Milline töökuulutus jõuab nooreni?

3 Min (683 sõna)

Järjekordne #tudenginstaris postituse aeg on kätte jõudnud😍. Täna panen vastamisi konkureerivate ettevõtete töökuulutused ning selgitan välja, milline neist on parim! 🔥🏆 Lisaks räägin, mida pean ühe töökuulutuse juures oluliseks ja läbi millise kanali jõuab see kõige tõenäolisemalt minuni! 📬 Kommentaari teema kohta annab lõpuks ka Instari ekspert🧐, kes erinevalt minust ka päriselt teab, kuidas töötaja leidmine käib. 😂

Nagu te arvata võite, siis minusuguse noore inimeseni ei jõua töökuulutused ajalehega, postriga kooli stendil ega ka kirjatuvi kaudu. Minuni jõuavad töökuulutused aga üsna tihti sotsiaalmeedias. Tahaks uskuda, et olen keskmisest nutisõltlasest ikka veidi paremas seisus, 😄 aga siiski veedan ma kohati absurdselt palju aega oma telefoni- ja arvutiekraani vaadates. Peaaegu kõik töökuulutused, mida siin kohe võrdlema hakkan, on pärit kas Youtube’ist, Instagramist või Facebookist ning on kättesaadavad kasutades hastagi #tuletööle.

Esimene võrdlus on kohe minu lemmik 😃. Ma ütlen ausalt välja, et kõige viimane töö, mida ma kellegi heaks olen nõus tegema, on koristamine. Enne lähen McDonalds’isse burgereid flippima, kui kuhugi koristajaks. Minu tulevase pererahu õnneks suutis kaitsevägi minust asjade korrashoidja vormida, kuid enne teenistust olin koristamise kohapealt laisk nagu tuulelohe ning ega see praegugi minu meelistegevus ole. Samas pean tõdema, et kui ükspäev Youtube’ist (väga kasulikke) videoid vaatasin ning Stella koristusettevõtte töökuulutuse otsa takerdusin, siis video siirus pani mind mõtlema, et võibolla läheksin siiski enne koristajaks, kui burksikeerajaks.

Sama ei saa aga kindlasti öelda järgneva kuulutuse kohta, mis jätab mulle ainult ükskõikse mulje ning tunde, et parem lakun burgerit, kui kellegi teise kodu. 😬 Samas ma kujutan ette, et koristajale võib ka Kuldsed Käed plakat hea mulje jätta.

Järgmine võrdlus on Blenderi ja Jätsirulli vahel. Mõlemad postitused avaldati Instagramis ning olid mulle seega väga lihtsalt leitavad. Arvatvasti pole selle postituse puhul selgitusi vaja, et kumb see nüüd parem on. Blender haarab oma humoorika kuulutusega ka need, kes võibolla hetkel tööd ei otsi. Samas, Jätsirull peab aga leppima töötajatega, kes konkurentidest ülejäävad. Siiski on väga positiivne see, et nad on kasutanud instagrami  ja head hashtagi.

Ka järgmiste konkurentide puhul on tore näha, et suured ettevõtted kasutavad Instagrami. Seekord on ka töökuulutused tasavägisemad. Võib argumenteerida, kas Elektrilevi oma Võti Tulevikku reklaami ja hastagiga saab rohkem tähelepanu, kui Eesti Energia. Siiski viimane meeldib mulle ikkagi rohkem. Ma poleks uskunud, et kunagi nii madalale langen, aga kui sa näitad koerale liikuvat palli ja seisvat palli, siis ta jookseb liikuvale järele ning sama on ka minuga 😆. Eesti Energia liikuv postitus tõmbab endale lihtsalt palju rohkem tähelepanu😉.

Hei, mina olen Kristel-Liis ja ühtlasi ka sisekommunikatsiooni spetsialist👋 Alustasin alles aasta alguses, seega üsna värske töötaja😊 Aga kuidas ma Eesti Energiasse kommunikatsiooni- ja turundusosakonda jõudsin? Läbi üli vahva praktika – nimelt veetsin 3 suvekuud siin praktikal. Praktika lõpus pakuti mulle samas vaimus jätkata ning loomulikult olin koheselt nõus👏🤝 Töötan kõige ägedamas kommunikatsiooni- ja turundusteenistuses koos kõige kihvtimate kolleegidega, kel jagub huumorimeelt – nägu on päris tihti naerul😊😊 Ole julge💪 ja kandideeri praktikale! Mina sain küll parima kogemuse oma elus ning soovitan soojalt ka kõikidel teistel kandideerida😊 ➡️ Meie praktikapakkumiste lingi leiab profiilist. Tule meile praktikale! #tulepraktikale #eestienergia #elueestienergias #energiarahvas #praktika #heaenergia #kujundaomatulevik #siinluuaksetulevik #internship

A post shared by Eesti Energia (@eestienergia) on

Viimane võrldus on aga kõige ekstreemsem😮. G4S on teinud oma töötaja leidmiseks suure töö. Kvaliteetsed kuulutused, värbamislehed ja muidugi see vahva video, mida näitasin kohe ka oma tüdruksõbrale. Väga lihtsalt tehtud video pakub palju nalja ja naeru ning ei kahtlustki, et viimases lahingus jääb kindlaks kaotajaks KSecurity. G4S tõestas, et ainult kujutlusvõime on ka nii igava asja, kui turvatöötaja leidmisel piiriks ning väga hea kuulutuse saab valmistada sisuliselt tasuta🏆. Samas ei saa pahane olla ka KSecurity peale kuna tegemist on lihtsalt teist sorti kuulutusega. Kuid siiski soovitan neil mõelda sotsiaalmeedia kasutamise peale.

Instari eksperdi Kersti Vannase kommentaar:

“Töökuulutus on ettevõtte visiitkaart. See on sama oluline kui näiteks toote pakend või teenuse
tutvustuse. Kui see pakend ei meeldi, siis tarbija ei osta ja sama käib ka töökuulutuse kohta, et kui
see ei kõneta, siis inimene ei kandideeri.

Eesti noored peavad töökuulutusi suhteliselt igavateks, mis tähendab, et hetkel on hea võimalik oma
töökuulutustega veel eristuda. Eristumine on oluline, kuid see pole ainus tegur, mis peaks olema
suurepärase töökuulutuse puhul täidetud. Töökuulutus peaks kõnetama sihtrühma, olema sisult just
seda infot pakkuv, mida tööotsija ootab, visuaalselt silmapaistev ning aus. Ei saa lubada asju, mida
pole olemas. Ja oluline asi veel – töökuulutus on vaid kandideerimishuvi tekitamiseks, mistõttu see ei
pea olema pikk ja see käib ka video töökuulutuse kohta – pikem ei ole parem. Kui kuulutus jääb silma,
suunake inimene oma karjäärilehele, sotsiaalmeediasse, kus ta näeb, mida töötamine teie juures
tähendab ja siis tekib tal lõpuks ise teie juures töötada ja ta kandideeribki. Ja töökuulutus ei lenda,
kui seda sotsiaalmeedias ei levita.”

 

Kui sulle meeldis selle nädala postitus, siis jaga seda sõpradega ning veendu, et oled ka kõik varasemad kirjutised läbilugenud😉. Kui sul on küsimusi, kommentaare või ettepanekuid, siis leiad mind Facebookist ja Instagramist. Kohtume juba järgmisel nädalal, kui tuleb juba kaheksas #tudenginstaris postitus! Ilusat juuli lõppu!☀