Suvepraktikandi tutvustus

Mina olen Herman Koppel, selle suve #tudenginstaris ja mul on aeg lüüa oma kaardid lauale. Selles postituses saate teada veidi minust nii klassikalises formaadis kui ka tööandja brändingu vormis.

Ma olen 20. aastane Tallinna poiss, kes on ¾ oma elust jalgpalli taga ajanud. Paar aastat tagasi lõpetasin keskkooli, kus kaks korda nädalas 9.00 – 12.00 oli trenn ja koolieksamiks kehaline kasvatus (jah, mõnes koolis saab ka nii lihtsalt läbi 😉). Peale seda teenisin Kuperjanovi Jalaväepataljonis 11 kuud riiki ning läksin õppima TTÜ’sse Äriinfotehnoloogiat. Viimast sellepärast, et ärindus mulle meeldib ja IT tähendab kõrget palka 🤑. Nüüd, peale esimest aastat, saan õnneks rahus öelda, et see eriala mulle ka sobib. Instari tulin suveks praktikale, et iseseisvalt edasi õppida seda äri poolt, mida koolis õppinud olen, kuid veidi teistsuguse nurga alt.

Selleks nurgaks on tööandja bränding, mis minu arvates omab suurt rolli otsuses, millisesse ettevõttesse noor ja andekas inimene peale ülikooli tööle tahab minna. Nagu Instaris töötades juba õppinud olen, siis tööandja brändi defineerimisel on kolm suurt küsimust ja neile kavatsen ma kohe enda näitel vastata.

Esiteks, igal ettevõttel (ja nüüd siis ka minul 😄) on sisemine tööandja bränd ehk kuidas ettevõtte töötajad organisatsiooni näevad ja mida sellest arvavad. Kuna mina ei ole ettevõte ja minul töötajaid veel ei ole, siis saan küsida, kuidas mina ennast näen ja mida endast arvan?

Mina näen ennast ambitsioonika noormehena, kes tahab, maksku mis maksab, siin elus läbi lüüa. Püüan olla võimalikult aus nii enese, kui ka teiste vastu ja tööd teha ma ei karda. Endast arvan ma hästi (mõni mulle lähedasem inimene võib-olla parandaks, et lausa liigagi hästi 😏), kuid liiga tõsiselt iseennast ja elu enda ümber ma ei võta.

Instari ekspert: “Tööandja bränding algab organisatsiooni seest. Esmatähtis on välja selgitada tööandja sisemine kuvand: mida töötajad organisatsioonist kui tööandjast tegelikult arvavad, milline on teie organisatsiooni kui tööandja DNA/eripära töötajate hinnangul ning milline on tööandja saadikute osakaal. Vähem tähtis pole hetkeolukorra fikseerimine, seda selleks, et oleks võimalik oma tööandja brändingu tegevuste tulemuslikkust ja mõju ka sisemiselt hinnata. Ehk kõik algab ikka peeglisse vaatamisest.”

Teiseks, igal ettevõttel on väline tööandja bränd ehk kuidas näevad ettevõtet selle tulevased potentsiaalsed töötajad. Minu puhul oleks asjakohasem küsida, et kuidas minu välised sihtrühmad mind näevad, nagu näiteks tööandjad ja sõbrad?

Tööandja näeb mind arvatavasti nagu iga teist esimese kursuse IT tudengit, kes oma erialal veel piisavalt pädev pole, aga kes varsti-varsti on valmis saamas, et kähku enda juurde tööle noppida (kui mõni tööandja arvab, et olen asjast väga valesti aru saanud, siis võib mulle vabalt Facebookis kirjutada ja öelda 😃). Sõbrad näevad mind kui toredat kutti, kes on pühendunud sellele, mida ta teeb (milleks veel paar kuud tagasi oli jalgpall) ja kellega saab teha kohati totraid ning spontaanseid asju.

Instari ekspert: “Kas Teie tulevaste töötajate sihtrühm teab teie organisatsiooni tööandjana, kas nad on huvitatud teie juures töötamisest, kas teie väline kuvand kattub teie oma töötajate tunnetusega teist kui tööandjast? Eristuva ja toimiva väärtuspakkumise loomisel on oluline teada, milline on organisatsiooni sisemine kuvand oma töötajate hinnangul, väline kuvad potentsiaalsete tulevaste töötajate hinnangul ning millised on tulevaste töötajate ootused tööandjale. Vt. ka  Instari atraktiivsete tööandjate uuringut. ” Link atraktiivsete tööandjate uuringule :http://www.instar.ee/#survey

Kolmandaks, peaks igal organisatsioonil olema tööandja brändi visioon ehk milline tööandja ta olla tahab. Mina saan enda käest küsida, et milline inimene mina olla tahan?

Ma tahan olla edukas ja enesekindel inimene, kes on meeldiv ning karismaatiline. Kes oskab olla kaasahaarav ja lisaks hea kuulaja. Tahan olla vaba oma otsustes ja lisaks enesele suuta hoolt kanda ka lähedaste eest.

Instari ekspert: “Ilma tööandja brändi visioonita on keeruline sellega edukalt tegeleda, sest nii väärtuspakkumine kui tööandja tegevuskava lähtuvad suuremast küsimusest: “kes me tahame tööandjana olla“. See on küsimus, millega tööandja brändingu puhul tasuks alustada ja seda alles siis, kui hetkeolukord on kaardistatud nii sisemiselt kui välimiselt. Üheks võimaluseks organisatsioonidel visiooni sõnastada on teha seda juhtkonna tööandja brändingu positsioneerimise töötoa käigus ”

Niipalju siis minu tutvustusest. Ole valmis ka järgmine nädal meie postitust lugema ja kui meeldis, siis räägi sõbrale ka. 😃 #tudenginstaris

☀Rõõmsat suve!

*Instari eksperdi rollis astub üles Instari asutaja ja tegevjuht Kersti Vannas, kel on üle 10 aasta tööandja brändingu kogemusi.