Maailma atraktiivsemad tööandjad ja 4 peamist tööandja brändingu trendi

2 Min (377 sõna)

6. oktoobril kuulutas tööandja brändingu agentuur Universum välja maailma kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2021.  

Universum viib juba 13. aastat läbi globaalset tööandja atraktiivsuse uuringut ärinduse, insneeria ja IT valdkonna tudengite seas. Sel aastal oli uuringule vastajaid 221 807.  

Tudengitelt küsiti, millised tegurid on neile olulised tulevase tööandja valikul ning milles on eelistatud tööandjad, kus nad tahaksid töötada. 

Atraktiivsete tööandjate tunnustusüritusel tõi Richard Mosley välja Universumi uuringu tulemuste järeldusena neli peamist tööandja brändingu trendi: 

  1. Tuleviku kindlustamine 

Kindel töökoht on üks olulisemaid tegureid tööandja valikul. Tudengitele on järjest olulisem oma tuleviku kindlustamine ning sellega tugevalt seostuv märksõna sel aastal oli areng. Kiiresti muutuvas keskkonnas on noortele oluline pidevalt kasvada ja areneda, et olla kindlad, et nad on ka tulevikus edukad.  

Kuigi töötajad otsivad kindlust valitseb tööturul ebakindlus. McKinsey uuringu järgi 40% töötajatest kaaluvad järgneva 6 kuu jooksul tööandjat vahetada. Põhjus, miks töötajad lahkuvad on, et nad soovivad paremaid arenguvõimalusi, rohkem tähenduslikku tööd ning kindlust tuleviku suhtes. 

Mosley sõnul on edukad organisatsioonid, kellel on selge siht tuleviku suhtes ning kes hoolivad oma töötajatest. 

  1. Uue normaalse leidmine 

Tudengid ootavad paindlikkust ja kaugtöö võimalusi, aga samas on neil (FOMO-fear of missing out) hirm millestki ilma jäämise eest. Hirm ilma jääda suhtlemisest, sisseelamisest, organisatsiooni kuuluvuse tundest. Samuti hirm ilma jääda arenguvõimalustest ja ametikõrgendusest. Samuti kardetakse, et need, kes kodus töötavad saavad vähem palka kui need, kes kontoris. 

  1. Kodus või võõrsil 

Viimased kolm aastat on vähenenud tudengite soov rahvusvaheliste töötamise võimaluste vastu, eriti USA-s ja Hiina tudengite seas, kes eelistaksid töötada kodumaal ja oma riigi ettevõtete heaks.  

  1. Erinevuse tähistamine 

Viimastel aastatel on mitmekesisuse teema olnud hügieenifaktor. Selle aasta uuringu tulemustest oli näha suurenenud huvi töötamise vastu ettevõtetes, kes näitavad suurt pühendumust mitmekesisuse ja kaasamise teemadega tegelemisel. 

Uuringust selgusid eelistatud tööandjad tudengite seas ning samuti anti ka ülevaade, millistes sektorites töötamine on populaarsust kogunud. 

Ärinduse tudengite seas kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2021 on: 

  1. Google 
  1. Microsoft 
  1. Apple 

Sel aastal kasvasid tööandjate eelistused, kellel on suurem eesmärk, samuti farmaatsia ettevõtete ja pankade atraktiivsus tõusis. 

Inseneeriatudengite seas kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2021 on: 

  1. Google 
  1. Microsoft 
  1. BMW 

Sel aastal oli märgata kasvavat huvi autotööstuse vastu. 

IT-tudengite seas kõige atraktiivsemad tööandjad aastal 2021 on: 

  1. Google 
  1. Microsoft 
  1. IBM 

IT-tudengite seas on tõusnud pankade, konsultatsiooni ettevõtete ning samuti autotööstuse atraktiivsus. 

Artikkel on koostatud Universumi atraktiivsete tööandjate gala webinari põhjal. Uuringu tulemustest saab täpsema ülevaate Universumi kodulehel. 

Soovid teada, millised on olulised tööturu trendid ning, kes on 2021.a kõige atraktiivsemad tööandjad Eestis? 

Instar on 12 aastat järjest läbi viinud üle-eestiliseid kõrgkoolide, kutsekoolide ja kogenud töötajate tööootuste ja tööandja maine uuringuid. 2021. aastal vastas uuringule kokku 9000 inimest. Uuring selgitas välja, millised on Eesti tööjõu järelkasvu ja kogenud töötajate ootused tööandjatele, töökoha valikukriteeriumid ja eelistatuimad tööandjad aastal 2021. 

Loe lähemalt ja telli uuring siit.

Vaata atraktiivsete tööandjate edetabeleid siit.