Konkurentsieelis 2024 konverentsi kokkuvõte: Tippjuhtide nõuanded meeskonna loomiseks ja juhtimiseks

31. augustil 2023 toimus Maarjamäe lossis esmakordselt Konkurentsieelis 2024. See oli kohtumispaik juhtidele ja juhtimisvaldkonna spetsialistidele, kes jagasid oma teadmisi ja kogemusi meeskonna loomise ning juhtimise kohta.

Konverentsil osalesid 40 tippjuhti erinevatest valdkondadest, kes astusid üles paneelides ja jagasid väärtuslikke teadmisi. Päeva modereeris Anti Orav, EMPOWERMENT juhtide treener.

 


Esimene paneel: Kuidas tippjuhina parimad inimesed oma meeskonda leida? 

Karel Loide, FIFAA tegevjuht, Kai Saard, PARE tegevjuht ning Olga Beljakova, KUEHNE-NAGEL IT-keskuse juht jagasid oma kogemusi ja vaatenurki sellele olulisele teemale. Modereeris Kersti Vannas, Instar – tööandja brändingu agentuuri tegevjuht.

Karel Loide – FIFAA tegevjuht rääkis esialgselt reklaamkingituste ettevõttest väljakasvanud grupi kogemustest, kus on nüüdseks üle 8 tütarettevõtte ja lai tegevusvaldkond Baltikumist Soomeni. Tema sõnul seisneb suurim väljakutse inimeste leidmises ja nende integreerimises, eriti motiveeritud ja edasipürgivate inimeste hulka.

Samuti kohanemises tööturul toimuvate muutustega, eriti seoses erinevate põlvkondade juhtimisega. Karel arutles ka selle üle, kas tasub ära, et töötaja on kirglik ettevõtte ja muuhulgas selle hallatavate brändide vastu kui ehk ta ei ole tegelikult nii tugev ja võimekas töövõtjana. 

Olga Beljakova KUEHNE-NAGEL IT-keskuse juht jagas oma kogemusi IT osakonnast, kus on 530 inimest. IT-sektoris on konkurents töötajate pärast lihtsam, kuid väljakutseteks on ebamäärasus ja kuidas hoida ja motiveerida inimesi, et nad ei läheks konkurentide juurde. Olga rääkis brändisaadikute vajalikkusest, kes räägivad kaasa ja soovivad olla arengu juures, kui midagi välja töötatakse. Kui enda töötajad räägivad kaasa, on teine asi, kui juht ette näitab, mida ja kuidas teha.

See näitab usaldust, mida ettevõtte annab inimestele. Kui kohe praegu pole nad ehk valmis täisvastutuseks, siis võibolla hiljem saavad nad juhtideks, kuna on juba läbi elanud mitu protsessi, kus oli tarvis otsuseid langetada ja ellu viia. Samuti on Olga sõnul väga oluline teha tööd järelkasvuga – kui noored lõpetavad kooli ja ollakse nende TOP5 tööandjate listis, siis on see juba suur võit. Inimesed roteerivad 2-3 aastaga ja võivad jõuda ringiga sinu juurde tagasi.

Kai Saard – PARE tegevjuht arvas, et enam ei saa ilma otse küsimata, mida hea tööandja Sinu jaoks tähendab. Meil on järjekord ukse taga, mine ära, kui ei sobi suhtumine on Kai sõnul kummaline ning arvas, et seda halba kogemust jagatakse pärast sotsiaalmeedias ja räägitakse väljapoole.

Samuti arvas ta, et mõjutused tulevad juhtimisest, aga töötajate kaasamine on tihti puudulik näiteks väärtuste väljatöötamisel. Kui teha kõike ainult tippjuhi tasandil, siis väljatöötatud väärtusi on tema hinnangul hiljem väga raske tutvustada ja edasi viia esmatasandi töötajale.

Paneelil tõstatati olulised teemad, nagu töötajate motiveerimine, arendamine ja õpetamine. Samuti rõhutati vajadust mõista erinevate põlvkondade ootusi, kas töötaja ja tööandja väärtused klapivad ning juhtimisstiili kohandamist vastavalt vajadustele. 

Soovitused tööandja brändi loomiseks ja töötajakogemuse parandamiseks: 

– Kaasa väline partner, kes aitab juhtida protsessi ja vaatab teemadele läbi värskete, kuid samas kogenud silmade. 

– Võta töötajate tagasisidet tõsiselt ja tee vastavalt sellele muudatusi. 

– Loo selged ja mõõdetavad eesmärgid, mis vastavad töötajate ootustele. 

– Loo töötajatele meeldiv ja kaasav töökogemus, mis paneb neid jagama ettevõtte positiivset lugu.

 

Teine paneel: “Kuidas tippjuhina luua sooritusvõimeline ja pühendunud meeskond?”

Teises paneelis jagasid oma kogemusi Rasmus Kurm, FRAMM AS tegevjuht, Andrus Leppik, KODUMAJA AS pikaaegne juht ja Magno Kure, SMARTECON tegevjuht. Modereeris Toomas Soosaar, EMPOWERMENT juhtide treener.

Rasmus Kurm (FRAMM) rääkis sellest, kuidas usaldus on meeskonna jaoks oluline alustala. Ta tõi näiteks, kuidas nende ettevõttes on eesmärgiks saada betoonituru põhjanaelaks ning kuidas võeti vastu otsus saavutada see mitte ainult juhtkonna, vaid kogu organisatsiooni koostööna. Rasmus on arvamusel, et vastutuse võtmist ei saa peale sundida, aga seda võimalust tuleb anda ning FRAMMi näitel selle pealt täna liigutaksegi.

Andrus Leppik (Kodumaja) rõhutas selguse olulisust rollides, kus keegi peab olema suunanäitaja, eeskuju ja eestvedaja, selleks, et suunda ellu viia. Suunanäitaja peab kindlasti tegelema igapäevaselt ka endaga ehk töö iseendaga kõigepealt. Seejärel meeskonnaga ning välja töötada konkreetsete sammudega rutiin.

Magno Kure (Smartecon) jagas kogemusi sellest, kuidas peamine motivaator erinevate ülesannete tegemisel on eesmärk, miks midagi tehakse ja mis selle tulemusel sünnib. Samuti on tema hinnangul väga oluline jälgida, kas hingatakse nn. ühises rütmis.

Paneelil tõdeti, et juhtimine peab olema selge ja distsiplineeritud ning et kogu organisatsioon peab liikuma ühes rütmis, et saavutada edu. 

Välja toodi ka argine metafoor eesmärkide ja tegevuste kohta: kui õuna suurte ampsudena süüa, jääb see kurku kinni. Pigem teha väikesteks süsteemseteks viiludeks.

Lõppsõna 

Konkurentsieelis 2024 konverents oli täis väärtuslikke teadmisi ja praktilisi näpunäiteid, mis aitavad tippjuhtidel paremini mõista, kuidas leida parimaid inimesi meeskonda ja kuidas luua tugev ja pühendunud meeskond. Usaldus, selgus eesmärkides ning kogu organisatsiooni kaasamine olid olulised teemad, mida korduvalt esile toodi. Need põhimõtted saavad aidata juhtidel saavutada konkurentsieelise ja edu oma organisatsioonides.

Lisainfo

Kersti Vannas, Instari tegevjuht

kersti.vannas@instar.ee

+372 529 6166