Kas ma pean kõigile meeldima?

1 Min (288 sõna)

Meile kellelegi ei ole uudis, et häid töötajaid peab tikutulega taga ajama ja järjest olulisem on nende hoidmine ning eesmärgipärane organisatsiooni maine kujundamine. Aga mis suunas seda kujundada? Kelle arvamusega arvestada? Kas kõrge koht kõiksugustes maine ja atraktiivsuse edetabelites garanteerib mulle minimaalse personali voolavuse ja tööle soovijate järjekorrad ukse taha?

Kandidaadi teadvuses olek esimesest kontaktist kuni kandideerimiseni Sinu organisatsiooni:

  1. TUNTUS tööandjana
  2. ATRAKTIIVSUS sihtgruppide seas
  3. potentsiaalsete töötajate SOOV kandideerida
  4. potentsiaalsete töötajate KANDIDEERIMINE just Sinu organisatsiooni

Tuntus potentsiaalsete töötajate seas on kõige A ja O – kui Sind ei teata, siis ei saa olla ka ju arvamust, kas Sa meeldid või mitte. Ja tegemist ei ole üldise tuntusega, vaid just tuntusega Sinu organistatioonist kui tööandjast. On suuri tuntud ettevõtteid, keda teavad une pealt kõik Eesti elanikud, aga millegipärast ei teavusta nad endale seda ettevõtet kui tööandjat ning neile tuleb üllatusena, et ka sinna võiks tööle kandideerida. Aga sellest juba mõnes teises postituses.
Tuntus aga ei ole kõik. Tähtis on olla ka atraktiivne. Tahetud. Ja seda just oma sihtgruppide seas. Kui Sul on puudu klienditeenindajaid, siis on oluline, et võimalikud klienditeenindajad teavad Sind kui head tööandjat ja tahavad Sinu juurde tulla. Pole üldse oluline, et ehitajate sihtgrupis oled tundmatu tegija ning atraktiivsusnäitaja on madal. Õunu tuleb võrrelda ikka õuntega, mitte pirnidega ehk alati võrdle ennast oma tööturukonkurentidega mitte kõigiga.


Kuidas aga teada saada, kui atraktiivne on Sinu ettevõtte võrreldes teistega? 

Sel kevadel viib Instar juba 10. korda läbi uuringud Eesti tudengite ning kutsekoolide õpilaste seas. Antud uuringute tulemustest saab väga hea ülevaate, kuidas hinnatakse Sinu organisatsiooni just Sulle oluliste sihtgruppide (nt majandus-, õigus- või IT tudengid) seas ning kui atraktiivne oled võrreldes oma tööturukonkurentidega. Kui Sa ise ei oska sihtgruppe või konkurente määratleda, siis aitame Sind selles.

Eelmise aasta edetabelitega saad tutvuda SIIN

Rohkem infot uuringu kohta inga.ulm@instar.ee