Tööandja brändingu agentuur Universum kuulutas 2. novembril välja maailma kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2022.
Universum viib juba 14. aastat läbi globaalset tööandja atraktiivsuse uuringut.
Sel aastal oli uuringule vastajaid 185 067. Uuringut viidi läbi perioodil september 2021 kuni mai 2022. Vastajate osakaal – 48% äritudengid, 38% inseneeriatudengid ning 14% IT-tudengid.
Atraktiivsete tööandjate tunnustusüritusel toodi välja Universumi uuringu tulemuste järeldusena peamised tööandja brändingu trendid aastal 2023:
- Näita mulle raha (Show me the money) – noored inimesed soovivad töö eest saada eelkõige head tasu
- Anna mulle töö ja eraelu tasakaal (Give me the work-life balance) – enam pole olulisim go big or go home, vaid eelistatakse piltlikult öeldes go big AND go home
- Anna mulle paindlikkust (Give me flexibility) – soovitakse paindlikkust leidmaks, mis viis sobib inimesele töötamiseks ning oodatakse sellega arvestamist
- Soovin tööalast kindlust (I want Job Security) – kuna ajad on niigi hektilised, soovitakse vähemalt töö peale kindlad olla
- Ära vii mind stressi (Don’t stress me out) – taaskord, kuna maailmas on niigi palju stressiallikaid, ei soovita neid ka lisaks tööl kogeda
Ideaalses maailmas soovib kandidaat, et talle makstakse hästi, tal on töö ja eraelu tasakaal, paindlikkus, tööalane kindlus ning ta ei lähe oma töö pärast stressi.
Tööturg on aga olnud pikalt ja tugevalt kandidaadi poolel – seda nimetati ka kui „kandidaadidest juhinduvat steroididel olevat tööturgu“ („candidate-driven market on steroids“).
Mis teeb globaalsetest tööandjatest atraktiivsed tööandjad? Nende juures tõesti saab kõiki neid asju – saab olla suur oma tegudes, saab ka eraelu nautida, saab head palka, saab ka paindlikkust.
Kõik aga globaalselt atraktiivsete tööandjate juures töötada ei saa, mis saab teistest?
Kui inimesed peavad tegema järeleandmisi, siis nad teevad seda siiski paindlikkuse poolelt. Nad soovivad ikka teenida kõrget palka, olla tegutsejad ja suuri asju korda saata. Kui nad peaksid milleski loobuma, siis paindlikust tööajast. Aga ideaalis sellest siiski ei loobutaks, kuna see on juba nii tuttav ja oluline elu osa.
Räägiti ka ennustustest 2023. aastaks
2023 õnnestumiseks on vaja rohkem kui kunagi varem andmeid – eriti tehnoloogia valdkonnas, kus ei lähe värbamine kindlasti kergemaks. Kui tahad midagi muuta, tuleb investeerida andmetesse.
Ettevõtted, kes jätkavad enda tööandja brändi investeerimist, tulevad 2023. aastast välja tugevamana, kui need, kes seda ei tee. Uuring näitab, et majandussurutise ajal võib see olla samuti tõene nüüd veel enam kui kunagi varem.
Kas kuskil üldse läheb kergemaks?
Lühike vastus on, et ei lähe. Aga hea uudis on, et praegusel kuumal turul hakkab veidikenegi temperatuur jahtuma.
Seda seetõttu, et toimub kandidaatide fookusemuudatus – ainult saamiselt rohkem ka andmisele ning toimub tasakaalustumine.
Kuna värvatakse kriitilisema pilguga ja ihaldusväärseid töökohti jääb vähemaks, on ka kandidaadid valmis rohkemaks vastutuseks. Aeg on nii-öelda käised üles käärida, teha rohkem väljakutsuvamat tööd, hinda tuleb kõrge tulemuslikkus ja vastutus.
Soovitused 2023. aastaks
Tuleb meeles pidada, et turg on endiselt kandidaadi poolel.
Aastal 2023 tuleb oma sõnumid fokuseerida konkreetsetele sihtrühmadele, selle asemel, et kõigile kõike pakkuda. Õige sõnum, õiges kohas, õigetele inimestele – nii hoiab kulusid kokku ja saab tiimi inimesi, keda päriselt soovitakse.
Oluline on see, et välja kommunikeeritud sõnumid oleks eristuvad. Kui kõik pakuvad samu asju, on raske silma jääda millegi erilisema poolest. Leia asju, mida teised ei paku.
Kuid mingid asjad on endiselt väga olulised, mille poolest järeleandmisi ei soovita teha, nendeks on näiteks töö ja eraelu tasakaal ning kodust töötamine. See ei ole enam luksus, vaid nüüdseks jõudnud hügieenitaseme staatusesse. 18 kuud tagasi me ei arutanud selle üle, kas seda peaks pakkuma või mitte, nüüd on see juba iseenesest mõistetav. Inimesed arvestavad selle võimalusega, seega ettevõtetel, eks seda ei paku, on väga raske konkureerida.
Prior Proper Planning Prevents Poor Performance – tuleb töötada valmis strateegiad, kuid peab valmis olema ka kiirelt suunda muutma ning olema agiilsed. OKRid (Objectives and Key Results) olgu 1-3 aasta peale, aga värbamises võib kõik muutuda 24 tunniga ning sellega peab arvestama.
Enam ei ole aega sõnumeid fookusrühmade peal lõputult testida, tuleb need lihtsalt kasutusele võtta, vaadata, mis saab ja vajadusel muuta. Pigem kiiresti läbi kukkuda ja õppida, sest enam pole aega pikkadeks ja ka kulukateks reklaamkampaaniateks, talendid liiguvad selle aja peale juba edasi.
Universumi uuringu tulemuste järeldusena kuulutati välja maailma kõige atraktiivsemad tööandjad
IT-tudengite seas maailma kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2022 on:
1. Google
2. Microsoft
3. Apple
4. Amazon
5. IBM
6. Intel
7. Sony
8. Oracle
9. Samsung
10. BMW Group
11. Cisco Systems
12. J.P. Morgan Chase & Company
13. Dell
14. Deloitte
15. Facebook
16. Huawei
17. Accenture
18. Goldman Sachs
19. Daimler/Mercedes-Benz
20. Siemens
Inseneeriatudengite seas maailma kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2022 on:
1. Google
2. Microsoft
3. Apple
4. BMW Group
5. Siemens
6. Volkswagen Group
7. Daimler/Mercedes-Benz
8. GE – General Electric
9. Intel
10. Amazon
11. Samsung
12. Johnson & Johnson
13. IBM
14. Ford Motor Company
15. Bosch
16. Airbus Group
17. Volvo Car Corporation
18. Sony
19. Toyota
20. Boeing
Äritudengite seas maailma kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2022 on:
1. Apple
2. Google
3. Microsoft
4. Amazon
5. L’Oreal Group
6. Deloitte
7. J.P. Morgan
8. Goldman Sachs
9. EY (Ernst & Young)
10. KPMG
11. PwC
12. BMW Group
13. McKinsey & Company
14. Morgan Stanley
15. The Boston Consulting Group (BCG)
16. Nike
17. Daimler / Mercedes-Benz
18. Sony
19. Bank of America Merrill Lynch
20. Nestle
Artikkel on koostatud Universumi maailma kõige atraktiivsemate tööandjate webinari põhjal. Uuringu tulemustest saab täpsema ülevaate Universumi kodulehelt: https://universumglobal.com/
Soovid teada, millised on olulised tööturu trendid ning, kes on 2022. aasta kõige atraktiivsemad tööandjad Eestis?
Instar on 13 aastat järjest läbi viinud üle-eestiliseid kõrgkoolide, kutsekoolide ja kogenud töötajate tööootuste ja tööandja maine uuringuid. Uuring selgitas välja, millised on Eesti tööjõu järelkasvu ja kogenud töötajate ootused tööandjatele, töökoha valikukriteeriumid ja eelistatuimad tööandjad aastal 2022.
Loe lähemalt ja telli uuring siit: https://uuring.instar.ee
Vaata atraktiivsete tööandjate edetabeleid siit.