KISS in Employer Branding! – EAEBA webinar III kokkuvõte

5 Min (1009 sõna)

Seekordseks tööandja brändingu veebiseminari teemaks oli KISS ehk 

  • Keep  
  • Improve  
  • Stop  
  • Start  

Eesti keeles: hoia, paranda, peata ja alusta.  

Seminari korraldasid European Association of Employer Branding Agencies liikmed: Johan Driessens (Branded.careers) Belgiast, Andrey Aliasov (Changellenge, для будущих CEO и их консультантов) Venemaalt, Adam Horvath (Brandfizz) Ungarist, Ton Rodenburg (ClubgeistBVH) Hollandist, Jiří Landa (BrandBakers) Tšehhist ning Eestit esindas taaskord meie Instar EBC – Employer Branding Agency tegevjuht Kersti Vannas

Eestvedaja roll oli seekord Andrey Aliasovilt Venemaa agentuurist Changellenge. Seekordne seminar oli üles ehitatud teistmoodi – voorude kaupa võeti läbi ühe kokkulepitud märksõna kõik aspektid ning igal esinejal oli ühe mõiste selgitamiseks vaid üks minut. Iga vooru lõpus said osalejad hääletada enda lemmik vastuse poolt ning tulemusi jagati ka kuulajatega. Vahepeal oli kõigil võimalus küsida panelistidelt seminari jooksul tekkinud küsimusi.  

K keep  

TonHoia ennast! Hoidke oma identiteeti! Ärge kaotage end ärevatel aegadel. Olge valmis muutuma, kuid ärge kaotage ennast. Leidke oma pidepunkt ja oma tõeline identiteet. 

Johan: Hoidke alles eelarvet tööandja brändingu jaoks! Hoidke eelarvet inimeste heaolu jaoks. See aitab hoida organisatsiooni sidusust. Absoluutselt hädavajalik on võidelda selle nimel, et hoida eelarvet inimeste haldamiseks. 

Kersti: Hoidke oma organisatsiooni kultuuri. See on nagu liim, mis inimesi ühendab. Kultuur kõneleb sellest, miks see organisatsioon üldse eksisteerib. Miks peaksin selles firmas töötama? Mis eesmärgil me eksisteerime? Millised on meie väärtused ja rituaalid? Organisatsiooni kultuur on see, mis eristab teid teistest. Uskuge mind, ühel hetkel saab kriis läbi ning võitlus parimate töötajate pärast jätkub samamoodi. Kultuur on organisatsiooni immuunsussüsteem. 

AdamHoidke oma meeskonda rahulolevana ja hoidke nende turvalisust. Keskenduge isiklikule tervisele ja tööohutusele. 

Jiří: Hoidke pilk tuleviku suunas ja mõelge strateegiliselt. Tööandja bränding ei ole kohesete tulemuste distsipliin. Meie praegused investeeringud mõjutavad meie tulevikku. Küsige endale: kus tahame me olla kolme aasta pärast? Hoidke pilk tulevikul. Mõelge strateegiliselt. See on ülioluline. 

Aliasov: Hoidke head suhtlust. Siinkohal neli olulist punkti: 
 
1. Postitage teavet regulaarselt kergesti leitavatele kohtadele. 

2. Selgitage, kuidas võetakse vastu otsuseid. 

3. Suhtle mitte vähem kui üle päeva. 

4. Proovige pakkuda oma töötajatele pigem kohest ja kasvõi osalist informatsiooni selle asemel, et oodata, kuni teate kõiki vastuseid. 

I improve 

TonParandage veebipõhist kommunikatsiooni! Oluline küsimus on, et kuidas kodukontoris istuvaid inimesi samuti energiast pulbitsema panna? Kuidas neid inspireerida? Üks asi, mida inimesed kindlasti vajavad, on tunne, et neid kuulatakse. Ka kodus töötades peavad nad tundma entusiasmi ja energiat. Ja juht peab selle nimel tegutsema. 

Johan: Parandage oma tööandja brändi usutavust! Kriisiperiood on ainulaadne võimalus ettevõttel oma brändi uuesti leiutada ja ümber sõnastada. See on ajalooline  võimalus personaliosakonna inimestel särada. Parandage oma brändi sisu ja usutavust ning adekvaatsust.  

Kersti: Parandada oma tööandja brändingu suhtlust ja keskenduge eriti tööandjate poolele. Kas teie töötajad on teie saadikud? Kas mõõdate oma töötajate rahulolu? Kui kaasatud on teie töötajad? Kas teil on tööandja brändingu koolitus ja vajalik tööriistakomplekt? Kui teil on kõhklusi, astuge samm tagasi ja mõelge asjad veel kord läbi. 

AdamParandage sisemist suhtlust. Juhi positsiooni poolt tulenev suhtlust on kahtlemata kõige olulisem. Kuidas praegust olukorda edastada? Mis on järgmine samm? Mis muutub? Kuidas juhtkond käitub? Mis on teie isiklik vastutus? 

Jiří: Tahaksin soovitada parandada töö mõtestamise aspekti. Seda, mismoodi töötajad saavad aru oma missioonist. Mis on meie organisatsiooni missioon? Töötajate usaldust ei saa osta. Oma töö tähtsuse tunnetamine ja töö mõtestatus on võtmeküsimused.  See peaks olema stabiilne väärtus. Parandada tuleks selle defineerimist, suhtlemist ja arutelusid. 

Aliasov: Parandage oma turundust! Kogu turundus on nüüd veebis. Keskenduge online-vahenditele ja mõõtke oma tegevuste mõju et aru saada, mis töötab ja mis mitte.  

S stop 

Ton: Peaksime lõpetama igasugused hingetud tegevused. Iga organisatsiooni väärtuspakkumise rida peaks särama ja eristuma. Iga täht väärtuspakkumises peaks kandma brändi väärtuseid. 

Johan: Lõpetage inimeste kui tarbeesemetena kohtlemine! Vajame praegu rohkem kui kunagi eales rõhutatult empaatilist juhtimist. Peame oma äri inimlikustama ja keskenduma inimestele. Tekitage oma töötajates tunne, et neist hoolitakse. Lõpetage inimeste nagu kauba kohtlemine ja muutke oma töökeskkond empaatiliseks. 

Kersti: Peatu ja mõtle natuke. Peata kanana ringi jooksmine ei aita. Paanitsemine ei aita. Peatu, võta aega mõtlemiseks! Võtke ette pigem pikaajaline vaade. Suur pilt on oluline! Kas olete teadlik oma organisatsiooni eesmärkidest? Millised on pikaajalised eesmärgid? Millised on teie tulevikuvajadused? 

AdamLõpetage oma raha raiskamine. Mõõtke oma tegevuste tulemusi regulaarselt. Mõõtke kõike, mida saate. Me ei saa teada, kuhu oma raha suunata ja kuidas selle raiskamist lõpetada ilma tulemusi mõõtmata. Mõõtke! 

Jiří: Lõpetage inimeste ärritamine halbade korporatiivsete väärtuspakkumistega. Sisekommunikatsioon on sageli liiga lärmakas. Suurel osal infost on töötajate jaoks 0 tähendust. Suur osa infost on igav, mitte inspireeriv. See on tüütu. See pidurdab head sisemist kommunikatsiooni. Tuleb meeles pidada, et mõnikord on vähem rohkem. 

AndreyLõpeta inimeste värbamine veebiväliselt. Kõik peaksid oskama kasutada veebipõhiseid võimalusi. See on 98% juhul efektiivne. Nii suudame koguda inimesi üle kogu maailma, nii puuduvad igasugused piirid.  

S start 

Ton: Tehke organisatsiooni tegevjuhist tööandja brändingu projekti eestvedaja. Tegevjuht  peab mõistma selle tähendust ja aru saama, et see on edu saavutamiseks vajalik. 

Johan: Kriisi tõttu on inimestel olnud aega asjade üle järgi mõelda ning neil on nüüd elule uued ootused. Nende töö on osa uutest ootustest. Pakkuge neile uut kogemust, mis ühildub nende uute elu ootustega. 

Kersti: Alustage oma väärtuspakkumise ja tööandja brändi määratlemist või uuesti määratlemist. Me kõik armastame lugusid. Kas me oskame neid lugusid ise rääkida? Mis on meie organisatsioonide lugu? Mis meid eristab? Peame olema erinevad. See on parim aeg astuda samm tagasi ja mõelda, mis on meie DNA. Alustage oma väärtuspakkumise loomist alt üles. Teie töötajad on kõige usaldusväärsemad tööandja saadikud. Paljud vanad väärtuspakkumised loodi ülalt alla ja mitmed ettevõtted kannatavad selle all.  

Adam: Alustage tööle naasmise kogemuse kujundamist. Kuidas ohutult töötada ja kuidas tööd ümber korraldada? Kuidas kasutada töövahendeid? Alustage oma töökorralduse ja -vahendite ümberkujundamist. Leiutage uusi töötajate kaasamise viise. 

Jiří: Lõpetage inimeste kui tarbeesemetena kohtlemine, ütles Johan. Ma ütleksin, et hakake oma töötajaid kohtlema kui täiskasvanuid. Usaldage neid rohkem. Selle tulemuseks on positiivne kaasatus. Covidi ajal pole ruumi mikrotasandil juhtimiseks. Usaldus aitab töötajatel kasvada. Ja neist saavad teie vennad. 

Andrey: Soovitan hakata kasutama meetodit, mille nimi on inglise keeles TRICK.  

Trust ehk usaldus 

Respect ehk austus 

Independence ehk iseseisvus 

Collaboration ehk koostöö 

Kindness ehk lahkus 

*** 

Seminari lõpus vastasid panelistid veel mõningatele osalejate küsimustele. Arutluse all oli ka teema, et mis täpselt muudab väärtuspakkumise heaks? Panelistid olid üksmeelel, et ei tuleks kopeerida kellegi teise head väärtuspakkumist, kuna selle tugevus seisneb justnimelt ainulaadsuses ja autentsuses. Leidke oma väärtuspakkumine. Rõhutage üksikisiku jõudu. Andrey sõnul on väärtuspakkumise kirjutamine pigem analüütiline kui loov protsess, sest peab sellele peab jõudu andma ning see peab olema kooskõlas su seniste töötajate arusaamadega.

Johan rõhutas, et loovus ja emotsionaalne intelligentsus on siiski kõige olulisemad oskused ettevõtte õigel juhtimisel. Kõik ülejäänu saavad algoritmid ja robotid üle võtta. Inimlikkust mitte.  

Andrey tänas kõiki osalejaid ja julgustas inimesi pöörduma tööandja brändingu spetsialistide poole.  

Instar EBC eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid ning viia läbi tööandja brändingu projekte. Pakume erinevaid tööandja brändingu teenuseid lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest. 

Võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse!  info@instar.ee