sTARTUp Day 2023 Tööandja brändingu perspektiivist

Märtsis toimus Tartus startupifestival sTARTUp Day, kust loomulikult ei puudunud ka Instar. Lisaks enda peetavale seminarile põikasime läbi ka messialalt ning kuulasime teisi tööandja brändingu ja töötajate heaolu ettekandeid. Jagamegi teiega nüüd kiirülevaadet parimatest paladest tööandja brändingu perspektiivist sTARTUp Day 2023-lt.

 

 

Swedbanki ettekandes keskenduti oma töötajate vaimsele tervisele

Kolm põhivaldkonda, mis mõjutavad heaolu töökohal 

Autonoomia

Usaldus

Paindlikkus

Otsustusvabadus

Vastutuse võtmine

Võimalus teha vigu

Seotus

Side ettevõtte eesmärkidega 

Kolleegidega suhted ja kuuluvus

Karjäärivõimalused – perspektiivi nägemine

Tähenduslik töö

Kompetents

Töökultuur, mis toetab õppimist ja arengut

Vajalikud koolitused töö tegemiseks

 

Perekond, vaba aeg, keskkond, karjäär, raha, tervis, sõbrad, suhted, areng — kõigi nende valdkondade tasakaal aitab kaasa töötajate vaimse tervise hoidmisele.

Neid märksõnu tasub ette kujutada ringjalt – kui kõik on kenasti tasakaalus, on tegemist ilusa rattaga, mis edasi veereb. Nii pea kui aga üks valdkondadest saab vähem tähelepanu kui teised, hakkab ratas logisema ning hoog raugeb.

 

Tele2 jagas nippe, kuidas MITTE tööandja brändile läheneda

Ehk mida mitte teha Tele2 õppetundide näitel:
1. Kohelda oma tööandja brändingut turunduskampaaniana

2. Teha ainult seda, mida suured korporatsioonid, nt Google teeb

3. Loo peakangelaseks on bränd, mitte sinna kuuluvad inimesed

4. Põhimõte, et kõik jääb eelarve taha kinni

5. Keskendumine ainult juhtkonnale

6. Tunnetus, et kui energiat ja vaibi ei saa mõõta, siis parem mitte midagi teha

 

Ja otseloomulikult avas Instar atraktiivse tööandja brändi loomise ja hoidmise teemat:

  • Milleks tööandja brändi investeerida?

Värbamine on väga kulukas ning isegi kui see esmapilgul ei tundu kulukas, siis läheb hea töötaja asendamine maksma vähemalt mitme kuu tasu. Tihtilugu unustatakse värbamiskulude sisse arvestada uut töötajat otsivate inimeste palgafond ning ajakulu. Samuti uue töötaja sisseelamiseks ja koolitamiseks kuluv aeg ning juhendaja töötunnid. Seega võib väita, et tööandja bränding mõjutab otseselt eelarveid. 

  • Tööandja saadikute olulisusest

Inimesed loevad 16x suurema tõenäosusega postitust, mis on koostatud ettevõtte töötaja ja saadiku poolt võrreldes ettevõtte turundusosakonna loodud postitusega organisatsiooni enda sotsiaalmeedia leheküljele. Tööandja saadikud on juba olemasolev turunduskanal, mille potentsiaal jääb väga sageli rakendamata. Kõik algab majast seest – kui hoida enda inimesed õnnelikuna, levitavad nad ka suurema tõenäosusega head sõna ja nende jagamised ja tegevused on ettevõttele omakorda suureks abiks.

  • Süsteemsus ja järjepidevus viivad sihile

Tihtilugu soovitakse tulemusi nüüd ja kohe. Kuid tööandja bränding on hakanud kõige paremini toimima just umbes aasta-kahe pärast peale väärtuspakkumise ja muude toetavate materjalide loomist. Väikesed võidud annavad vahepeal kinnitust, et ollakse õigel teel, kuid kõige magusamad võidud vajavadki keskmisest rohkem kannatust.

Instaril on hea meel, et olulised teemad nagu tööandja bränding ja töötajate heaolu said sellisel suurel ärifestival kajastust ning saime enda teadmisi ja leide jagada.

2023. aasta teine kvartal on alanud. Kas oled kindel, et oled enda organisatsiooni tööandja brändinguga õigel teel?

Selle kiireks väljaselgitamiseks tee tasuta Instari tööandja brändingu test. Vaata kiirelt ja mugavalt järele, kus tänasel hetkel paiknete. Testi leiad SIIT!