Märtsis toimus Tartus startupifestival sTARTUp Day, kust loomulikult ei puudunud ka Instar. Lisaks enda peetavale seminarile põikasime läbi ka messialalt ning kuulasime teisi tööandja brändingu ja töötajate heaolu ettekandeid. Jagamegi teiega nüüd kiirülevaadet parimatest paladest tööandja brändingu perspektiivist sTARTUp Day 2023-lt.
⚡
Swedbanki ettekandes keskenduti oma töötajate vaimsele tervisele
Kolm põhivaldkonda, mis mõjutavad heaolu töökohal
Autonoomia
Usaldus
Paindlikkus
Otsustusvabadus
Vastutuse võtmine
Võimalus teha vigu
Seotus
Side ettevõtte eesmärkidega
Kolleegidega suhted ja kuuluvus
Karjäärivõimalused – perspektiivi nägemine
Tähenduslik töö
Kompetents
Töökultuur, mis toetab õppimist ja arengut
Vajalikud koolitused töö tegemiseks
Perekond, vaba aeg, keskkond, karjäär, raha, tervis, sõbrad, suhted, areng — kõigi nende valdkondade tasakaal aitab kaasa töötajate vaimse tervise hoidmisele.
Neid märksõnu tasub ette kujutada ringjalt – kui kõik on kenasti tasakaalus, on tegemist ilusa rattaga, mis edasi veereb. Nii pea kui aga üks valdkondadest saab vähem tähelepanu kui teised, hakkab ratas logisema ning hoog raugeb.
⚡
Tele2 jagas nippe, kuidas MITTE tööandja brändile läheneda
Ehk mida mitte teha Tele2 õppetundide näitel:
1. Kohelda oma tööandja brändingut turunduskampaaniana
2. Teha ainult seda, mida suured korporatsioonid, nt Google teeb
3. Loo peakangelaseks on bränd, mitte sinna kuuluvad inimesed
4. Põhimõte, et kõik jääb eelarve taha kinni
5. Keskendumine ainult juhtkonnale
6. Tunnetus, et kui energiat ja vaibi ei saa mõõta, siis parem mitte midagi teha
⚡
Ja otseloomulikult avas Instar atraktiivse tööandja brändi loomise ja hoidmise teemat:
- Milleks tööandja brändi investeerida?
Värbamine on väga kulukas ning isegi kui see esmapilgul ei tundu kulukas, siis läheb hea töötaja asendamine maksma vähemalt mitme kuu tasu. Tihtilugu unustatakse värbamiskulude sisse arvestada uut töötajat otsivate inimeste palgafond ning ajakulu. Samuti uue töötaja sisseelamiseks ja koolitamiseks kuluv aeg ning juhendaja töötunnid. Seega võib väita, et tööandja bränding mõjutab otseselt eelarveid.
- Tööandja saadikute olulisusest
Inimesed loevad 16x suurema tõenäosusega postitust, mis on koostatud ettevõtte töötaja ja saadiku poolt võrreldes ettevõtte turundusosakonna loodud postitusega organisatsiooni enda sotsiaalmeedia leheküljele. Tööandja saadikud on juba olemasolev turunduskanal, mille potentsiaal jääb väga sageli rakendamata. Kõik algab majast seest – kui hoida enda inimesed õnnelikuna, levitavad nad ka suurema tõenäosusega head sõna ja nende jagamised ja tegevused on ettevõttele omakorda suureks abiks.
- Süsteemsus ja järjepidevus viivad sihile
Tihtilugu soovitakse tulemusi nüüd ja kohe. Kuid tööandja bränding on hakanud kõige paremini toimima just umbes aasta-kahe pärast peale väärtuspakkumise ja muude toetavate materjalide loomist. Väikesed võidud annavad vahepeal kinnitust, et ollakse õigel teel, kuid kõige magusamad võidud vajavadki keskmisest rohkem kannatust.
⚡
Instaril on hea meel, et olulised teemad nagu tööandja bränding ja töötajate heaolu said sellisel suurel ärifestival kajastust ning saime enda teadmisi ja leide jagada.
2023. aasta teine kvartal on alanud. Kas oled kindel, et oled enda organisatsiooni tööandja brändinguga õigel teel?
Selle kiireks väljaselgitamiseks tee tasuta Instari tööandja brändingu test. Vaata kiirelt ja mugavalt järele, kus tänasel hetkel paiknete. Testi leiad SIIT!