Värbamisturunduse ja tööandja brändingu tippsündmus KICKOFF 2023 haaras kuulajad endasse

Seekordse Kickoff 2023 esinejate nimekiri oli kirju. Kokku esines üheksa oma ala spetsialisti. Eesti tööandja brändi ja turunduse põnevad ning kaasahaaravad kogemuslood toodi osalejatele kolmes erinevas osas. Nendeks olid töötaja kogemused ja sisemised tegevused, värbamisturunduse ning tööandja brändi kampaaniad. Lisaks anti kõigile osalejatele võimalus esinejatele erinevaid küsimusi esitada, mis haaras kaasa paljusid. Küsimusi ja mõtteid tekkis väga palju ning pauside ajal vahetati ka omavahel muljeid. 

Esimeses osas räägiti töötajakogemustest ja sisemistest tegevustest 

Tallinna Linna projektijuht Pille-Riin Laadoga tutvustas organisatsioonisisest projekti Tallinna DNA, mille eesmärk oli Tallinna erinevate ametiasutuste ühiste väärtuste leidmine. Selleks loodi 8-sammuline tegevusplaan, mille tulemusena jõuti 4 väärtuseni, milleks olid avatus, headus, julgus ja koostöö. Ühiste väärtuste leidmiseks kaasati kõik erinevate ametiasutuste töötajad. 

Tarkvaraarendusettevõtte Helmes personalijuht Maris Viires kõneles, kuidas brändilubadus ja organisatsioonikultuur pikaajalise tööõnne jaoks tööle panna. Selleks tõi ta välja 3 punkti, milleks olid brändilubadus, kultuur ja autonoomia. Nemad teavad, et töötajatele on oluline anda vabadust, selle jaoks panevad nad oma ettevõtte tiimidele eesmärgid ja tiimid ise otsustavad, kuidas nendeni jõuda. Tähtis on siiski oma inimeste heaolu ja nende toetamine firmas. Helmes annab oma tiimidele eesmärgi, kuid laseb neil ise otsustada, kuidas selleni jõuda. Selle tulemusena annab ta töötajatele pikaajalise heaolu ja kasvukeskkonna. 

Rahvusvahelist tööstuselektroonika ettevõtet GPV-d esindasid HR arendusjuht Daisy Koorits ja personalispetsialist Triin Laanemaa. Nad kõnelesid ettevõtte mitmekesisusest ja töötajate kaasamisest. Nende jaoks on eriti oluline, et ükski töötaja ei tunneks end kuidagi diskrimineeritult. Töötajate kaasamine võimaldab teha erinevatel inimestel elu paremaks. Nad peavad oma eduvõtmeks entusiastlikke eesistujaid, töötajate kaasamist, nende arvamuste küsimist ning kommunikatsiooni kõikides kanalites. Ettevõttes on tähtsal kohal mitmekesisus, teiste kaasamine ja elu paremaks tegemine, selleks on nad tööle võtnud eri vanusest, rahvusest ja keelt kõnelevaid inimesi. 

Teises osas räägiti värbamisturunduse kampaaniatest 

SOL Baltics värbamispartner Pille-Riin Tammela sõnas, et tänu inflatsioonile on ettevõttele tekkinud uued sihtrühmad, kes soovivad teha põhitöö kõrvalt lisatööd sissetuleku suurendamiseks. Ta tutvustas täpsemalt kampaaniat „Teeni lisaraha SOL-is.“ Nende eesmärk on rääkida kampaaniast inimeste kaudu. Lisaks on neil ka eesmärgiks jõuda nendeni, kes ei ole varem töötanud koristusalal ning maha võtta valehäbi koristajatest. Kandidaatideni jõudmiseks ja värbamiseks leidis SOL põneva nurga ning tegid kampaania „Teeni lisaraha SOL-is.“ 

Sanomar Kinnisvarahooldus OÜ endine turundusjuht Karolina Alpius kõneles, kuidas väikse eelarvega teha julgeid ja teistsuguseid postitusi, mis inimesi kõnetaks. Inimeste tähelepanu tõmbamiseks peab ta väga oluliseks nalja tegemist, sest see haarab lugema rohkem inimesi kui tavapostitused. Ta pööras ka tähelepanu, et väikse eelarvega tuleks kasutada maksimaalselt erinevaid suhtluskanaleid. Lisaks tavasuhtluskanalitele nagu Facebook, Instagram ja TikTok on ta ka otsinud töötajaid Tinderi kaudu väga lõbusas noodis. Karolina on teinud julgeid postitusi nagu „Traktoris Tinderis“ ja „Saa raha töö eest, mida ema käskis tasuta teha“. 

Viimases osas kõneleti tööandja brändist ja tööandja brändi kampaaniatest 

Prisma Peremarketi personaliarendusjuht Piret Lankots kõneles firma eesmärkidest seoses konkurentsiga, mille tõttu sai nende eesmärgiks pildile jõudmine, konkurentidest eristumine ja korduvkasutatav lahendus. Seetõttu kasutati imagokampaaniat, mille raames oli sihiks sisemine töö, et tagada kvaliteetne teekond erinevatele positsioonidele, kandidaatide teekond, juhtide kaasamine ja fookus värbamisele. Nende jaoks oli oluline leida hüved mängulise sõnakasutusega ja konkreetse objekti seostatavus. Eesmärk sai täidetud ja tänu imagokampaaniale said nad tööandjana pildile, nende motoks on “Kui teha, siis täiega”! Prisma Peremarket jõudis imagokampaaniaga reklaamideni nagu näiteks „Saad kinga“, „Prisma ei peedista“ ja „Palju porgandeid“. Imagokampaania reklaamidega jõuti seatud eesmärkideni. 

Elisa värbamisjuht Keishy Margus kõneles teemal, kas tööandja bränd sünnib üleöö. Elisa, kui tööandja brändi eesmärk on leida, hoida ja olla parim tööandja oma valdkonnas. Nende jaoks on oluline, et kõik mis nad teevad, toetavad nende strateegiat seoses missiooni, visiooni ja brändilubadusena. Nad keskenduvad aktiivselt uute kandidaatide kogemustele, kommunikatsioonile, värbamisturundusele, väärtuspakkumisele ja olemasolevate töötajate kogemusele. Nemad peavad tähtsaks, et tuleb lubada seda, mida päriselt tehakse. Tuleb anda aega, sest head tulemused ei tule kohe. Elisa lubab oma klientidele ja töötajatele seda, mida nad ka päriselt teevad läbi oma missiooni, visiooni ja brändilubaduse. 

Breakwater Technology HR juht Kristina Sisin kõneles tööandja brändi tähtsusest ja selle olulisusest. Ta leiab, et tööandja brändi strateegia loomine, arendamine ja elus hoidmine on maraton. Brändijuhtimist tuleb võtta tõsiselt ning sellesse investeerida. Nad peavad eduvõtmeks tööandja brändi juhtimist strateegilise plaani järgi, aktiivset ja järjepidevat eestvedamist, brändisaadikute kaasamist ning tugevat ja põhjalikku onboardingut. Breakwater Technology võtab brändijuhtimist väga tõsiselt ja investeerib sellesse. 

Kokkuvõtteks 

Olulisel kohal ettevõtetes on enda töötajatega arvestamine, neile vabaduse andmine, toetamine ja kaasahaaramine. Võtmesõnaks on autonoomsus!

Ükski töötaja ei tohiks tunda end diskrimineeritult. Värbamisturunduskampaaniad peaksid olema inimesi kõnetavad ja kaasahaaravad, neid võib teha väga erinevas võtmes — need peavad olema tugevad.

Oluline on konkurentide seast välja paista, kuid samas tekitada inimestes usaldust.

Tööandja brändile tuleb kindlasti aega anda, kuna head tulemused ei sünni üleöö ehk tegemist on pigem maratoni, kui sprindiga.

Selleks, et tööandja bränd oleks tugev, tuleb seda võtta tõsiselt ja sellesse investeerida. Võtmetähtsusega on enda saadikute kaasamine ning nendega tegelemine. Samas ei tohi unustada, et kedagi ei saa saadikuks sundida.

Igal ettevõttel tuleb sõnastada enda põhiväärtused ning eesmärgid ning nende nimel järjepidevalt ja strateegiliselt töötada.

Võidutöödest on aprillis, mais ja juunis tulemas ka inspireerivad seminarid!

Et olla infoga kursis, hoia meie kanalitel silm peal!