Eestisse saabub maailmatasemel tööandja brändingu ekspert – Brett Minchington

2 Min (455 sõna)

Tööandja brändingust on viimaste aastate jooksul saanud aktuaalne teema personali-, turundus-, kommunikatsiooni- ja ettevõtete juhtide laual. Eestis kogub tööandja bränding veel populaarsust ning me kõik ju soovime õppida parimatelt. Küsimus on, kellelt siis eeskuju võtta? 14. novembril saabub Eestisse globaalselt tunnustatud tööandja brändingu looja ja superstaar Brett Minchington.

Selleks, et ka Sina õpiksid Bretti paremini tundma, toome välja põnevaimad faktid ja ka mõned kasulikud nõuanded. Alustame kõige vahvamast, nimelt tuleb Brett Eestisse kaugelt kängurude maalt – Austraaliast! Ta on oma tööandja brändingu teadmisi ja oskusi jaganud ning täiendanud viimased 13 aastat. Ta on valdkonnaga seotud tarkuse põhjal välja andnud koguni seitse raamatut, mida on tõlgitud enam kui 70 riigis. Ta on kirjutanud üle 100 artikli, mida on loetud enam kui 2 miljonit korda ja seda on rohkem kui inimesi Eestis. Tööandja brändingu guru Minchington on alates 2006. aastast nõustanud ja koolitanud tuhandeid juhte enam kui 35 riigis.

Lisaks eeltoodule ei piirdu Bretti tegemised arvamusliidriks olemise, koolituste läbiviimise või teooriate kirjutamisega. Vanasõnagi ütleb, et kes teeb, see jõuab. Jõudmaks lähemale tööandja brändingut oluliseks pidavatele inimestele, lõi Brett Minchinton mõned aastad tagasi mastaapse ja eksklusiivse ürituse World Employer Branding Day. Kahepäevane üritus on tööandja brändingu aasta suursündmus, kus osaleb üle 500 valdkonna eksperdi rohkem kui 45 riigist, sealhulgas ka Instar.

Bretti suur soov on jagada oma teadmisi uute huvilistega ja juba tööandja brändinguga sina peal olevatele õpetussõnu korrata, sest see on ju tarkuse ema. Nii algajatele kui ka kogenud õpilastele on tal anda neli praktilist soovitust, millest on kõikidel juhtidel ja tööandja brändinguga tegelevatel inimestel hea juhinduda.

Jää alati kindlaks oma missioonile ja väärtustele

Sinu organisatsiooni missioon, visioon ja väärtused peaksid olema selgelt lahti seletatud ja peegelduma ka Sinu tööandja brändi kommunikatsioonis.

Treeni ja arenda tööandja brändi juhtimist

Tööandja brändi eest vastutavad peavad suurendama teadlikkust tööandja brändi olemusest ning põhimõtetest kogu organisatsioonis. Esimeseks sammuks selle suunas on teada vastuseid küsimustele:

  1. Mis on tööandja bränd?
  2. Miks on see oluline?
  3. Millised organisatsioonid mõjutavad tööandja brändingu suunda?
  4. Kuidas mõõta tööandja brändi tegevuste tulemusi?
  5. Kuidas mõjutavad praegused tööturutrendid talentide kaasamist ja hoidmist ka järgmise viie aasta jooksul?

Digitaliseeri oma tööandja brändi strateegia

Edukad organisatsioonid rakendavad sisustrateegiat, mis on kooskõlas nii tööandja brändi kui ka tööandja väärtustega, et edastada organisatsiooni lugusid erinevate meediakanalite kaudu. Oluline on mõista, et lühikesed ja harva esinevad reklaamid ei ole enam mõjuvad. Kandidaate mõjutab hoopis see, millisena kogevad nad tööandja brändi sotsiaalmeedias (Facebook, Instagram, LinkedIn jpm) ja ettevõtete karjäärilehtedel.

Mõtle läbi, milline informatsioon Sul juba olemas on

Andmete analüüsimine võimaldab Sul paremini oma tööandja brändi kommunikatsiooni suunata ning jõuda soovitud kandidaatide juurde. Eristu, eristu ja veelkord – eristu! Peitu pugenud talentide otsimise asemel tegele pidevalt hea sööda õnge otsa panemisega, küll Sul siis ka näkkab!

Täpsem info Brett Minchingtoni tööandja brändingu konverentsi ja meisterklassi kohta on üleval:
https://www.facebook.com/events/2007031602752289/

Brett Minchingtoni toovad Eestisse tööandja brändingu agentuur Instar ja Eesti personalijuhtimise ühing PARE