Tudeng karjääri- ja värbamiskampaanialehtedest

Heihopsti! ☀ Oleme jõudnud juba järgmise #tudenginstaris postituseni, mis kannab järjekorranumbrit 9🎉. Täna räägin karjääri- ja värbamiskampaanialehtedest ning sellest, mis mind nende puhul võlub. Uurin 🧐, mis imeloomadega on tegu ning milline üks hea leht välja näeb. Lisaks sellele toon teie ette oma lemmiknäited Eestist ja välismaalt 😉. Ei saa ka märkimata jätta seda, kui oluline või mitteoluline roll on karjääri- ja värbamiskampaanialehel minu jaoks, kui tööandjat valin. Nagu traditsiooniks on saanud, siis võtab lõpuks teema kokku meie oma Instari ekspert, kes puistab kamaluga professionaalsust minu vabas vormis ülesehitatud teosesse 😄.

Aga hakkame pihta! Nagu ma teada sain, siis karjääri- ja värbamiskampaanialehtedel on vahe ning esmalt tehti mulle selgeks, kumb on kumb. Karjäärileht on mõeldud aastaringselt inimeste palkamiseks 🌳☀🍂❄. Seal kirjeldatakse ettevõttet kui tööandjat ning seletatakse lahti töökohad💪, väärtused📝 ja pakutavad hüved💰. Karjäärilehe link või leht ise asub tavaliselt ettevõtte kodulehel. Värbamiskampaanialeht on aga konkreetse värbamiskampaania jaoks tehtud eraldi interneti leht. Sellel on oma domeen ning võib ette tulla, et ettevõtte kodulehelt sinna ei pruugigi saada. Erinevalt karjäärilehest on värbamiskampaanialeht mõeldud just ühe konkreetse töökoha hõivamiseks 😃.

Aegajalt tuleb mul ikka ette, et pean töökohta valima. Sellistel puhkudel jäävad mulle teepeale ette karjäärilehed. Nagu #tudenginstaris viiendast postitusest 👈 selgus, on mul töökohta valides nii mõnigi kriteerium. Samas pean tõdema, et kaalukat rolli minu otsuses mängib ka emotsionaalne mulje konkreetsest ettevõttest. See kujuneb päris tihti firmade kodulehtedel kolades ja “Tule tööle” lehti lugedes 😏. Kui karjäärileht on puudulik või seda ei eksisteeri üldse, siis jääb mulle tunne, et ettevõttel polegi töötajaid vaja 🤦‍♂️. Samas, kui ettevõttel on hästi täidetud ja ilmekas “Tule tööle” leht, siis tekib minus soov selles ettevõttes töötada. Ma ei tea kuidas teiste inimestega lood on, aga mulle meeldib olla vajalik. Kui firma näitab välja, et neil on mind vaja siis, tõuseb kohe ka minu motivatsioon 📈 neid aidata.

Siinkohal toon välja paar hästi täidetud karjäärilehte Eestist 🥇. G4S karjäärilehe puhul mulle meeldib, et informatsioon on põhjalik ning hästi organiseeritud ja lisaks tegid lehe atraktiivsemaks kolm tööd tutvustavat videot 👍. Neid oli isegi minul, kes ma turvatöötajaks lähiajal ei plaani hakata, põnev vaadata 😄. Telia on samuti oma lehe kallal kõvasti vaeva näinud ning lisaks huvitavatele persoonilugudele leidub seal ka pilte, videoid ja infograafikuid. Isiklikult eelistan iga kell kõiksugu erinevaid meediumiliike üle igava pika teksti 😉.

G4S

Telia

Järgmise leveli karjäärilehtede vallas avavad meile aga organisatsioonid välismaalt 🇬🇧🇬🇧. Kuulus James Bondi MI6 ja Briti gigant Vodafone näitavad Eestis värbavatele ettevõtetele, kuidas asjad tegelikult käivad. MI6 lehte jõudsin juba pikalt uurida ning mõelda, mis tööpeale ma sinna sobiksin enne kui mul meelde tuli, et ilmselt nad peale inglaste sinna kedagi teist tööle ei võta 🤣.

MI6

Vodafone

Värbamiskampaanialehtedest rääkides pean tõdema, et nendega mul isiklikku kogemust ei ole 🤔. See aga ei takista mind konkreetsete lehtede hindamisest läbi tudengi silmade 😁! Siin toongi välja mõned värbamiskampaanialehed ning avaldan oma arvamuse nendest ☺.

Esimene leht, mis mulle positiivselt silma jäi on Adduco kolimisfirmalt. Foto ja joonistus ühel pildil äratasid kohe mu tähelepanu ning jätsid üsna professionaalse mulje 👍. Samas jäi tutvustav video mulle veidi igavaks ning kujutan ette, et selle pika sooviavalduse täitmine võib olla päris tüütu 😏. Teine leht, mis teiste seast esile tõusis, tuleb Viru Autolt. Automaatsed taustvideod ning liikuv graafika võitsid minu tähelepanu. Lisaks ei saa mainimata jätta celebrity kommentaari ettevõtte töökvaliteedi kohta 👏. Mina tahaksin küll Anu Saagimiga tuttavaks saada 😃.

Adduco

Viru Auto

Välismaiste värbamiskampaanialehtede puhul tundus tore Lyft, kelle puhul on väga positiivne kiire alustamisvorm.

Lyft

Instari eksperdi Kersti Vannase kommentaar:

“Kui ettevõttel on koduleht, kuid seal pole töötamise osas, siis jäetakse lihtsalt osa kasumist teenimata (mis tekib läbi suurema kliendilojaalsuse, kui nähakse, millised inimesed tegelikult neile tooteid/teenuseid loovad) ning tekitatakse juurde suur hulk kulusid, kuna on palju keerulisem värvata ja potentsiaalsele kandidaadile muljet avaldada, kui enda kohta mida ei räägi. Ettevõtte ärialus on reeglina toodete teenuste edukas müük. Selleks, et klient ostuotsuse teeks, pakutakse erinevat infot, mitte ei püüta nö. põrsast kotis maha ärida. Potentsiaalne uus töötaja vajab samamoodi infot. Kui ta seda ei leia, siis ta ei osta ehk siis meie mõistes ei kandideeri.
Kui karjäärilehe tegemine käib esialgu üle jõu, siis võib teha ka laheda värbamiskampaanialehe, mis kõnetaks just teile sobivamate töötajate sihtrühma. Hea näide on G4S noortele suunatud turvatöötaja värbamiskampaania leht, mille kontseptsiooni aluseks meemid, mis noori kõnetavad. Selle kampaania loomisel kasutasime nii oma töötajaid kui ka pildipanga pilte.
Lõpetuseks, karjäärileht on täna kohustuslik element. Kui vajate selles osas nõu, siis meie Instari meeskond saab kindlasti aidata.”

Kui sulle meeldis selle nädala postitus, siis jaga seda kolleegidega ning veendu, et oled ka kõik varasemad kirjutised läbilugenud😉. Küsimuste korral leiad mind Facebookist ja Instagramist. Järgmine postitus juba järgmisel teisipäeval! Seniks palju päikest! ☀