Eesti atraktiivseimaid tööandjad on selleks aastaks edukalt valitud ja aukirjadki üle antud (nimekirjaga saab tutvuda siin: https://www.instar.ee/eesti-parimaks-tooandjaks-on-tousnud-transferwise/) ning nüüd on sobilik vaadata, millised organisatsioonid troonivad 2018. aastal maailma parimate tööandjate edetabelite tipus. Iga-aastast uuringut viib tudengite seas läbi üks maailma suurimaid tööandja brändingu agentuure Universum.
Sihtrühm ja valim
Ülemaailmses uuringus keskendutakse kahele tööandjatele enim huvi pakkuvale tudengite sihtrühmale: insenerid ja IT eriala ning majanduse ja äri tudengitele. Kokku küsitleti ligi 230 000 üliõpilast, kes jagunesid üsna võrdselt inseneri/IT ning majanduse/äri erialade vahel. Riigid, kus tudengeid küsitleti olid: Brasiilia, Canada, Hiina, Prantsusmaa, Saksamaa, India, Itaalia, Jaapan, Venemaa, Lõuna-Korea, Suurbritannia ja USA.
Trendid
Üha olulisemaks muutub töö ja eraelu vaheline tasakaal. Siinkohal võib ilmselt leida seoseid ka paindliku tööajaga – noored soovivad tööd teha neile sobival ajal, kuid väärtustavad üha enam ka „oma“ aega. Kindlasti on siin suur mõju IT-sektoril, kus säärast töövormi ka tihemini kohtab.
Innovatsioon ja mõtestatud töö
Siinkohal oleks paslik mainida Amazoni ja Volvot – kaks populaarsuse edetabelis tõusuteel olevat ettevõtet -, kes mõlemad rõhuvad töö eesmärgistatusele ning rakendavad töös tehisintellekti jt uudseid tehnoloogilisi lahendusi.
Töökeskkond
Kaasaegse ja mõnusa töökeskkonna tähtsuse kasvu osas võib näidata näpuga idufirmade suunas, kes tudengeid inspireeriva töökeskkonna võimalustega „ära rikkunud“ on.
Z-generatsioon on oma edus kindel
Zetid teavad, et nad on tööturul nõutud ning on veendunud, et see tagab neile ka korraliku sissetuleku – kõrge palganumber on globaalses vaates selles sihtrühmas ka kõige tugevam motivaator. Samuti hindavad noored kõrgelt arengu- ning koolitusvõimalusi.
Eelistatuimad valdkonnad
Inseneri/IT tudengid soovisid enim töötada tarkvaraarendusega tegelevatest ettevõtetes, samas kui majandustudengeid paelub peamiselt juhtimiskonsultatsiooni valdkond.
TOP 10 tööandjat majandustudengite seas
- Goldman Sachs
- EY (Ernst & Young)
- Deloitte
- KPMG
- PwC (PricewaterhouseCoopers)
- Apple
- P. Morgan
- McKinsey & Company
- Microsoft
Võrdluseks: 2017. aastal moodustasid esikolmiku Google, Goldman Sachs ja Apple.
Suurima hüppe tabelis on teinud jaemüügigigant Amazon (26. kohalt 13. kohale), mis on mõnevõrra üllatav arvestades meedias kajastatud kehvi töötingimusi Amazoni ladudes. Amazoni edu põhjuseks peetakse nende kiiret reageerimisvõimet ning klientidest hoolimist.
TOP 10 tööandjat inseneri/IT eriala tudengite seas
- Microsoft
- Apple
- BMW Grupp
- Intel
- General Electrics (GE)
- IBM
- Siemens
- Samsung
- Amazon
Esikolmik eelmise aastaga muutunud ei ole, suurimaks tõusjaks on ka siin Amazon. Huvitav on ka asjaolu, et oluliselt on tõusnud konsultatsiooniettevõtete nagu Boston Consulting Group, McKinsey, EY ja PWC reiting, kes on asunud uljalt digitaliseerimise teele ning agaralt IT-haridusega töötajaid värbama.
Tööandja brändingu agentuuri Instar juhi Kersti vannase kommentaar:
Noorte ootused tööandjatele on globaalsel tasemel muutunud, kuid meid huvitab enim, kui palju ühtib Eesti noorte tulevikuvaade suure maailma saatusekaaslastega. Selge on see, et üleilmsed trendind väljenduvad ka meie Maarjamaal. Näiteks ootavad Eesti noored aasta-aastalt tööandjatelt üha enam paindlikkust. Miks? Ikka selleks et viia paremini tasakaalu oma töö- ja eraelu. Juba täna on töö ise muutunud oluliselt paindlikumaks kui varem. Järjest lisandub töökohti, kus on tööd võimalik teha oma kodus, käies siis vahepeal ka kontoris. Sellise töökorralduse puhul on järjest olulisemaks muutunud tööandja poolt pakutav töökeskkond ja töökaaslased, sest kui sa lõpuks kodukontorist päris kontorisse lähed, siis ootadki sa sealt sotsiaalseid suhteid ja inimlikku tunnetust – tegureid, mida üksi kodus töötades nii lihtsalt ei koge.
Tööandja kuvand/tööandja bränd/tööandja maine on muutunud globaalselt olulisemaks. See on omandamas üha enam toote-teenuse brändiga sarnast tähtsust. Selleks, et olla pikemas perspektiivis äris edukas, on vaja omada just teile sobivaid töötajaid. Tulevased töötajad ei istu riiultel, kus tööandjad saavad neid neile sobival ajal noppida. Selleks, et hoida oma suurpäraseid töötajaid ja olla atraktiivne tööandja potentsiaalsetele töötajatele tuleb süstemaatiliselt tegeleda oma tööandja brändinguga.
Seega, kui atraktiivne olete te oma tulevate töötajate sihtrühmas?
Kui soovite teada, siis vaadake atraktiivsete tööandjate edetabelit või võtke meie tööandja brändingu spetsilistidega ühendust!