15 võimalust, kuidas võita tööotsijate südameid karjäärimessil

7 Min (1408 sõna)
karjäärimess, värbamine, võtitulevikku, võtitulevikku2020,

Eesti suurim karjääriüritus Võti Tulevikku toimus sel aastal 3.-5. märtsil. Instari tiim käis samuti uudistamas, kuidas läheb ettevõtetel ja organisatsioonidel uute töötajate värbamisega ning milliseid värskeid lahendusi oli tähelepanu köitmiseks välja mõeldud. 

Me ei pidanud pettuma! Juba sisenedes oli tunda magusate vahvlite, pannkookide ja isegi popkorni lõhna. See kruvis kohe meie ootused üles. Pärast põhjalikku tiiru messialal oli rõõm tõdeda, et kohal oli väga palju tublisid tööandjaid. Lisaks meeldivatele lõhnadele hakkasid silma paljud ägedad messiboksid. Tänavu oli messil kohal üle 100 ettevõtte, kelle kõigi eesmärk oli 3500-5000 külastava noore hulgast leida just oma noored talendid.

Suur aukummardus nii korraldajatele kui osalejatele, kes igal aastal suudavad meid üllatada nii uute korralduslike trikkide ja nippidega kui ka põnevate ning meeldejäävate organisatsioonide tutvustustega!

Kuidas siis ikkagi eristuda ja jääda konkurendi kõrval seistes silma just õigetele noortele ? Jagame teiega ideid, mis on nii lihtsamalt kui ka keerulisemalt teostatavad, kuid mida kõiki ühendab leidlikkus ning sõnumi seotus organisatsiooni tegevusalaga.  
Loe ja saa inspiratsiooni eristumiseks allpool toodud näidetest! 

1. Tippjuht kõigest 30 sekundi kaugusel – otseühendus Tele2 tegevjuhiga
Tegemist oli ühe ainulaadsema lahendusega! Nimelt oli Tele2 loonud eraldi boksi, mille kaudu sai 30 sekundi jooksul esitada videoformaadis küsimus nende tegevjuhile, kes vastab sinu küsimusele hiljem meili teel. Vastus on 100% garanteeritud! Installatsioon peegeldas Tele2 esindajate sõnul hierarhia puudumist ettevõttes. See oli demonstratsiooniks, et vajadusel võid kerge vaevaga pöörduda ka n-ö suure juhi poole.  Lisaks jagati valgeid sokke sloganiga “põhjusega mässaja”.

Kuidas läks intervjuu meil? Meie küsisime Tele2 tegevjuhilt, mis on nende kõige suurem kommunikatsiooni väljakutse tänasel päeval? Kommunikatsioon on ju suur osa ka tööandja brändingust, seega jääme põnevusega vastust ootama!

2. Näita oma valdkonna tipptehnoloogiat ja julge oma boksist 10 sammu kaugemale astuda – ABB rabas YuMi robotiga ja super saadikutega
ABB on justkui tehnoloogia teerajaja. Parim võimalus selle väite tõestamiseks ja tulevaste töötajate inspireerimiseks, on näidata oma ägedaid asju! ABB boksis serveeris kohvi nende robot YuMi ja kaasa oli võetud ka nende praktikantide loodud toode EarCatcher, mille turbiinidesse sai igaüks puhuda. Nende boks oli tõeline meelelahutus – see oli uudishimulikke tudengeid täis! Saime neilt teada, et selle aasta eesmärgiks on neil leida rohkem praktikante kui eelmisel aastal (eelmine aasta oli neil umbes 100 praktikanti). ABB messiala oli väga hästi läbi mõeldud – seal hulgas ka huviliste meelitamine ABB boksi – nimelt olid Taltechi koridorides ABB õhupallid, mis tekitasid vaatajas nii teadlikkuse, et ABB on kohal kui ka huvi ABB üles otsida. Lisaks kõigele sellele oli ABB´l kaasas oma tööandja saadikute kahurvägi, kes agaralt inimesi boksi kutsus. Tehke järgi! 🙂

3. Paku seda, mis külastaja vajab – Elisa pakkus energiat ja tööd
Popkorni lõhnaga peibutasid nii mõnedki tööandjad, kuid Elisa oli astunud sammukese kaugemalegi. Popkorn oli superlahedas töökuulutusega topsis, mille visuaalne keel sarnanes nende ettevõtte brändinguga. Kes ei ole siis kursis nende uute ägedate reklaamidega?!
Isiklikud energiavarud said popkorniga täiendatud, kuid sellega Elisa boks ei piirdunud. Tuge pakuti ka meie nutiajastu kaaslasele. Kuidas? Oma truu sõbra sai jätta Elisa väiksesse kappi jõudu koguma.

4. Jahuta meeli – Fujitsu kostitas jäätisega!
Me kõik teame, et messidel, kus on palju rahvast ja väga kitsas, tekib tunne nagu oleksid saunas. Fujitsu oli paar sammu ette mõelnud ja kutsus kõiki end jäätisega jahutama. Kui tudengile jahutav jäätis kätte anti, sai juba ka tööst ja praktikast rääkida. 🙂 Lisaks nägid Fujitsu tööandja saadikud väga stiilsed välja! Nende riietus on hea näide, kuidas ettevõtte promoriideid saab ka väga maitsekalt teha. Kanna kasvõi iga päev selliseid kleite ja pluuse!

5. Ahvatle maitsmismeeli – pannkoogid CGI juures tegid puhta töö
Keda meist ei kutsuks mõnus pannkoogilõhn, mis tekitab tunde nagu oleksid vanaema juures rikkalikku hommikusööki söömas. Selle emotsiooni pealt avastame end juba CGI boksist, kus CGI mütsiga ning põllega kokk ja tegevjuht jagab meile pannkooki moosiga. Ta laseb pannkooki nautida toolil sõnumiga „Istu tulevikku!“. Iseendalegi märkamatult oleme sisenenud CGI paljude töövõimaluste maailma.

6. Suurepärane terviklik disain – Operail veetles iluga
Infot saame iga päev liigagi palju. Eriti kirev olukord on veel messidel, kus oht saada info üledoosi on eriti suur. Vahel on lihtsuses võlu ja stiilipuhas valdkonda võimendav disain jääb alati silma. Lisades sinna juurde ka asjatundjad, kes oskavad organisatsiooni võimalustest huvitavalt rääkida, on teil olemas retsept õigete inimeste leidmiseks. Operaili boks äratas tähelepanu väga kauni ja ühtlase visuaalse lahendusega, tuues esile just valdkonna eripärad.

7. Kui ühiskonna trenditeemad on Sinu tegevusala, siis näita seda – Utilitas puhas energia 

Keskkonnateadlikkus, tervislikkus ja mängulisus on mõned võtmesõnad, mis noori kõnetavad ja Utilitas paketeeris võidukombo.
Selles sisaldus:
1) tudengi tervise toetamine orgaaniliste toormahlade ja massažitooliga,
2) mängustatus – boksi juures oli tahvelarvuti, et koguda inimestelt brändi teadlikkuse kohta infot. 
PLUSS! Utilitases töötades saad anda oma panuse maailma keskkonnasõbralikku suurendamiseks! 

8. Ole stiilne ja elegantne – KPMG oli stiilne nagu James Bond
Kui eelmine aasta köitis KPMG tähelepanu Instagrami lõbusate raamidega, siis sel aastal oli lähenemine hoopis teine. Nad olid klassikalised, detailideni läbi mõeldud ja stiilsed – nad tõesti eristusid! Enamik organisatsioone püüavad noori boheemlasliku ja pigem värvilise lähenemisega. KPMG otsustas kõnetada neid, kes oskavad hinnata kõrget kvaliteeti, teadmisi ja oskusi – tegureid, mis on KPMG valdkonnas olulised. Nad olid stiilpuhtad, alustades messialast, lõpetades proteiinibatoonide ja energiajookide erikujundusega. Ei puudunud ka elegantsed musta riietatud “värbajad”, kes väljavalitutele ettevõtet rõõmuga tutvustasid.

9. Provotseeri sihtrühma – “Millal AI Sind asendab?” küsis Helmes. 
“Mitme aasta pärast tehisintellekt sinu töö üle võtab?”. AI teemal on palju räägitud – nii võimalustest kui ka ohtudest. Helmes tabas küsimusega nii oma valdkonna temaatikat kui ka meie inimlikke hirme. See oli provotseeriv ja mõtlemapanev, mis tegi nende messi väljapaneku meeldejäävaks. Vastamiseks anti oranž kleepsuke, mis tuli sobiva vastusevariandi juurde panna. Ka meie vastasime küsimusele, meie arvame, et AI ei saa Instari kunagi asendada! 🙂 Loodame, et Helmes teeb ka mingi ülevaate kogutud vastustest.
Sellega aga asi ei piirdunud! Raske mõttetöö eest sai ka tasu – tervist ja aju turgutava sidruni-ingveri-mee shoti.

10. Meelita oma boksi – salapärane ERGO võti
ERGO teab, et inimestele meeldib mängida igasuguseid erinevaid mänge. Nad jagasid kleepsukesi, millega oli võimalik midagi võita. Loosisedel nägi välja väga lahe – nagu võti ehk Võti Tulevikku. Muidugi sai see mäng ka meie tähelepanu!
Siinkohal julgustame veelgi rohkem mängima oma tulevaste töötajatega. Sellega tõmbate tähelepanu ja mis olulisim – lõpuks just need sobivad inimesed paati.

11. Retro toimib alati – Avalanche Laboratory Arcade mäng
Lisaks leidlikule sloganile (We don’t make software, we make superware) oli kohapeale toodud täissuuruses oldschool ARCADE videomäng Nad olid ikka väga populaarsed, sest nende boksi ees oli suur tunglemine ja kõik uurisid-mängisid-rääkisid. Nad kutsusid ka noori end Instagramis jälgima ja jagasid selle eest ka auhindu. Taaskord väga lihtne tekitada endale jälgijaskonda, kellele oma tööandja brändingu tegevustega silma jääda. 🙂

12. Starship Technologies’i teenistuses oli kommirobot
Seistes messialal märkasime kaugelt mingit jalgade kõrgust tegelast messibokside vahel toimetamas. Meieni jõudis armas kommirobot, kes oli väga sõbralik ja pakkus kommi ning kutsus ka messiboksi. Keda selline armas tegelane ära ei võluks?

13. Orkla andis magusat degusteerida
Orklal oli kaasa võetud lisaks ilusale tööandja brändingu hüüdlausele ka uued tooted alati “näljaste tudengite” meelitamiseks . Nende boksis sai täita kohe praktikasoovi avalduse ja maitsta ka uut Nurri vahukommi šokolaadi. Peale degusteerimist sai QR-koodiga anda ka tagasisidet toodetele. Nemad panid toote turunduse ja tööandja bränding koos töötama. Seda oli vaid rõõm näha, sest sünergia peab olema tööandja brändingu ja teiste ettevõtte valdkondade vahel.

14. TransferWise – tööandja bränding on pidev töö
On siin keegi, kes ei teaks TransferWise’i? Me arvame, et mitte. 🙂 Nad on Instari töö-ootuste uuringuski tuntud kui väga kõrge atraktiivsusega tööandja. Olgugi, et paljud tudengid neid teavad, tunnevad ja sooviksid võib-olla seal ka töötada, ei tähenda, et oma tööandja mainet enam kujundama ei pea. Tark tööandja jätkab oma brändinguga ka siis kui atraktiivsus on jõudnud haripunkti.

15. Eristu – TREV-2
TREV-2 messialal olid enamus tööandjaid valgetes boksides. Nende messiboksi disain töötas sellises olukorras ideaalselt. Nad olid justkui vabas õhus, tausta ehtimas nende endi rajatud ringtee pilt. Lisaks kasutas TREV-2 suurepäraselt ära oma tööandja brändingu sloganit „Teekond ühendab meid.” See oli nagu naelapea pihta sõnum, mida Võti Tulevikku messil kommunikeerida. Siit messilt saavad ju paljude noorte tööteekonnad ka alguse.

Võti Tulevikku messil osalemine on tööandjatele aasta-aastalt kasvava olulisusega tööandja brändingu tegevus. See on üks abivahend leidmaks tulevikus need töötajad, keda vajatakse. Ülaltoodud soovitused on inspiratsiooniks kõigile, kes juba on järelkasvuga tegelemas või seavad selles suunas samme.

Siinjuures peame kohe ka mainima, et messiala oli väga suur ja lai ning lisaks välja toodud näidetele, oli messil teisigi superpõnevaid organisatsioone ja lahendusi.
Selleks, et tervest üritusest parim pilt saada, soovitame teil järgmine aasta ise kohale tulla ja oma lemmikud ise välja valida. 🙂



Instar EBC eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid ja viia läbi tööandja brändingu projekte. Pakume erinevaid tööandja brändingu teenuseid lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest.

Võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse!
johanna.odes@instar.ee