Neljas värbamisturundusauhindade seminar tõi kokku tõelise tööandja brändingu kogukonna

Neljas Värbamisturundusauhindade võidutööde seminar toimus 31. oktoobril Spring Hubis. Toome teile võitjate ettekannetest välja parimad palad.

Swedbank – Polina Lapõševa – Regioonide kampaania sotsiaalmeedias “Tee karjääri kodukohast lahkumata” – võit kategoorias “Digikampaania”

Kuidas leida meeskonda parim kandidaat?

Alates 2017. aastast on Swedbank püüdnud värbamist ja tööd korraldada nii, et nad leiaksid sobiva kandidaadi otsitavale positsioonile sõltumata kandidaadi elukohast. Oluline on leida parim kandidaat ning seetõttu asukohapõhisus Tallinna näitel kitsendab valikut. Kui 2017. aastal töötas erinevates Eestimaa kontorites väljaspool pealinna 100 töötajat, siis nüüd on neid suisa 500. Polina sõnul on selline lahendus kasulik nii tööandjale kui inimesele endale. Mitmed töötajad on kolinud tagasi oma kodukohtadesse ja võtnud vastu uusi karjäärivõimalusi pangasiseselt. Varasemalt oli töökuulutustel märgitud asukohaks nii Tallinn, Tartu kui Pärnu, kuid alates 2021. aasta suvest hakkas Swedbank enamikele töökuulutustele märkima, et töö asukoht on üle Eesti.

Milles seisnes Regioonide kampaania?

2022. aasta augusti ja septembri vältel tutvustas Swedbank sotsiaalmeedias enda inimesi ja kontoreid väljaspool Tallinna kampaania sõnumiga „ Tee karjääri kodukohast lahkumata “. Kokku kaeti 5 linna: Kärdla, Rapla, Haapsalu, Tartu, Jõgeva. Peamisteks kanaliteks valiti Instagram ja
LinkedIn ning sisu nendes kanalites ei dubleeritud. Eesmärk oli teha lood inimestest, kes on oma ala eksperdid ning kes väljaspool tööd edendavad ka kohaliku kogukonna elu.

Kui tulemuslik oli Regioonide kampaania?

Viimase kolme aasta jooksul on värvatud 212 kohalikku töötajat.
Instagramis jõudis postitus orgaanilisel teel 16 000 inimeseni.
LinkedInis oli postituse engagement rate üle 31% (heaks tulemuseks loetakse 2%).

 

Circle K Eesti – Riin Soostar – Kevadine värbamiskampaania – võit kategoorias “Integreeritud kampaania”

Mis oli värbamiskampaania eesmärk?

Circle K kevadise värbamiskampaania eesmärk oli täita 150 töökohta ja saada vähemalt 300 kandidaati. Oluline oli leida tööjõudu nii suviseks perioodiks hooajatöötajate näol kui ka inimesi, kes plaanisid jääda alaliselt Circle K teenindusjaamadesse tööle. Vastu võeti kõik head inimesed, sest sügis toob tavapäraselt alati väikese augu – õpilased suunduvad tagasi kooli. Vähem tähtis ei ole hoida elus tööandja brändingut, vahel ikka tuleb end väljapoole näidata.

Mis oli kampaania periood ning milliseid kanaleid kasutati?

Peamine sihtrühm, keda kampaaniaga kõnetada sooviti, olid noored vanused 18 kuni 25. 55% tänastest töötajatest kuulub sellesse vanusegruppi. Suurem kampaania toimus märtsist jaanipäevani, kuid sotsiaalmeedias tilgutati infot terve suve vältel. Kampaaniat levitati suuremates raadiojaamades ja siseraadios, ehkki enda klient ei ole sihtrühm. Välimeedias oldi esindatud bussipaviljonides, piilarid olid väiksemates Eesti paikades. Samuti kasutati kõiki digimeedia võimalusi – Facebook, Instagram, Delfi, Postimees, Youtube, Spotify. Lisaks kasutati Facebookis Instant Experience võimalust – nii jõudis suunatud sõnumiga reklaam täpselt õige sihtrühmani.

Millised olid kampaania sõnumid?

Sõnumite väljatöötamisega alustasid jaanuari alguses koos turundusega. Analüüsiti eelmisi kampaaniaid, mis töötas ja mis ei töötanud. Kokku oli sõnumeid 8.

  • Parim palk. Palgast eriti ei räägita üldiselt. Riin sõnas, et nemad ei ole palka kunagi häbenenud ning see on alati töökuulutustel kirjas.
  • Pane unetud öötunnid raha teenima. Öövahetustega teenid 1,5-kordset tasu.
  • 0 töökogemust. Saa suvel esimene töökogemus.
  • Säästad mustadeks päevadeks?
  • Pole oma teekonda leidnud? Circle K mõistab, et nad on pigem peatuskohaks neile, kes käivad samal ajal koolis.
  • Ülemus on õhku täis? Üha enam muutub oluliseks toetav juht ning sõbralikkus ja soojus.
  • Juhe jooksis kokku? See sõnum tuli teenindusjaamadest, sest seal on palju nutilahendusi, millest tuleks rääkida.

Kõige paremini töötas “Parim palk” sõnum.

Kui tulemuslik oli kampaania?

Tegu oli läbi aegade ühe parema kampaaniaga. Täidetud said kõik 150 vakantsi. Karjäärilehe liiklus tõusis 55%, 97% karjäärilehe külastajatest täitis ära ka kandideerimisvormi. Digitaalmeedia kaudu kandideeris väga palju inimesi ning need kanalid töötavad alati kõige paremini.

 

HANZA Mechanics Tartu – Carina Narusk – Tööandja brändi terviklahendus – võit kategoorias “Tööandja brändi terviklahendus”

HANZA Mechanics Tartu on metallitööstus-tehnoloogiaettevõte, mis kuulub HANZA gruppi ning mille peakontor on Rootsis. HANZA Tartus on üle 500 töötaja ning HANZA Narvas on üle 300 töötaja.

Mis oli tööandja brändingu alguspunkt?

Grupi poolt puudus igasugune tegevus. Tööturukonkurendid ja teised ettevõtted olid juba esimesi samme astumas ja tegutsemas. HANZA Tartul puudus info, mida töötajad hindavad, mis on nende nõrkus tööandjana, millised on välised ootused. Samuti puudus visuaalne stiil ja visuaalid. HANZA Tartul ei olnud strateegilist ega fokusseeritud lähenemist. Tööandja brändingule andis hoo sisse muutunud tööturg – kui varem tuli palju kandidaate, siis enam see nii ei ole – ja soov näidata tänapäevast tööstust.

Kuidas loodi HANZA Mechanics Tartule tööandja bränd?

Kogu projekt võttis aega alla aasta. Esmalt pandi paika eesmärgid ja plaan. Seejärel tehti eeltööd – kaardistati hetkeolukord, määratleti sihtrühmad ja konkurendid. Tööandja brändi loomisel on oluline kõikide töötajate kaasamine ja väliste ootuste mõistmine. Kui kogu info oli kokku koondatud, loodi HANZA Mechanics Tartule tööandja lugu, väärtuspakkumine ja töötati välja visuaalne keel ning loodi karjäärileht, mis tutvustaks neid tööandjana. Sellest aastast on karjäärilehel ka lood praktikantidest.

Millised on olnud peamised õppetunnid?

Carina rõhutas, et oluline on lihtsalt kuskilt alustada. Enda töötajad annavad palju ideid, mida teha. Tööandja brändinguga tegelemine on pikk protsess, millega tuleb ajas edasi tegeleda ning kindlasti on nad teinud ka asju, mis ei ole välja tulnud. Kaasa enda inimesi ja julge katsetada!

Täna on HANZA Mechanics Tartu ka grupile suureks eeskujuks.

 

Kui soovid Värbamisturundusauhindade Hõbekala ja Kuldkala võitjatelt nende parimate praktikate kohta lähemalt kuulda, broneeri endale koht järgmisel seminaril. Viimane Värbamisturundusauhindade võidutööde järelseminar toimub 14. novembril!

Lisainfo ning registreerimine 👉 https://www.surveymonkey.com/r/VTAtalks

Aga kui soovid teada, mida oma töötajate leidmiseks ja hoidmiseks veel teha, telli Instari tööootuste ja atraktiivsete tööandjate uuringu tulemused.

Uuringu tellimine ja lisainfo on leitav siit 👉 https://www.instar.ee/uuring/