Kuidas julgustada töötajat oma töiseid tegemisi sotsiaalmeedias jagama?

Tänapäeva digitaalajastul on sotsiaalmeediast saanud võimas tööriist, mida ettevõtted saavad kasutada oma kaubamärgi tugevdamiseks, tööandja brändinguks ja inimesteni jõudmiseks. Üks parimaid viise, kuidas seda teha, on motiveerida töötajaid jagama oma tööalaseid kogemusi ja saavutusi sotsiaalmeedias.

Sotsiaalmeedias enda töiste tegemiste avalikult jagamine on ettevõtte vaatepunktist kindlasti suurepärane idee, aga kahjuks põrkutakse sageli probleemiga, kus töötajatel on palju vabandusi, miks nad seda ei tee. Kõige sagedamini öeldakse, et neil lihtsalt pole midagi piisavalt lahedat jagada, sest igapäevane töö tundub rutiinne ja igavavõitu. Teise põhjusena öeldakse, et minu sotsiaalsetes võrgustikes pole inimesi, keda minu töö või selle eriala tegemised huvitaks, mistõttu ei ole mõtet midagi jagada. Kumbki nendest väidetest ei pea aga paika, sest igaühel on midagi väärtuslikku ja toredat jagada ning me kunagi ei tea, kellele see info võib korda minna ja põnev tunduda.

 

Siin on mõned tõhusad strateegiad, kuidas inimesed enda tööalaseid kogemusi siiski jagama saada.

 

  1. Loo toetav töökoht, kus inimesi väärtustatakse

Esimene samm töötajate motiveerimiseks on luua töökeskkond, kus nad tunnevad end väärtustatuna ja toetatuna. Kui töötajad tunnevad, et nende tööd tunnustatakse ja hinnatakse, on nad tõenäolisemalt valmis jagama oma positiivseid kogemusi ka sotsiaalmeedias. Tunnusta avalikult töötajate saavutusi ja loo positiivne õhkkond, kus igaüks tunneb end olulisena.

  1. Koolita ja julgusta

Kõik töötajad ei pruugi olla harjunud sotsiaalmeedias aktiivselt osalema. Paku koolitusi, mis aitavad neil mõista sotsiaalmeedia kasutamise põhitõdesid ja jagamise parimaid praktikaid. Julgusta neid jagama oma lugusid, pakkudes konkreetseid näpunäiteid ja ideid, mida postitustes käsitleda. Eriti tõhus on valida välja grupp töötajaid, kes saavad põhjaliku brändisaadikute koolituse ja kes saavad läbi selle eriti aktiivseteks kõneisikuteks. Selle jaoks kaasa julgelt väline partner, näiteks tööandja brändingu agentuur Instar.

  1. Anna selged juhised ja tööriistad

Töötajad võivad vajada konkreetseid juhiseid ja tööriistu, et sotsiaalmeedia postituste loomine oleks lihtsam ja sujuvam. Paku töötajatele ettevalmistatud sotsiaalmeedia päiseid või postituste põhjasid, erinevat pildimaterjali ja leppige kokku teemaviide, mida nad saavad oma postitustes kasutada. Selged juhised ja ettevalmistatud materjalid muudavad jagamise mugavamaks ja väldivad võimalikke vigu.

  1. Tunnusta ja premeeri

Tunnustamine ja premeerimine on tugevad motivatsioonivahendid. Tunnusta regulaarselt neid töötajaid, kes jagavad oma tööalaseid kogemusi sotsiaalmeedias. See võib olla nii avalik tunnustus ettevõtte koosolekul kui ka eraldi preemia parimate postituste eest. Tublidele brändisaadikutele võib korraldada ägedaid üritusi või jagada neile tööandja logodega merch’i. Kui töötajad näevad, et nende pingutusi märgatakse ja hinnatakse, on nad rohkem motiveeritud jätkama.

  1. Julgusta autentsust

Töötajad peaksid tundma, et nad võivad jagada oma autentseid kogemusi ja mõtteid. Ära nõua, et kõik postitused oleksid ainult positiivsed ja turunduslikud. Autentsus ja ausus loovad usaldust ja annavad potentsiaalsetele klientidele ja töötajatele realistliku pildi ettevõttest.

  1. Integreeri töötajad sotsiaalmeedia kampaaniatesse

Loo sotsiaalmeedias kampaaniaid, kus töötajad saavad aktiivselt osaleda. Näiteks võid korraldada fotovõistlusi, kus töötajad jagavad pilte oma tööpäevast või erilistest hetkedest tööl. Sellised üleskutsed loovad ühtekuuluvustunde ja muudavad sotsiaalmeedias jagamise lõbusaks ja kaasahaaravaks.

  1. Paku näidiseid ja inspiratsiooni

Anna töötajatele inspiratsiooni, jagades näiteid edukatest postitustest. Näita, kuidas teised töötajad on oma kogemusi jaganud ja millist positiivset tagasisidet nad on saanud. See võib julgustada neid, kes pole veel sotsiaalmeedias aktiivsed, proovima midagi uut.