Täna toimus Instaris selle aasta neljas Värbamis- ja Turundusauhindade järelseminar. Enda võidutöid tutvustasid sel korral Lidl ja Breakwater Technology, kes jagasid oma edulugusid ja praktilisi teadmisi, kuidas nende organisatsioonid edendavad kaasavat ja ühtset töökultuuri ning kasutavad brändisaadikuid.
Instarist olid laval tegevjuht Kersti Vannas ja uuringute projektijuht Kirsika Rooni, kes rääkisid tööandja brändinguga tegelemise vajalikkusest. Peamine põhjus, mis eriti tegevjuhte selle teemaga tegelema motiveerib, on rahaline kokkuhoid. Nii selgitaski Kersti, kuidas kõik organisatsioonid võiksid välja arvutada, kui palju maksab nende organisatsioonis ühe inimese asendamine või värbamine. Need summad on suured. Tugev ja tuntud tööandja bränd aitab aga hoida inimesi meeskonnas ning selgete brändisõnumitega on värbamine lihtsam ja kiirem. Nii on kulude kokkuhoid märgatav.
Siiski on selge, et ainult tööandja brändi loomisest ei piisa, vaid tõeline kasu saab märgatavaks alles siis, kui ka brändi aktiveerimisega tegeletakse. Sellest rääkisidki Lidli ja Breakwater Technology tööandja brändiga tegelevad inimesed.
Mitmekesisus ja kaasamine Lidlis
Lidli esindajad Karin Sahar-Lambinen ja Kristin Kaivo selgitasid, kuidas Lidl on üles ehitanud süsteemse ja läbimõeldud lähenemise mitmekesisuse ja kaasamise edendamiseks. Üks olulisi fookuspunkte selles on Lidli töötajatele mõeldud usaldusisik. Nimelt on igas poes ja Lidli töötajate äpis info selle kohta, kelle poole pöörduda mure või konflikti korral. Usaldusisik on neutraalne kontaktisik, kes pakub tuge ja lahendusi, et vältida võimalikke probleeme töökeskkonnas.
Lidlis on kasutusel täpsed juhised ja erinevad kanalid, et tegeleda ahistamise, töökiusu või diskrimineerimise probleemidega. Nende muredega tegelemiseks on loodud vastavusspetsialistide ametikohad, veebipõhised teavitussüsteemid ning tasuta EAP-nõustamisliin, kuhu töötajad ja nende pereliikmed saavad pöörduda erinevate küsimustega, näiteks finantsteemadel, juriidiliste või psühholoogiliste küsimustega.
Lidlis on oluline ka mitmekesisuse teadlikkuse tõstmine. Töötajatele pakutakse koolitusi, sh kõikidel juhtidel ja värbajatel on lausa kohustus vähemalt kord aastas mitmekesisuse koolitusel osaleda. Samuti korraldatakse teemakuusid (nt naistekuu, meestekuu või vaimse tervise kuu) ja kaks korda aastas sammuvõistlusi.
Lidl keskendub selgetele eesmärgistatud tegevustele ja kindlaks määratud KPI-dele, et mitmekesisust edendada. Näiteks seatakse numbrilisi eesmärke naiste arvu kohta juhtivatel ametikohtadel, piiratud töövõimega inimeste arvu osas ja töötatakse pidevalt palgalõhe ennetamise kallal.
Tööandja brändi saadikute programmist Breakwater Technologys
Teise esinejana jagas Karin Požidajev Breakwater Technologyst, kuidas nad on pühendunult panustanud oma tööandja brändi saadikute programmi. Mõned aastad tagasi aitas Instar neil luua tööandja brändi ja disainida karjäärilehe, aga nagu ikka, on ka brändi aktiveerimine väga oluline. Saadikute programmi eesmärk oligi teha kõik töötajad tööandja brändist teadlikuks ja inspireerida neid info levitamises julgelt kaasa lööma. Selline lähenemine on aidanud tugevdada organisatsioonikultuuri ja tekitanud ühtset tunnet, kus iga saadik tunneb end väärtuslikuna.
Esimese sammuna korraldati 35-minutiline BWTalksi teadmiste jagamise sessioon, kus räägiti töötajatele brändist ja tööandja saadikuks olemisest. Oluline oli hajutada hirm, et saadik peab olema suur esineja – ka kõige häbelikumad töötajad saavad anda oma panuse. Üllatav on aga see, et Breakwateris on aktiivsete saadikutena esile kerkinud töötajaid, kellest ei oleks osanud sellist huvi oodata. Seetõttu ongi väga oluline, et igale töötajale pakutaks saadikuks olemise võimalust, sest inimesed mõnikord üllatavad.
Breakwater Technology saadikud saavad oma rolli täita erinevat moodi. Töötajatel on vabadus luua sotsiaalmeedias sisu, kirjutada enda tegemistest blogipostitusi kodulehele, kanda ettevõtte merchi, kasutada ettevõtte bränditud pilte oma isikliku sotsiaalmeedia konto päisepiltidena või lihtsalt olla aktiivne organisatsiooni postitustele reageerija. Enda jaoks sobiva panustamise vormi leiab igaüks.
Tänaseks on Breakwater Technologys tegutsemas 27 aktiivset saadikut, kes jagavad brändi sõnumit entusiasmiga. Ettevõte on võrdlemise lühikese ajaga tõusnud tundmatust firmast Eesti atraktiivsete tööandjate edetabelis 41. kohale ja neil on sotsiaalmeedias üle 3600 jälgija. Kõige olulisem Breakwateri jaoks on see, et saadikuid ei pea sundima ega premeerima, et nad töökultuuri toetavates tegevustes osaleks – nad teevad seda vabatahtlikult.