Tööandja brändi kujundamine on tänapäeva ettevõtete jaoks oluline strateegiline tööriist. See aitab ettevõttel meelitada ligi talente ja toetab olemasolevate töötajate pühendumust ja rahulolu. Tööandja brändiga tegelevad ametikohad vastutavad nii sisemise kui ka välise tööandja kuvandi loomise ja säilitamise eest. Instar küsis kolme oma organisatsioonis tööandja brändingu eest vastutava inimese käest, mida nad oma igapäevatöös teevad, et näha kuivõrd mitmekülgne selle ametikoha roll on. Oma sisendi andsid Kadi Niggulis birkle IT-st, Riina Vaikmaa Registrite ja Infosüsteemide Keskusest ning Ann-Marii Lääne Rush Street Interactive’ist.
- Tööandja brändi strateegia loomine ja elluviimine
Tööandja brändi spetsialistid on oma organisatsiooni tööandja brändi strateegia loojad. See tähendab, et nad vastutavad strateegia väljatöötamise ja rakendamise eest. Edukas strateegia põhineb organisatsiooni väärtustel ja kultuuril ning suunab, kuidas ettevõtet tööturul esindada. Näiteks võib tööandja brändi strateegia hõlmata töötajate heaolu parandamise meetmeid, talenditõmbestrateegiaid ning mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasamise algatusi.
Strateegia elluviimine tähendab koostööd erinevate osakondadega, eriti tihedalt personali-, kommunikatsiooni- ja turundusosakondade vahel. Tööandja brändi spetsialistid jälgivad, kuidas paika pandud plaan töötab ja vajadusel kohandavad seda vastavalt töötajate ja turu tagasisidele. Selle protsessi oluline osa on ka tulemuste mõõtmine, et näidata strateegia mõju ettevõttele tervikuna.
- Töötajakogemuse ja sisekultuuri arendamine
Tööandja brändi spetsialistid keskenduvad järjest enam sellele, kuidas parandada töötajakogemust ja sisekultuuri. Näiteks võibki ühel aastal olla põhirõhk just sisemisel kultuuril ja töötajakogemusel. See tähendab töötajate kaasatuse, rahulolu ja pühendumuse suurendamist läbi erinevate programmide ja algatuste.
Sageli on tööandja brändi spetsialistide laual ka erinevate uuringute (pühendumusuuringud, pulsiuuringud) läbiviimine, et hinnata töötajate rahulolu. Tulemusi analüüsitakse ja vastavalt neile luuakse tegevusplaanid, mis aitavad parandada ettevõtte sisekultuuri ja hoida töötajad motiveerituna. Näiteks võib üheks algatuseks olla töötajate terviseedendamine, mille raames korraldatakse liikumist soodustavaid tegevusi, nagu kõnnikuu või tööaeroobika.
- Sisekommunikatsioon ja teemakuu algatused
Tööandja brändi spetsialistid vastutavad sageli ka organisatsiooni sisekommunikatsiooni eest. Nad loovad ja edastavad sõnumeid, mis toetavad ettevõtte väärtusi ja aitavad tugevdada meeskonnatunnet. Üheks viisiks, kuidas seda teha, on sisekommunikatsioonitegevused, näiteks teemakuu algatused. Iga kuu on pühendatud teatud teemale, näiteks naistekuu märtsis või meestekuu novembris.
Sellised teemakuud pakuvad võimalusi ettevõtte väärtuste ja kultuuri esiletõstmiseks. Näiteks Programmeerijate Päeval korraldas Kadi Niggulis töötajatele magusa üllatuse ja pani kokku arendajate naljad, mida jagati nii sisemiselt kui ka sotsiaalmeedias. Sellised tegevused aitavad luua lõbusat ja positiivset tööõhkkonda ning tugevdada töötajate seotust ettevõttega.
- Globaalse brändi haldamine ja rahvusvaheline koostöö
Tööandja brändi spetsialistid, kes töötavad rahvusvahelistes ettevõtetes, vastutavad sageli ka globaalse tööandja brändi haldamise eest. Kui koostööd tuleb teha kontoritega Münchenis, Tallinnas, Berliinis ja Vilniuses, siis eeldab see pidevat suhtlust ja koordineerimist, et tagada, et kõik järgiksid ühtseid brändingustrateegiaid ja tegevusi.
Globaalse brändi haldamine tähendab ka rahvusvaheliste tööturunduskampaaniate korraldamist, mis toetavad ettevõtte talendiotsinguid üle maailma. Sellised kampaaniad võivad hõlmata messidel osalemist, kus tööandja brändijuhid vastutavad ürituse kontseptsiooni, disaini ja messiboksi eest.
- Sotsiaalmeedia ja digitaalne turundus
Sotsiaalmeedia haldamine on tööandja brändi spetsialistide oluline ülesanne. LinkedIn ja Instagram on levinud platvormid, kus ettevõtted saavad suhelda potentsiaalsete talentidega ja näidata oma organisatsiooni kultuuri. Nii luuakse sisu, mis toetab tööandja kuvandit ja tõstab esile ettevõtte tugevusi. Näiteks jagatakse töötajate edulugusid, tiimiürituste pilte või videotervitusi.
Lisaks sotsiaalmeediale vastutavad nad ka sisekommunikatsiooni, näiteks ettevõtte intraneti kaudu jagatava sisu eest. Siia kuuluvad uudised, teemalehed ja muu informatsioon, mis aitab tugevdada ettevõtte sisekultuuri ja väärtusi.
- DEI-algatused ja töötajate kaasamine
Mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasamise (DEI) algatused on muutunud igapäevaosaks paljude tööandja brändi spetsialistide töös. Need teemad võivad tähendada koolitusi, ürituste korraldamist ning mitmekesisust ja kaasatust toetavate pikemaajaliste programmide juhtimist.
Üheks oluliseks ülesandeks on ka kultuurilise mitmekesisuse ja töötajate arendamine. Tööandja brändi spetsialistid jälgivad, et ettevõttes oleks loodud keskkond, kus kõik töötajad tunnevad end hinnatud ja kaasatuna, sõltumata nende taustast või erinevustest.
- Brändisaadikute programmi juhtimine
Brändisaadikute programmid on suurepärane võimalus kaasata ettevõtte töötajaid tööandja brändi arendamisse. Tööandja brändi spetsialistid loovad ja juhivad selliseid programme, mis motiveerivad töötajaid jagama ettevõtte väärtusi ja positiivseid kogemusi nii sisemiselt kui ka väliselt. Brändisaadikud aitavad edendada ettevõtte kultuuri, jagades sotsiaalmeedias oma tööelu kogemusi või esinedes ettevõtte üritustel. Saadikute programm töötab kõige paremini just siis, kui organisatsioonis on keegi, kelle südameasi on saadikuid toetada ja nende tegemisi koordineerida.
- Ürituste korraldamine ja messidel osalemine
Tööandja brändi spetsialistidel on oluline roll ettevõtte ürituste ja messide korraldamisel. Nende ülesanne on välja töötada ürituse kontseptsioon, vastutada messiboksi kujunduse ja üldise korralduse eest ning tagada, et ettevõtte kuvand paistaks välja parimal võimalikul viisil. Messidel osalemine on oluline osa tööandja brändi edendamisest, sest see annab võimaluse tutvustada ettevõtet ja meelitada ligi talente. Ka väiksemad üritused, näiteks töötajate tervise edendamise programmid, pakuvad võimalust tugevdada ettevõtte brändi ja väärtusi.
Tööandja brändi spetsialistid on oma organisatsioonide tõelised hunt kriimsilmad. Nende roll nõuab nii loomingulist mõtlemist kui ka tugevat strateegilist juhtimisoskust. Tööandja brändi spetsialistid mängivad olulist rolli selles, kuidas ettevõtet nähakse nii sisemiselt kui ka väliselt ning kuidas töötajad ja kandidaadid ettevõttega suhestuvad.