Alustame tööandja brändingu parimate praktikate järjejutuga, kus anname ülevaate Taani parimate tööandjate brändingu näidetest. Tänane lugu on pilguheit tööandjatele, keda õppevisiidi ajal külastasime. Iga külastatud tööandja jagas meile väärtuslikke tarkuseteri ja need toome ära siis juba järgmistes organisatsioonispetsiifilistes lugudes. Ja miks me seda teeme, ikka selleks, et te saaksite 2019. aastal oma tööandja kuvandi ning inimeste juhtimise tegevustes veelgi edukamad olla.
1.-2. november toimus juba teist korda Instari ja Eesti Kaubandus- ja Tööstuskoja poolt korraldatud ülipopulaarne tööandja brändingu teemaline õppereis. Kui eelmine aasta käisime oma põhjanaabrite juures Soomes, siis sel aastal seadsime sammud hygge, disaini ja paindliku tööelu poolest tuntud Taani, täpsemalt Kopenhaagenisse. Taanis on palju ettevõtteid, mis on hinnatud maailma atraktiivsemateks tööandjateks ja seega soovisimegi oma silmaga järgi vaadata, mis on nende edu saladused.
Ole viisakalt agressiivne
Suurepärase avapaugu meie visiidile andis Eesti saatkonna külastus, mis võlus oma suurepärase asukohaga, kuid mis veelgi olulisem, sealt saime väga hea ülevaate Taani majanduskeskkonnast ja ka tööturust. Saime teada, kuidas taanlasi võluda ning mida nad üldiselt nii elus kui tööelus väärtustavad:). Taanlasi tuntakse kui suurepäraseid müügimehi, kes valdavad seda kunsti lausa filigraanselt. Meil aga õnnetus teada saada nende edukuse võluvõti, milleks on: „ be politely agressive“ ehk olge viisakalt agressiivsed.
Järgmisena külastasime Siteimprove´i, mis on inimesekeskne tarkvara ettevõte, mis soovib lihtsustada kodulehe haldust. Nad on viimaste aastate jooksul teinud läbi meeletu kasvu ning seda ka tööandja brändingu valdkonnas. Gitte Hemmingsen (Siteimprove personalidirektor) rääkis, et veel kaks aastat tagasi, kui oli vaja leida 150 inimest, oli see keeruline, kuna nende tööandja brändi tuntus oli madal. Nad on tööandja brändingu ja tööandja saadiku poolega kõvasti tööd teinud, mille tulemusel tuleb täna vaid 30% uutest töötajatest töökuulutustega. Ülejäänud tulevad oma töötajate soovitustega. Kuid see pole alati nii olnud, sest veel kaks aastat tagasi tuli 90% töökuulutustega ja soovituste osa oli väga madal. Siteimprove külastuse lisaväärtuse andsid meie enda eesti tüdrukud Sille ja Triin, kes jagasid oma praktilisi kogemusi Taani tööturu kohta. Näiteks saime teada, et Taanis üldiselt ei olda ühes töökohas üle 2-3 aasta. Seega töötjale tähendusliku kogemuse loomine ja töötaja hoidmine on olulised.
Esimesele päevale pani väärika punkti ühe Taani olulisima tööandja Danske Banki külastamine. Danske Bank on suurepärane näide läbimõeldud ja süsteemsest tööandja brändingust, millega nad on tegelenud juba alates 2005.aastast. Meil oli suur rõõm, et Ole Bech-Petersen, kes kannab ametinimetust Joining & Leaving, Employee Journeys Group Human Resources, jagas väga avatult Danske Banki tööandja brändingu tegevusi.
Neil on väga selged tööandja brändingu eesmärgid ja KPI´d. Olulisim KPI on nende atraktiivsus sihtrühmas. Eesmärk on olla viie eelistatuima Taani tööandja seas, pluss eraldi eesmärgid sihtrühmade ja erinevate riikide kaupa.
Tööandja brändi kommunikatsioonis on ka sotsiaalmeedia kasutusele võetud, sh ka Instagram. Nagu mujalgi, olid juhid ja töötajad sotsiaalmeedia kasutamise osas algul skeptilised, kuid mõnikord tuleb asjad lihtsalt julgelt ära teha. Sotsiaalmeedia kasutusele võtmine ei tähenda alati lisainimese palkamist, kes sellega tegeleb. Danske Bankis lepitakse lihtsalt kokku töötajad, kes võtavad nädalaks Danske Banki Instagrami konto üle ja see toimib.
Teisel päeval külastasime lahedat ja noortepärast Airtame´i, mida iseloomustas väga kiire töötajate kasv viimase aasta jooksul ja sellega seotud väljakutse – kuidas hoida oma kultuuri, kui töötajate arv kordades suureneb? Nende puhul on eristuv kultuur säilinud ka ettevõtte kasvades 5lt töötajalt 87ni.
Tänu heale töökultuurile on voolavus ainult 5%. Neil on palju praktikante ja iga kolmas praktikant asub hiljem tööle.
Sarnaselt Siteimprove´le oli Airtame kaks aastat tagasi tundmatu ettevõtte, kuid täna on nad oma sihtrühmas tööandjana tuntud ja atraktiivne. Nende tööandja brändingu salarelv koosneb kolmest osast: tugev eristuv kultuur, läbipaistvus ja avatus ning tihe suhe turuga. Tööandja brändi välisel kommunikatsioonil väärtustavad nad väga tugevat sidet kogukonnaga ning selleks tuleb ise levitada uudised oma ettevõttest läbi nende kanalite, mida sihtrühm kasutab. Praktikas väljendub see Facebookis sihtrühmaga samades gruppides olemist.
Veel külastasime kõigile teada tuntud Carlsbergi ning meie Work in Estonia Taani vastet – Copenhagen Capacity´t. Tulevikku vaatava ettevõttena on Carlsbergis kasutusele võetud eelsisseelamis programm ehk preonboardding, virtuaalsed tuurid, reaalajas toimuvad rahulolu uuringud ning Carlsberg oskab ideaalselt ära kasutada # sotsiaalmeedias. Vaata #lifeatcarlsberg
Nikolaj Lubanski Copenhagen Capacity´s (mis on sarnane meie Work in Estonia´ga) andis suurepärase ülevaate Taani atraktiivsusest investorite ning tööotsijate silmis. Koostöös Lõuna-Rootsiga on loodud Greater Copenhagen, mis on koostöö ja jätkusuutlikkuse vormiks, et ühendada inimesi, ettevõtteid, valdkondi ja kultuure – kõik selle nimel, et Taanis oleks hea elada!
Kaks päeva möödusid sisukalt ja ülikiiresti. Eelmise aasta Soome külastus põhjal tekkinud osalejate kõrged ootused, said Taanis täietud. Nüüd pole muud, kui alustada ettevalmistus järgmiseks aastaks. Eks näis, mis maa parimad parktikad meid järgmine aasta ootavad, kas Rootsi või Saksamaa omas?
Järgmine lugu nr. 2 on Siteimprove´i uskumatust tööandja brändingu teekonnast! Olge kuuldel!
Kui soovite oma tööandja brändi osa nõu, siis andke meile märku ja räägime!