Ettevõtted sotsiaalmeedias

Hei heii, selle kuu viimane #tudenginstaris postitus on kuu viimase päevaga kohale jõudnud! 😍 Täna hakkan lahkama ettevõtete sotsiaalmeedia kontosid. Postituses selgitan, mis on mulle sotsiaalmeedia puhul oluline ning mida ootan ettevõtte kontolt, mis sotsiaalmeedias tegutseb😉. Lisaks uurisin tudengite top50 tööandjate sotsiaalmeedia kasutamist ning selgitasin välja neist Eesti töömaastiku parimad 🏆. Ja nagu kombeks, annab lõpuks teema kohta kommentaari ka selle ala ekspert! Mõnusat lugemist 😊.

Tööandja sotsiaalmeedias kohalolek on minu jaoks oluline ja seda eriti, kui valin töökohta. See on ilmselge, et enne suure otsuse tegemist tahan olla kindel, et koht kuhu tööle lähen, on minu jaoks sobiv. Sellepärast hindan kõrgelt ettevõtteid, kes on sotsiaalmeedias aktiivsed ja läbipaistvad. Tahan näha, milline on elu ettevõttes ja millised on sealsed inimesed ning võibolla tulevased kolleegid.

Sotsiaalmeedia on üks lai mõiste ning enne, kui hakkan avaldama oma suurt uurimust, mille kallal ma palavate ilmadega palju vaeva olen näinud 😅, siis esmalt toon esile oma kriteeriumid, mis ühel ettevõttel peaksid sotsiaalmeedias täidetud olema, et minusugust sotsiaalmeedia sõltlast rahuldada 😂.

Kõige esimene koht, kus ühel ettevõttel peaks kasutaja olema on Facebook. Facebooki leht on üpris võrdeline kodulehega. Minusuguse noore jaoks pole Facebook koht, kus ma ettevõtte lehelt fun’i otsin, vaid eeldan leida sealt kasulikku infot firma kohta. Seega on selle olemasolek vajalik, kuid eriti aktiivne seal minuarvates olema ei pea. Teine ja kõige tähtsam ning ühtlasi minu lemmikkanal on Instagram. Sellel platvormil on parimad ning mugavaimad võimalused, et jagada ettevõtte tegemisi ning töötajate rõõmsat elu. Instagram on andnud head vahendid organiseerimaks oma lehekülge ning minu arvates ei ole sellest paremat varianti, et teha oma ettevõte nähtavaks. Instagram on erinevalt Facebookist just see koht, kust otsin lõpututes kogustes meelelahutust. Igasugu küsitlused, pildid, videod, you name it – kõik on sellel platvormil teretulnud 🎉. Kolmas kanal, mis igal ettevõttel peaks olema on Youtube. Youtube on noorte seas väga populaarne ning see muutub aina populaarsemaks. See on koht, kus ettevõtted peaksid kord nädalas midagi lahedat või kasuliku välja mõtlema ning ehitama selle ümber oma kogukonna. Youtube’il piire pole ning see kuidas seal ennast esitleda jääb ainult kujutlusvõime taha.

Just tudengitele suunatud Tartu Ülikooli Instagrami leht on väga hea näide hästi organiseeritud informatsioonist, mida on mugav ja fun tarbida. Viiekümmne ettevõtte hulgast, kelle kontosid ma võrdlesin, meeldis just see leht mulle kõige rohkem. Eriti lahe on nende kogukonna kaasamise strateegia #unitartu näol 🤩.

https://www.instagram.com/unitartu/?hl=en 

Youtube kanali olemusele on väga hästi pihta saanud SEB Eesti ja Tallink Eesti. SEB on oma kanalile teinud playlisti „Kuidas ettevõtlusega alustada“ ning sarja #SajagaEttevõtjaks. Tallink aga tõi oma kanalisse Teet Margna ning Kristjan Jõekalda oma uue sarjaga „Kaks Kanget Peredega Soomes“. Mõlemad on head näited kujutlusvõime kasutamisest ning on suurepärased kogukonna tekitajad. Samas võiks olla mõlemal kanalil lõbusam playlist töötajate videotest. Tallink on küll midagi sarnast proovinud, aga kahjuks on see juba paari aasta tagusesse aega jäänud.

https://www.youtube.com/user/sebeestivideo/featured

https://www.youtube.com/channel/UC2vMEjiAq3VS0sRyk2VAwXw

Nüüd aga lähme sotsiaalmeedia võitja juurde 🏆.  Kõige kõvem Instagrami ja Youtube’i kasutaja on Delfi.ee. See on ka loogiline kuna nende töö ongi uudiste ja ning meelelahutuse jagamine. Delfi Youtube’i videotel on kokku pea 1,2 miljonit vaatamist ning kanalil on 4,7 tuhat jälgijat. Paraku nad ei kuva end, kui tööandjat. Delfi on parim näide muutunud maailma kohta. Kui te mind ei usu, et sotsiaalmeedia on koht kus ettevõte olema peaks, siis küsige Delfi käest, miks nad nii suurt rõhku nii mõttetule asjale panevad. Noored ja üha enam ka vanemad on tänapäeval kõik internetis!

https://www.instagram.com/delfi.ee/?hl=en

https://www.youtube.com/channel/UCOW9Q8rwYsGVgXNaAHRi_DA

Instari ekspert Kersti Vannase kommentaar:

“Organisatsioonil võib olla ilus väärtuspakkumine, lahe koduleht, kuid kui sihtrühm seda ei näe, siis
pole neist suurt kasu. 99% Eesti tudengitest kasutab sotsiaalmeediat ja suur osa tarbib igapäevaselt
Facebooki, Youtube´I, Intsagrami. Seega kui tööandja soovib oma sõnumi sihtrühmani toimetada,
olgu see siis töökuulutus või toote/teenuse pakkumine, tuleb minna sinna kus sihtrühm on, mitte
oodata ja loota, et keegi teid üles leiaks, kuid te ise peidus olete.
Sotsiaalmeedia on värbamiskommunikatsioonis üks efektiivsemaid kanaleid. Noorte puhul piisab
sageli sellest, kui kasutada ristturunduskampaaniat Facebook´s, Instagramis ja parimad kandidaadid
on olemas. Üks asi veel, sotsiaalmeedial on oluline roll tulevaste töötajate sihtrühma loomisel.
Selleks on aga oluline luua oma kanalites süstemaatiliselt sisu, mis sihtrühmale korda läheb. Me

oleme Instari sotsiaalmeedia värbamise ja sisuloomega viimasel ajal palju tegelenud ja seega võib
meile alati nõu küsida.”

Kui sulle meeldis mida lugesid ja said midagi huvitavat teada, siis jaga seda postitust ka teistega 😊. Küsimuste korral leiad mind Facebook’ist, LinkedIn’ist või Instagramist😉. Järgmine postitus tuleb juba järgmisel teisipäeval! Seniks Toredat Augusti algust! ☀