Kas värbamiskampaaniale on kohta?

2 Min (421 sõna)

Piire pannakse kinni ja inimesed istuvad kodukarantiinis: kellele on praegu üldse oluline värbamisturundus? Tegelikult meile kõigile. 

See, mis toimub praegu töömaastikul, on äkiline ning kiireid uusi lahendusi vajav situatsioon. Osa inimesi vabaneb, kuna uute piirangute tõttu ei ole võimalik enam oma senist tööd jätkata. Nii on juhtunud näiteks turismivaldkonnas, üritusturunduses, jooki ning sööki serveerivates kohtades. Samal ajal on väga paljudel tööandjatel, kes täidavad Eesti elanikkonna heaks elutähtsaid ülesandeid, tekkinud äkiline lisakoormus ning töökäte puudus. 

Ühiskonna vaimset tervist silmas pidades on väga oluline vältida olukorda, kus osa meist jääb kurvalt koju konutama samal ajal kui teised pingutavad higimull otsa ees, et ülekoormatusega hakkama saada. Tasakaalu loomiseks on vaja pakkumine ja jõudlus kokku viia. Jah, alati on ettevõtjatel võimalus otse teiste ettevõtetel suhelda, mis on seni Eesti näitel hästi toiminud ja nii võiks see ollagi. Kuid iga probleemi jaoks ei pruugi see olla õige lahendus ning kindlasti ei maksa alahinnata sotsiaalmeedia jõudu päevil, kus inimesed on sunnitud suure osa ajast veetma kodus arvuti taga. Selleks, et kindlustada vabade töökohtade info jõudmist õigete inimesteni, on vajalikud just nimelt värbamiskampaaniad konkreetsetele sihtrühmadele. 

Teine oluline argument, miks ei tasu värbamistegevusi kriisi taustal nurka visata – iga kriis saab kunagi läbi ning targem on tegutseda praegu ennetades tulevasi arenguid. Värbamisturundusest on kindlasti abi praeguses eriolukorras, aga on abi ka hiljem. Suure tõenäosusega on suvehooajaks töömahud kasvanud, kuid on ka selge, et ilmselt ei ole suvel inimesi Eestis rohkem kui täna. Majanduslik olukord on võib-olla muutunud, aga kui tahad olla kindel, et sinu tiimis on piisavalt õigeid inimesi, tasub tegutseda juba praegu. 

Mõned näited, kuidas värbamisturundusega alustamiseks:
1⃣ Mõtle, keda soovid värvata, kes on su sihtrühm? 🎯
2⃣ Mis on sinu sihtrühmale töökoha valikul oluline?
3⃣ Millised on infokanalid, millega jõuda oma sihtrühmadeni?
4⃣ Kogu eelneva info põhjal loo sihtrühma meelespidades värbamiskampaania: värbamistekst, töökuulutused, sotsiaalmeediabänner ning maandumisleht. Kirjuta välja kampaania aja- ja tegevuskava. 
5⃣ Vii kampaania ellu kasutades sotsiaalmeediat või muid sinu sihtrühmale sobivaid kanaleid. Näiteks lennujulgestajate leidmiseks kasutas G4S sotsiaalmeediat ja välimeediat. Kui huvi on, loe täpsemalt G4Si kampaania kohta siit.

Lisaks on viimased ajal tööjõupakkumist ja nõudlust ühildamas:
* GoWorkaBit
* CV-Online lühiajaliste töökohtade facebooki grupp 
* Online Expo ajutised töökohad 
* Töötukassa
* Share Force One
* Tallinna Linna ja Delfi algatus #Seljadkokku

Üks võimalus sihtrühma ootuste teadasaamiseks on kasutada Instari atraktiivsete tööandjate uuringut, kus saab välja tuua isegi kitsamate sihtrühmade ootusi töökohale ja infokanalitele nagu energeetikud, farmatseudid.


Instar EBC eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi värbamiskampaaniaid, uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid, mille eesmärk on kasvatada tugevaid tööandja brände. Pakume lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest erinevaid tööandja brändingu teenuseid.

Võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse! Johanna.odes@instar.ee