Kolm nippi tõhusa tööandja brändingu jaoks

24.04.2024 toimus Helsingis Soome tööandja brändingu tipptegijate auhinnagala Magnet Awards. Üritus leidis aset teist korda, seega võib nüüd öelda, et tegemist on traditsiooniga, mis kindlasti jätkub ka edaspidi. Kohal olid ettevõtted ja organisatsioonid erinevatest valdkondadest ning oli tõeline rõõm näha, kuidas suurt saalitäit inimesi ühendab kirglik huvi tööandja brändingu vastu. Kuna lisaks pidulikule auhinnatseremooniale oli üritusel ka erinevaid ettekandeid, siis toome välja kolm peamist tõdemust, mille juurde Soome eksperdid päeva jooksul ikka ja jälle tagasi pöördusid.

Ole ehe ja aus

Alustada tuleb ikkagi autentsusest. On selge, et tööandja bränd peab alati vastama reaalsusele, sest kui ootused ja tegelikkus ei sobitu kokku, siis ei maksa oodata, et inimesed ettevõttes pikalt püsima jäävad. Igas organisatsioonis leidub midagi positiivset ja esiletõstmist väärivat, millega tööandjana eristuda. Selle tuvastamine võib olla keeruline ülesanne, aga parima sisendi selles osas oskavad alati anda oma töötajad, kes teavad kõige paremini, mis nende töökohas on tõepoolest märkmisväärselt hästi. Ausad ja ligitõmbavad lood sellest, mis vastab päriselt tõele, hakkavad levima peaaegu iseenesest.

Tunne oma töötajat

Igas ettevõttes on huvitavaid inimesi ja omanäoliseid lugusid ning just seda tulebki rõhutada ning julgelt jagada. Kõige paremini mõjuvad lihtsad ja miks mitte ka humoorikad lood ettevõttes töötamisest, sh persoonilood. Töötajate isiklikud kogemused, väljakutsed ja võidud kõnetavad inimesi, sest nad oskavad selliste lugudega suhestuda. Seeläbi tugevneb organisatsiooni identiteet ja paraneb maine tööandjana. Lõppude lõpuks peituvad igas edukas ettevõttes inimeste lood, kes seda ettevõtet edasi viivad.

Pane brändisaadikud enda heaks tegutsema

Brändisaadikud teevad tasuta ära töö, mida isegi suure raha eest osta ei saa. Kas tundub liiga hea, et tõsi olla? Tegelikult ei ole. Palun kujuta ette, et otsid uut raamatupidajat ja Sinu ettevõtte turundusmaterjalides ja värbamiskuulutustel on naeratava näoga Leonardo DiCaprio, kes kutsub inimesi tööle ja ütleb, et Sinu ettevõte on tõeline unistuste töökoht. Kas jääksid tööotsijana teda uskuma ja tõttaksid kandideerima? Või tekib pigem küsimus, et kas te tõesti ei leidnud mitte ühtegi oma inimest, kes oleks nõus ütlema, et see ettevõte on hea tööandja? Inimene, kes juba ettevõttes töötab, on alati parem reklaamnägu kui üksõik missugune kuulsus. See ongi brändisaadikute mõte.  Nad on inimesed, kellel on reaalne positiivne töökogemus ettevõttes ja kes on valmis seda jagama. Kõige ägedam on see, et neid töötajaid ehk brändisaadikuid päriselt kuulatakse. Inimesed tahavad jälgida ikka teisi inimesi, seetõttu on teada, et sõbra tehtud postitust loetakse sotsiaalmeedias 16 korda tõenäolisemalt kui organisatsiooni või brändi postitust. Niisiis, saadikud tuleb aktiveerida ja juba mõne aja pärast saabki näha häid tulemusi, mis kajastuvad nii heas maines kui ka kokkuhoitud värbamiskuludes.

Selle aasta Magnet Awardsil osalenud ettevõtted ja eksperdid tõid välja olulised nüansid, mis moodustavad tõhusa tööandja brändi alustalad. Esiteks, autentsus ja ausad lood aitavad luua usaldust ja sidet. Teiseks, oma töötajate tundmine ja nende lugude esiletõstmine rõhutavad organisatsiooni identiteeti ning tõstavad huvi ettevõtte vastu. Viimaks, saadikute aktiivne kaasamine tööandja brändingusse toob paremad ja pikaajalisemad tulemused kui mistahes reklaamikampaania.

 

Auhindu jagati erinevates kategooriates ja 2024. aasta Magnet Awards võitjatega saab lähemalt tutvuda siin.

Engaging Employee Advocacy Initiative – OP Financial Group
Wild ideas – Sitowise
Creating an Employer Brand – Airbus Defence and Space
Best Employer Brand campaign – Mehiläinen
EB Professional of the Year Agency – Nora Nykänen
EB Professional of the Year In-house – Reetta Rautkivi
Grand prix: Most Magnetic Employer brand category – Mehiläinen

Magnet Awards on konkurss, mille eesmärk on tõsta esile Soome parimaid tööandja brändingu näiteid ja professionaale ning kasvatada teadlikku kogukonda. Instar on üks selle ürituse ellukutsujatest ja korraldajatest. Meie head kaaskorraldajad Soomest on Finders Seekers, Miltton ja Universum.

Kui Sul tekkis nüüd soov ka enda ettevõttes tööandja brändinguga tegeleda, siis võta julgelt ühendust Instari projektijuhiga birgit.ruunik@instar.ee.