Õppetunnid parimatelt sihtrühma tundmine: mõtteid Fergus O’Connelli ettekandest

Kolmapäeval toimunud veebikohtumisel jagas Inglismaa reklaamiagentuuri Tonic juht Fergus O’Connell väärtuslikke teadmisi kaubamärgi reklaami loomise kohta ning rõhutas brändi sihtrühma tundmise olulisust. O’Connell tõi esile mitmed olulised tegurid, mis on aidanud kaasa tema reklaamikampaaniate edule.

 

Guinness, Iirimaa õllesordi bränd, ei kasutanud toote levitamiseks esimese 170 aasta jooksul ühtegi reklaami. 1929. aastal, kui otsustati hakata kasutama reklaame, järgis bränd lihtsat reeglit: reklaami kvaliteet peab vastama toote omale. Lisaks oli Guinness üks esimesi brände, kes hakkas koguma informatsiooni enda klientide kohta, et mõista, mida nad brändilt soovivad. Selline lähenemine võimaldas neil paremini aru saada sihtrühma eelistustest ja ootustest.

 

O’Connelli sõnul on kaubamärgi reklaamide puhul kõige olulisemad tegurid unikaalsus, inimestest arusaamine ja järjepidevus. Unikaalsus eristab brändi konkurentidest, muutes ettevõtte meeldejäävaks ja eristuvaks. Arusaamine sellest, mida inimesed ootavad ja tahavad, võimaldab brändil luua tähenduslikke seoseid tarbijatega. Tuues välja järjepidevuse, rõhutas O’Connell, et see on äärmiselt oluline, sest tagab, et kaubamärgi sõnum jääb püsivaks ja tugevdab brändi identiteeti aja jooksul.

 

Inimeste soovide paremaks mõistmiseks jagas O’Connell huvitavat statistikat. 74% inimestest soovib brändiga rohkem seotust, mis kinnitab tarbijatega suhete loomise tähtsust. Lisaks soovib 46% inimestest rohkem kooskõla brändi ja tarbijate vahel, mis viitab kaubamärkide vajadusele ühituda tarbijate väärtuste ja veendumustega. 58% tarbijatest soovib rohkem kogemusi, mis viitab kaasahaaravate ja meeldejäävate brändikogemuste olulisusele. Viimaks soovib 72% inimestest lihtsust, rõhutades selgete ja arusaadavate sõnumite edastamise tähtsusele.

 

O’Connell toonitas turunduses inimkeskset lähenemist, mis hõlmab tarbijate inspireerimist, nende vajaduste ja eelistuste mõistmist ning tähenduslike vestluste alustamist. Inimestega edukaks suhtlemiseks on olulisteks teguriteks näiteks kanalieelistused, isiksuseomadused ja inimeste emotsionaalsed seisundid. Uuringud on näidanud, et 44% inimestest on suurema tõenäosusega valmis vastu võtma sponsoreeritud reklaame, kui neile on juba eelnevalt tutvustatud brändi sõnumeid.

 

Kokkuvõttes nõuab mõjusa reklaami loomine mitmete tegurite kombinatsiooni: unikaalsuse olemasolu, inimeste ja nende soovide paremat mõistmist ning reklaami järjepidevust. Kuulates oma sihtrühma, õppides eelnevatest kogemustest ning kohanedes muutuvate eelistustega, saavad brändid luua tarbijatega tähenduslikke seoseid ning luua mõjuvaid turunduskampaaniaid.

Kui soovid konsultatsiooni või tuge tugeva brändi ja brändisõnumite loomisel, siis võta ühendust Instariga! info@instar.ee