ€idata. Levinud on ka kogukonda kaasavad #hashtagid, mida kasutab nĂ€iteks Tartu Ălikool đŻ. Selle haridusasutuse Instagrami kasutaja kutsub inimesi ĂŒles lisama pilte kasutades #tartu ja #unitartu hashtagi. Peaagu igapĂ€ev valivad nad uutest piltidest parima ja postitavad selle ka oma instagrami lehele ĂŒles.
Aeg-ajalt tuleb ette, et mĂ”nel firmal ei ole vĂ”imalik sotsiaalmeedia kontot teha, kas siis emaettevĂ”te kuskil kaugel vĂ€lismaal ei luba vĂ”i on selleks mingi muu pĂ”hjus đ. Samas sotsiaalmeedias kohalolek on tĂ€napĂ€eval vĂ€ga oluline ning sellest ilma jÀÀda ei taha keegi. Ănneks hashtagid on need, mis seda olukorda leevendavad đ. EttevĂ”tted, kes sarnase probleemi ees seisavad, rakendavad edukalt tööle oma töötajad. See, et firmal ei ole oma sotsiaalmeedia kontot ei tĂ€henda, et selle töötajad kokkulepitud hashtage kasutada ei vĂ”i. Neid samu #hashtage on vĂ€ga mugav hiljem lisada oma kodulehele ja vĂ€rbamislehele nii, et uued vĂ€rsked postitused on alati nĂ€htaval. Heaks nĂ€iteks on ettevĂ”te Taevas Ogilvy (nĂ€ed siit đ). Muidugi hoiatan kohe Ă€ra, et #hashtagide valikul tuleb olla ettevaatlik, kui plaan on siduda see kodulehega. MĂ”istlik on kasutada mingit spetsiifilist sĂ”na. Muidu vĂ”ib juhtuda, et nĂ€iteks Eesti piimatööstus ettevĂ”te Tere mĂ”tleb endale hashtagi #tere_eesti ja varsti ilmuvad sinna alla turistide pildid lennujaamast đ.
Instari eksperdi Kersti Vannase kommentaar:
“# on ĂŒks kanal oma tulevaste töötajate sihtrĂŒhma kĂ”netamiseks.
Ăks olulisi töökoha hoidmistegureid on suurepĂ€rane meeskond. Ăks pilt ĂŒtleb rohkem kui 1000 sĂ”na ja nii ka pilt meeskonnast rÀÀgib rohkem kui pikk kirjalik tekst.
Tasuks mĂ”elda korra ka teistpidi. Tööotsija soovib nĂ€ha infot tööandja kohta, kuid kui organisatsioon ei taha/julge oma töötajaid/meeskonda/elu tööjuures nĂ€idata, tekib kĂŒsimus miks? Seega pigem nĂ€idake, millised te tegelikult olete, sest uskuge tööotsijad pole selgeltnĂ€gijad ja nad tĂ”esti ei tea, kui tore tööandja te tegelikult olete, kui te seda ise ei nĂ€ita.
Pluss # on tasuta vĂ”imalus!”
Kui sulle meeldis mida lugesid ja said midagi huvitavat teada, siis jaga seda postitust ka teistega đ. KĂŒsimuste korral leiad mind Facebookâist, LinkedInâist vĂ”i Instagramistđ. JĂ€rgmine postitus tuleb juba jĂ€rgmisel teisipĂ€eval! Seniks Toredat Augusti algust! â