Värbamisturunduse auhinna 2020 kolmas koht – G4Si lennujulgestajate kampaania!

2 Min (347 sõna)

G4Si Lennujulgestajate kampaania
Tänavusel auhindade jagamisel pälvis kolmanda koha G4S lennujulgestajate värbamise kampaania, mis viidi läbi koostöös tööandja brändingu agentuuri Instariga.  

Probleemid, eesmärgid
Lennundusjulgestaja kampaania vajadus tekkis Tallinna Lennujaama reisijamahu kiire kasvamisega. Turvaliste lendude tagamiseks oli vaja suurendada ka lennujulgestajate arvu. G4Si personalijuhi Indrek Sarjase sõnul oli suurimaks värbamisraskusesks turvatöötaja ametiposti madal atraktiivsus. Kampaania eesmärgiks sai lennujulgestaja positsiooni atraktiivsemaks muutmine. Sihtrühmaks võeti noored vanuses 18-26. Ehkki väga palju keerulisi nõudmisi kandidaadile ei olnud, oli raskuseks julgeoleku jaoks vajaliku uue töötaja taustakontrolli aeganõudev protsess, mis pidurdas uute töötajate tööleasumise kiirust. Instari projektijuht Sandra Linde nimetas kampaania eripäraks ka mahukust – kui tavaliselt on vaja organisatsiooni värvata 3-5 töötajat, siis G4Si kampaania pidi kõnetama massi. 

Tegevused
Kampaania käigus pandi suurt rõhku sotsiaalmeediale, kasutati omatöötajatest värbamisnägusid ning liikuvaid reklaambännereid. Projektijuht Sandra Linde sõnul oli lisaks sotsiaalmeedia kanalitele vaja tuge ka raadioreklaamide, välireklaamide, lehereklaamide ning otse koolidele suunatud kirjade näol. Keskseks ideeks sai otsimismäng. Nutika lahendusena plakatid “Kes otsib see leiab” kutsusid vaatlejat osalema mängulisel moel keelatud objektide leidmisel sarnaselt lennujulgestaja tööülesandele. Sloganina kasutati reklaamlauset “Ole nagu Sherlock Holmes”, mis andis värskendava pilgu muidu madala atraktiivsusega turvatöötaja ametile. Taustakontrolli aeganõudva protsessi probleemi lahendas uue ametikoha loomine. Tööle võeti tähtajalise lepinguga klienditeenindaja, kes sai seaduslikult kiiremini tööle asuda teisiti määratletud töökohustuste tõttu. Kampaaniat viidi läbi kolmes suuremas laines, mis toimusid kevadel, suvel ning sügisel ning iga kord varieerusid nii sõnum kui kanalid. Oluline edukuse võti oli kindlasti ka järjepidevus. Kuna maandumislehte külastati peamiselt telefonist, tuli kampaania ajal meeles pidada ka mobiilivõimekust.

Tulemus
Kogu kampaania käigus leiti 132 uut töötajat. Instari projektijuhi sõnul oli sügisese kahenädalase intensiivse kampaaniaperioodi järel juba nädalaga laekunud 25 uut kandideerimisavaldus. G4S kampaaniate CTR (click-through rate) oli keskmiselt 1,68. Maandumislehe klikke oli 6440. G4Si personalidirektor Indrek Sarjas rõhutas kampaania läbiviimisel ettevõtlikkuse olulisust, mängulisust ning uute lahenduste leidmist. 

Indreku soovitus teistele:
“Olge julged, katsetage, ärge seadke endale piire, vaid proovige ja teekond tulemusteni on tihtipeale põnevam kui lõpptulemus,” soovitab Sarjas. 



Instar EBC eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid, mille eesmärk on kasvatada tugevaid tööandja brände. 

Pakume lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest erinevaid tööandja brändingu teenuseid.
Võta meiega ühendust! johanna.odes@instar.ee