IT tudengile silmajäänud brändid

3 Min (698 sõna)
atraktiivne tööandja, tööandja bränding, tudenginstaris, värbamisturundus,

Juuli on kohale jõudnud! ☀ Samuti on kohale jõudnud #tudenginstaris uus postitus 👌. Täna räägin nii välismaa 🇺🇸 🇳🇱, kui ka Eestiga seotud ettevõtetest 🇪🇪, kes oma brändingu ja turundusega mulle silma on jäänud ning seeläbi end atraktiivseks tööandjaks teinud. Ilma ei saa ka seekord asjatundja kommentaarist teema kohta. 🧐

Alustades välismaast, ei saa üle ega ümber Apple’ist. Tegu on tehnoloogiahiiuga, kes oma turundust on teinud nii, et ma isegi ei mäleta, millal viimati Apple reklaami nägin. Küll aga mäletan väga hästi, kui üks sõber teisele püüdis selgeks teha, et Apple on parem kui Android (tavaline teisipäev 😂). Olles ise pool elu Androidi operatsioonisüsteemiga telefone kasutanud, ei mõistnud ma, mis värk selle Apple’iga on. Niisiis suurest kiusatusest pidin ise ka järele proovima ja ostsin eelmisel suvel endale IPhone’i. Kui telefoni kätte sain, siis esimene tunne, mis mind valdas oli 🤨. See maksis teistest sama võimsatest Android telefonidest palju rohkem ning selle suurema summa eest saan ainult öelda, et mul on Apple. Samas on see vidin, millel oleks justkui edukuse aura sisse kodeeritud, et kui õuna mobiili käes hoiad, siis tunned, nagu oleksid siin elus rohkem saavutanud vms.  Tunnistan, et langesin brändi ohvriks ning järgmine telefon mille ostan on Android. Ausalt öeldes, ma ei saa ikka veel aru, miks Apple nii menukas on. Iseenesest Apple’ist, kui tööandjast, ma ei tea suurt midagi aga kui mul oleks tulevikus võimalus töötada samal ametipostil kas Apple’is, Samsung’is või Asus’es valiksin tõenäoliselt siiski Apple’i, just oma prestiižikuse pärast.

Välismaalt on mul meeles aga veel üks tore näide. Selleks on Heineken ja nende ülipopulaarne töötaja värbamise reklaamklipp. Suur õlle fänn ma pole ega tunne selle valdkonna ettevõtteid just hästi. Kuid siiski pean tõdema, et Heineken oma Champions League sponsoreerimise ja selle promo videoga on jätnud ettevõttest väga toreda koha mulje, kus töötada.

 

Eestiga seotud ettevõteteni jõudes on esimene, mis mulle pähe tuleb, LHV. Ettevõte, mille jalgpallikaardist kuulsin enne, kui teada sain, et tegemist on pangaga.

Hiljem, kui investeerimisest huvituma hakkasin, oli minu kui väikeinvestori esimene loogiline tee avada investeerimiskonto just LHV pangas. Sealne meeldiv teenindus ja vibe koos panga ambitsioonikate väljavaadetega ja mõistliku hinnaga turul pälvisid lõpuks minu usalduse investeerida just sellesse ettevõttesse. LHV’ga teeksin ma seetõttu heameelega ka koostööd.

 

 

Järgmine ettevõte, kelle heaks ma meeleldi töötaks, on jällegi pank – seekord Swedbank. Koht, millest TTÜ õppejõud räägivad kui toredast IT ettevõttest, mille süsteemis tehakse mitusada korda aastas uuendusi. Lisaks sellele võtavad nad osa Euroopa ettevõtete spordimängudest ja teistest spordiüritustest nagu ka LHV, mis minu puhul on jällegi suur pluss tööandja juures.

 

 

 

 

Lisaks neile kahele pangale väärivad ära märkimist ka IT ettevõtted Helmes, Tranferwise ja Nortal.

         

Viimane on IT tudengite seas eriti kuulus oma väärt pastapliiatsitega, mis mind sellel kursil edasi viib, et koolitarvetele kulub kolme aasta jooksul alla 10ne euro 😆. Tõsisemal noodil jätkates, peab aga tõdema, et kõik eeltoodud ettevõtted on ka sotsiaalmeedias tugevad tegijad, mis jätab neist minule, kui Instagrami sõltlasele, ainult hea mulje. Ja lisaks tööalasele professionaalsusele on nende töötajad ka vabal ajal aktiivsed tegutsejad.

Instari ekspert: “Tööandja tuntus ja atraktiivsus käivad käsikäes, kuid tuntus ei tähenda kõigi maailma inimeste teadvuses olemist, vaid ikka oma sihtrühma hulgas. Herman kui noor IT tudeng on ideaalne lakmuspaber testimaks, millised tööandjad on talle oma tegevustega silma jäänud. Apple ja LHV on tööandjad, kelle toote bränd on oma sisult noorte väärtustega väga haakuv ja see loob ka positiivse tööandja kuvandi.

Heineken, kui alkohoolsete jookide tootja teab , et alkohol on tundlik teema ja seda pole rõhutatud. Tööandja kuvand on loodud noori silmas pidades fun. Swedbank on lisaks tugevale korporatiivsele brändile teinud palju tööd ka tööandja brändiga ja see väljendub ka suurepärases sisus, mida nad noortele ja teistele sihtrühmadele loovad. Helmes, Transferwise ja Nortal – Herman kui IT tudeng teab neid tööandjana ja ehk ka kaaluks seal töötamist  – sihtrühma kõnetamise eesmärk on täidetud, good job done!

Kokkuvõttes on sisu loome on üha olulisem. Mitte igasugusest sisust pole kasu, vaid ikka sellisest, mis tulevase töötaja sihtrühmale korda läheb ja seda läbi selliste kanalite, mida ta kasutab.”

Kui tead kedagi kellele see postitus huvi võiks pakkuda, siis anna sellest kindlasti neile ka teada! 😄 Kui sul on mulle mõni küsimus antud teema või millegi muu kohta, siis leiad mind Facebookist ja Instagramist. Järgmine postitus on üleval juba tuleval teisipäeval! Seniks lõbusat juuli algust! ☀