Esmakordselt tunnustati Eesti silmapaistvaid värbamisturunduse tegusid!

2 Min (353 sõna)

Tööandja brändingu agentuuri Instar poolt läbi viidud värbamisturunduse uuringu tulemusena on silmapaistvaim värbaja Eestis Swedbank, kelle järel jagavad auväärset teist kohta Rimi ja Omniva.

31. jaanuaril korraldas Instar EBC OÜ koostöös CV-Online’ga Värbamise kickoff ’i 2019, kus tunnustati parimaid värbamisturundusega tegelenud ettevõtteid ning kuulati põnevaid näiteid tööandja brändinguga tegelevatelt organisatsioonidelt.

Värbamisturunduse uuring toimus Eestis esmakordselt 2018. aasta lõpus. Vastajateks olid personalivaldkonnas tegutsevad inimesed ja ka tööotsijad. Vastajate keskmine vanus oli 36 eluaastat ning 79% neist olid naised. Uuringuga selgitasime välja vastaja kokkupuute värbamisturundusega ning originaalseimad värbamisturunduse palad.

 Swedbanki „Tule nagu oled“ kampaania oli vastajate arvates väga unikaalne ja oma töötajaid kaasav. „Hästi lihtsalt oma loo rääkimine oma inimeste läbi,“ kommenteerisid mitu uuringule vastajat. Rimi värbamiskampaania oli isiklik ja kõnetas väga kindlat sihtrühma. Vastajatele meeldis personaalne lähenemine: „Rääkis inimeselt inimesele, kõnetaks ka mind, vanemat tööotsijat,  julge kampaania.“ Omniva kampaania oli omapärase lähenemisega, mis köitis palju inimeste tähelepanu erinevates kanalites. „Teistmoodi, videopõhine tutvustus ja tulevase juhi pilt,“ ütlesid vastajad Omniva kampaania kohta.

„Edukas on kampaania, mis pole lihtsalt ilus, vaid see, mis läheb sihtrühmale südamesse. Hea kampaania algab suurepärastest sihtrühma tundmisest ning julgest loovideest. Swedbanki, Omniva ja Rimi värbamiskampaaniad on seda hästi tõestanud,“ kommenteeris Instari tegevjuht Kersti Vannas

Uuringust selgus, et hetkel panustavad tööandjad kõige rohkem töökuulutustele, värbamisvideotele, sotsiaalmeedia kampaaniatele ja sisuturundusele. 2019. aasta väljakutseteks on tööandja sisemise ja  välise maine kujundamine, karjääri- ja kampaanialehtede loomine ning töökuulutuste eristuvaks muutmine (k.a videovärbamine). Samuti on paljud vastajad märkinud, et sotsiaalmeedia on värbamises uus ja kohustuslik kanal. Tervelt 71% kavatseb investeerida tööandja brändingu tegevustesse ning kaasata sellesse teisi osakondi (kommunikatsiooni- ja turundusosakond) ja aina enam ka väliseid spetsialiste.

„Näeme, et klientide vajadused ja ootused värbamisele on muutumas. Need kliendid, kellele oleme pakkunud juurde ka videoturunduse, sotsiaalmeedia ja e-mail turunduse tuge, on mõistnud, kui oluline on terviklik ja strateegiline lähenemine eesmärkide saavutamisel,“ kommenteeris CV-Online turundusjuht Maris Viires.

Värbamise kickoffi lisaseminar toimub juba 15. veebruaril. Kui soovid osaleda, registreeri end juba täna, sest alles on vaid paar vaba kohta. Vaata ka pilte esimesest üritusest SIIT.

Instar on tööandja brändingu agentuur, mis tegeleb 2007. aastast  tööandja brändingu täisteenuse pakkumisega, tööandja maine uuringute läbiviimisega ja annab välja Eesti Atraktiivseima tööandja aumärki.

 

Soovi korral küsi lisa Instari tegevjuhilt Kersti Vannaselt, +372 529 6166, kersti.vannas@instar.ee.