7. juunil koguneti Spring Hubi teist korda kuulama lähemalt Värbamisturundusauhindade võidutööde kohta. Toome teieni kokkuvõtte jagatud parimatest praktikatest, mis tõid antud organisatsioonidele võidud enda kategooriates:
BENU apteegid – BENU apteekide järelkasv ja koostöö Tartu Ülikooliga – võit Järelkasvu tegevused kategoorias.
Esitles Gerli Kivistik:
Kuigi viimasel ajal tundub, et räägitakse enim tööjõupuudusest IT-sektoris, on väga keeruline saada töötajaid ka apteekidesse. Keskmiselt töötab ühes apteegis 3-4 apteekrit, mis tähendab seda, et farmatseutidest ja proviisoritest on turul väga suur puudus. Kõik tudengid ei lähe kohe apteeki tööle, lähevad muudesse organisatsioonidesse, näiteks ravimifirmadesse jne. BENU apteek teeb tihedalt koostööd kahe ülikooliga, kes järelkasvu väljaõpetamisega tegeleb:
Tallinna Tervishoiu Kõrgkool – Farmatseudid ning Tartu Ülikool – Proviisorid
Kuna ka väga suur osa suundub pensionile ja näiteks kõige vanem apteegitöötaja on 84aastane, siis on just järelkasvutegevused äärmiselt olulised.
BENU annab koostöös Tartu Ülikooliga välja stipendiumi, mis koosneb 2st osast –
teadustöö tudengile (sotsiaalfarmaatsia erialase töö eest) ning teadustöö edendamine (rahvusvahelised konverentsid teadmiste täiendamise eesmärgil). 7 aasta jooksul on saanud 17 tudengit stipendiumi, umbkaudu 10 on tulnud BENUsse tööle, ülejäänud läinud ka näiteks edasi õppima doktorantuuri.
Loomulikult tehakse tudengitele ja praktikantidele üritusi ning kingitusi – näiteks kooli lõpu puhul ning rebaste ristimistel toetab BENU noori erinevate meenetega ning ka rahaliste summadega. Praktikatasu on kolmandik farmatseudi tasust, mida saaks noor tööle asudes.
Tasustamisel on erinevad põhimõtted, kas on huvi isiklik praktika lõpetada või on huvi ja võimalus hiljem ka osalise ajaga tööle jääda.
Lisaks on loodud spordivõimalused sporditoetusega ning koolitustele kaasamise eelis 4x aastas. Kui varasemalt olid koolitustele oodatud vaid töötajad, siis nüüd on oodatud ka praktikandid, et järelkasv saaks töötajaks olemise eelistest võimalikult varakult maitse suhu.
Lisaks on ette võetud rohkem kastis väljas tegevusi, mille idee sündis koostöös – nii nagu paljud teisedki head ideed. Näiteks klassiruumi uuendused – uuendatud proviisorite õppeklass, loomaks apteegis nõustamise keskkonda ja tegevusi läbi mängida. Eelnevad tingimused olid väga algelised ning BENU abiga neid uuendati.
Näiteks värviti magnetvärviga sein, ravimid ja kosmeetikatooted kujundati magnetiteks ning tekkis võimalus neid sorteerida ning apteegisituatsioone klassiruumis läbi mängida. Kõik selle nimel, et järelkasvul oleks parem ja mugavam õppida.
Edasisteks plaanideks on alustada koostööd ka gümnaasiumiõpilastega, et järelkasvu võimalikult vara kaasata.
Nortal Eesti – Arendajatele ja testijatele suunatud värbamiskampaania – võit Loovidee innovatsioon kategoorias.
Esitles Anneliis Aun:
Nortal ei olnud varasemalt nii laia värbmise digikampaaniat teinud, kuid kuna üheaegselt võideti palju hankeid, siis vajadus uute töötajate järele tõusis järsult. Seega kujunes väljakutseks mais 2022:
- Puudu on 65 inimest – peamiselt arendajad ja testijad, kuna võidetud oli palju hankeid
- E-riigi projektid – peavad olema eesti keelt rääkivad ja oskavad töötajad
- Aega 3 kuud (juuli-august-september) – väga kitsas ajaperiood
- Eelarve 15k€ – tundub esmapilgul palju, kuid kui vaja suurt ja meeldejäävat kampaaniat, ei olegi see Nortali sõnul nii suur summa
Et tagada kampaania maksimaalne kasu, tehti ära suur eeltöö. Loodi vanemarendaja persoona, keda on kõige raskem kätte saada. Nagu sellest vähe oleks olnud, pidi otsitav kandidaat valdama ka eesti keelt.
Töömeeskonda kuulus juht ja 4 värbajat, kes koostasid persoonaankeedi, et saada otsitavast kandidaadist parem ülevaade. Ankeeti aitasid täita intervjuude käigus 20 arendajat – 1/3 neist olid juba Nortali töötajad, 1/3 endised töötajad ning 1/3 mitte Nortaliga seotud olnud inimesed, kokku 1h intervjuud.
Tööandja analüüsis sooviti teada: Miks inimesed lahkuvad? Miks inimesed jäävad? Miks kandidaadid liituvad? Miks kandidaadid loobuvad?
Selle tulemusena saadi teada, mis on tugevused tööandjana ning mis on müüdid, samuti joonistusid välja väga selged jooned. Näiteks on antud persoonale töö juures hästi oluline töö mõju ning ta soovib teha tööd, millel on väärtus. Tal on tehnoloogiateadmised juba head, kuid üllatav oli soov õppida rohkem suhtlusoskuste kohta.
Lisaks üllatavaid fakte uuringust:
- Arendajad on väga lojaalsed, töölt ei tulda ka ainult palga pärast ära, al 35% palgamuutusest pigem tullakse küll
- Tööstaaž väga pikk, mis teeb ka värbamise raskemaks
Nortal otsustas, et tavaline IT-värbamiskuulutuste stiil ei ole viis silma paista ning soovis tuua sisse lõbusa ja erilise stilistika, et oma sihtrühma tähelepanu köita.
Nad palkasid tuntud püstijalakoomiku, riietasid ta Nortali rohelisse kostüümi ja panid eri rollidesse, mis tulid otse suurtest ja hea mainega e-riigi projektidest, mis on oluliselt parandanud iga Eesti kodaniku ja meie e-residentide elu:
- E-hääletamine
- Digiallkiri
Koomik kujutas lühikomöödia sketšides ’’analoogmaailma’’ objekte, mis nüüd tänu Nortalile saavad oma väljateenitud pensionile minna ja järgida oma tõelist kutsumust – valimiskast ja pastakas.
Call-to-action: ’’Tule ehita maailma kõige kõvemat e-riiki!’’
Tulemusena saadi kokku 65 soovitud töötajat ning kampaaniat nägi 1 040 805 silmapaari!
Edaspidi loob Nortal alati rollile sobiva persoona, et saada otsitavast inimesest parem ülevaade ning kindlasti ei karda teha nalja, jäädes siiski professionaalseks ning tõsiseltvõetavaks.
Noored Kooli – Noored Kooli kandideerimisprotsess – võit Kandidaadikogemus kategoorias.
Esitles Anna Leena Raud:
Noored Kooli projekt on juba tuntud ning suure mõjuga ettevõtmine, mis on 16 aastaga edastanud 310 uut eestvedajat haridussüsteemi ning mõjutanud üle 31 000 õpilase 117s koolis.
Nad kasutavad õige sihtrühmani jõudmiseks kanalitest sotsiaalmeediat, reklaami (offline ja online), osalejate soovitusi, headhuntingut, tööportaale, teevad tööd ülikoolides ja meediakajastusi ning tegelevad kandidaatidega edasi süsteemselt ja väljapaistval moel.
Noored Kooli kandidaadikogemus ja protsess jäigi silma enda süsteemsuse, põhjalikkuse ja täpsusega.
Samas on sellel peidetud pehmem pool, suheldes kandidaatidega otse, võimalusel telefonitsi ning neile pidevalt sõbralikult sisendades, et teised kandidaadid ei ole konkurendid, vaid kõik, kes vastavad kompetentsidele, kutsutakse edasi.
Kandideerimisprotsess koosneb kolmest peamisest osast:
- Avaldus
- Praktiline voor: minitund+grupitöö
- Intervjuu
Kuigi protsess on pigem – 26-37 päeva on pikkus kandidaadile, iga etapi vahe 1-2 nädalat – loob kandidaatidele kindlust täpne tagasisidestamine. Igale etapile tuleb nui neljaks tagasiside 10 tööpäeva jooksul, nii säilib kindlustunne ja ei teki infolünke. Märksõna on süsteemsus!
Selle juures on värbaja ja kontaktisikuga suhe sõbralik ja avatud.
Eriti lihtsaks, kuid mõjusaks sündmuseks on kujunenud pakkumiste kõned. Need on alati oodatud ja rõõmsad sündmused, mida pikisilmi kandidaatide poolt oodatakse!
Meeleoluka ja inspireeriva hommiku käigus said vastatud kõik põletavad küsimused. Kui soovid samuti KICKOFF 2023 võitjatelt nende parimate praktikate kohta lähemalt kuulda, broneeri endale koht järgmisel seminaril. Kolmas värbamisturundusauhindade võidutööde seminar toimub 26. septembril!
Kolmanda seminari teemad:
🔸 Mitmekesisus ja kaasamine – GPV Estonia– GPV Estonia mitmekesisus ja kaasamine
🔸 Töötajakogemus – Helmes – People first kultuuri loomine ja hoidmine organisatsioonis
🔸 Töökuulutus –Sanomar Kinnisvarahooldus – Niitjate tööpakkumine
Lisainfo ning registreerimine -> https://www.surveymonkey.com/r/VTAtalks