Värbamisturunduse auhinna 2020 võitja ehk lennujuhi värbamiskampaania. Kuidas see kõik juhtus?

3 Min (502 sõna)
#vta, optimist, värbamiskampaania, värbamisturundusauhinnad, vta2020, vtavõitja,
CV keskuse turundusjuht Maris Viires, Liikusteeninduse AS personalijuht Ere Keerig-Kont ja Instari tegevuht Kersti Vannas

Juba teist aastat toimus CV-Online’i ja Instari koostöös uuring, mille eesmärgiks oli välja selgitada aasta kõige silmapaistvamad värbamisturunduse teod. Tublimate tunnustamine koos värbamisspetsialistide ja edukate eestvedajate ettekannetega toimus 13.veebruaril Erinevate Tubade Klubis ning osalejaid oli ligi 100. Värbamisturunduse auhinna esimese koha pälvis sel aastal Lennujuhi kampaania, mis viidi läbi koos loovagentuuriga Optimist.

Probleem ja eesmärgid
Kampaania eestvedajate sõnul oli eelkõige nende eesmärk suurendada üldist teadlikust lennujuhtimisest ning lennujuhi elukutsest. Raskustena tõi EANS personalijuht Ere Keerig-Kont välja lennujuhtimise töö vähese visuaalse atraktiivsuse.  “Lennujuhi töö toimub peamiselt tema peas, seetõttu on raske tavainimesele kirjeldada, kuidas see toimub,” kommenteeris personalijuht. Samuti nimetas Keerig-Kont asjaolu, et julgetele ideedele esines esialgu ettevõttesisest skepsist. Kampaania põhirõhk oli võistluslikul telesarjal „Taevavalvurid“, mis baseerus lennujuhtide valikul. Meeldivaks üllatuseks peale konkursi välja kuulutamist oli tõdemus, et paljud lennujuhi elukutsest huvitatud kandidaadid ei ehmunud kandideerimisega kaasnevast kohustusest osa võtta telesaatest. See suurendas üleüldist optimismi võetud riskide osas.


Tegevused
Kampaania käigus uuendati juba olemasolevat lennujuhtide värbamise tarvis loodud maandumislehte, telesaadet ja kandideerimist reklaamiti sotsiaalmeedia kanalites (peamiselt Facebook ning Instagram) ja kuna saade pidi eetrisse minema ERRis, räägiti saatest ka ERR kanalites. Väga kaalukas roll oli võistlusliku telesarja „Taevavalvurid“ loomisel kus lennujuhi ametile pürgivad kandidaadid lahendasid kaasahaaravaid lennujuhtimisega seotud ülesandeid. Kandideerijaid ametikohale ja ühtlasi saatesse oli 150 inimest. Kampaania keskne idee oli eelkõige tekitada sportlikku hasarti ka nendes, kes lennujuhi ametit varem mitte kunagi isegi kaalunud pole. Reklaamimaterjalide visuaalis sooviti leida lahendus, mis köidaks tarbijat ka põgusal kokkupuutel. Loodi kaasahaarav testiseeria, mis esitas väljakutse nii sotsiaalmeedias kui  veebis. Iga visuaal ja klipp oli ühtlasi minitest, mis kutsus üles lahendust leidma. Testi sooritanud suunati kampaanialehele. Kampaanialehel oli võimalik tutvuda täpsemalt lennujuhi tööga, õppimis ja töötamistingimustega, sooritada nö lennujuhi mängu jne. Kampaaniasse kaasati ka juba kogemustega töötajaid, kes kergesti haaratavas intervjuu vormis oma tööd tutvustasid. 

Tulemused
Vaatamata alguses olnud hirmudele seoses telesaatega, jõuti siiski väga heade tulemusteni ning leiti vajalikud lennujuhiõpilased, kes on tänaseks juba edukalt läbinud väljaõppe. Telesaate  vaatajate numbrid olid üle ootuste suured (70000 saate kohta koos järelvaatamistega) ning kuigi meil ei ole veel toimunud uut lennujuhtide valikut, et hinnata numbrilist mõju lennujuhi kohale kandideerijate arvus, näeme juba mitmekordistunud kandideerijate arvu muudele ettevõtte töökohtadele. „Tegemist on lennujuhtimise valdkonnas kindlasti ainulaadse ettevõtmisega, mis on tänaseks huvi äratanud ka ülemaailmses lennujuhtide ühenduses.” Hea oli kuulda ka saate võitjate suust, et saates osalemine andis neile ainulaadse kogemuse kogu eluks. Instari juhataja Kersti Vannase sõnul viis heade lõpplahendusteni just julgete valikute tegemine. Kampaania viidi ellu koostöös loovagentuuriga Optimist ning esitati ka disainiauhunna Kuldmuna 2020 konkursile.

Ere soovitus teistele:
„Tasub julgelt kaasata teise valdkonna inimesi ning suhelda nendega, kelle igapäevatööks ongi silmapaistvate kampaaniate välja mõtlemine ja kujundamine ning suhtuda avatult uutesse ideedesse, mis esmapilgul on küll nö teise valdkonna mängumaa aga eks erinevate valdkondade kokku sobitamisel sünnivadki uued ja huvitavad asjad.“


Instar EBC eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid, mille eesmärk on kasvatada tugevaid tööandja brände. Pakume lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest erinevaid tööandja brändingu teenuseid.

Võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse! Johanna.odes@instar.ee