Viiendal ehk viimasel värbamisturundusauhindade võidutööde seminaril astusid üles peavõidud saanud Bolt ja Breakwater Technology!

Viies ehk viimane võidutööde seminar toimus 14. novembril Spring Hubis, kus astusid lavale Hõbekala võitnud Bolt ja Kuldkala võitnud Breakwater Technology.

Bolt – Kadi Poll – Vanaema videod – võit kategoorias “Video” ja “Hõbekala”

Kadi rääkis, et Vanaema videod said tegelikult alguse üldse tema vanaisast, kellest ta sotsiaalmeediasse postituse tegi ning mis jäi Bolti esindajatele silma.

Aga kuidas jõuti võidu toonud Vanaema videoteni, mis kirjeldasid Bolti inseneride igapäevatööd?

Kadi tõi välja 8 etappi, mille nemad Boltis videode loomisel läbi käisid:

  1. Probleemi püstitus – miks seda videot vaja on, mis on see probleem, mida sellega lahendad. Bolti puhul oli probleemiks vajadus insenere värvata ning muuta ekslikult levinud mõttemustrit, et Bolt on nagu suur “dinosaurus”, kus inseneridel on vähe vabadust.
  2. Creative brief – oluline on läbi mõelda ja kirja panna, millisele turule video läheb, kampaania toimumise aeg, milline on eelarve, kellele see suunatud on ja miks ning mida vaataja peab sellest videost teada saama või mida vaadates tundma ehk mis on see, mis sihtrühma käivitab. Lisaks tuleb läbi mõelda platvormid, kus videot jagatakse/kuvatakse, lisamaterjalide vajadus ja muud kanalid. Kadi sõnul aitab põhjalik analüüs juba ideid genereerida aga eelkõige oma sihtrühma paremini tundma õppida.
  3. Info kogumine – järjepidev infokildude kogumine, mida teised teevad ja benchmarking, mis turul toimub, aitab samuti loovuse tööle panna ja tulla eristuvale ideele.
  4. Intervjuud – kohtumised arendustiimidega, kus sai küsida ka rumalaid küsimusi, olid suureks abiks sihtrühma, ehk inseneride nn „lahti muukimiseks“. Töötajatel paluti näiteks kirjeldada oma tavalist tööpäeva, rääkida asjadest, mis kindlasti peab tööl olema, ilma milleta nad poleks nõus töötama, mis neid rõõmutaks stiilis „noh, et mu vanaema saaks ka aru, mida insener iga päev teeb“.
  5. Ideede genereerimine – kui eelinfo oli kogutud tuli hakata ideid genereerima. Kadi rääkis, et kasutati  erinevaid tehnikaid ja kirjuti kõik ideed välja. Näiteks mõeldi 10 kõige nõmedamat ideed, mida mitte kunagi ei teeks ja seejärel pöörati ideed teistpidi. Mõeldi ka, mis ei meeldi inseneridele, milline video see siis oleks? Erinevate ideede genereerimine aitas lõpuks ka selle õigeni – vanaema videoni – jõuda.
  6. Skripti kirjutamine – selleks, et kõnetada insenere just nende keeles, palus Kadi inseneridel näidata oma igapäevast suhtluskanalit Slacki, et veelgi täpsemalt mõista, kuidas insenerid räägivad ning selle alusel loodi video skript. Lõpuks vaatasid mitu inseneri skripti üle, et kõik keerulised tekstilõigud ikka korrektsed ja autentsed oleksid.
  7. Produktsioon – peamiseks väljakutseks oli luua Eesti-keskne video, mis töötaks ka mujal maailmas. Sellega seoses tekkis kohe mitu küsimust: kas Eestist on videosse võtta inglise keelt rääkivaid vanaemasid, kas kultuurilised erinevused võivad saada takistuseks rahvusvahelisel tasandil, kas kõikjal on vanaemad uhked oma lapselaste üle, kas kohalik huumor töötaks ka globaalselt, aga kui vanaema ei räägi midagi, kas see töötaks jne. Lisaks oli väljakutseks ka eelarve ning ajaraam, seetõttu otsustati kasutada professionaalseid näitlejaid, kes ühe võttepäevaga video salvestatud saaksid, mitte oma töötajaid.

Kadi ütles kokkuvõtteks, et videod õnnestusid väga hästi! Need said palju vaatamisi ning tagasisidet sihtrühmalt. Tänu videotele hakkas kandideerima rohkem otsitavale profiilile paremini vastavaid insenere.

Just tänu sellele, et oli tehtud suur taustatöö ning mõeldud täpselt sihtrühmale saavutati ka auhinnavääriline koht videote kategoorias! Aga ei tohi ära unustada, et video sisu peab olema piisavalt äge, et oma töötajad tahaksid ka seda jagada ning Boltil oli ka sisu väga hea!

Breakwater Technology – Kristina Sisin – Tööandja brändi juhtimine – võit kategoorias “Tööandja brändi juhtimine 2022” ja “Kuldkala”

Breakwater Technology puhul on tegemist tõeliselt süsteemse, pikaaegse ja läbimõeldud lähenemisega tööandja brändi juhtimise osas. Nad on tarkvara ettevõte, kus tänaseks töötab 101 töötajat 28 erinevast rahvusest. Tõsisemalt hakati tööandja brändinguga tegelema 2020. aasta alguses.

Miks?

Eesmärgiks oli luua ühine identiteet, nn “meie tunne” sisemiselt aga ka selleks, et väliselt kasvatada tuntust, olla pildil ja meelitada talente.

Kuidas?

Kõik algas eelkommunikatsioonist ja oma töötajate kaasamisest. Selleks tehti sisemisi uuringuid, fookusrühma intervjuusid, võrreldi end väliste tööturu konkurentidega ja kogutud ideede põhjal loodi visuaalne identiteet, tööandja lugu, väärtuspakkumine ja karjäärileht.

Mis edasi?

Tööandja bränding ei ole ühekordne projekt. Kristina ütles, et Breakwateris tegeletakse brändi teemaga strateegiliselt ning järjepidevalt aktiivselt brändisaadikuid kaasates.

Näiteks juba onboarding protsessi käigus jagatakse uutele töötajatele informatsiooni tööandja brändi osas laiemalt, selgitatakse selle olulisust ja antakse ülevaate, kuidas töötajad saavad brändingusse panustada. Breakwateril on praegu umbes 20-25 aktiivset brändisaadikut, kes on nõus brändingu tegevustes kaasa lööma ja ettevõtet esindama. Regulaarselt kutsutakse saadikutega ühinema ka neid, kes pole veel programmiga liitunud.

Varem tundmatu ettevõte on tänaseks leitav kõigis suuremates sotsiaalmeediakanalites, kuhu töötajad oma lugusid regulaarselt postitavad. Seal jagatakse nii ettevõttesiseste ürituste ja pidude infot kui ka näiteks konverentsidel või koolitustel osalemise või partneritega tehtud koostööd puudutavat sisu. Lisaks ilmub igakuiselt vähemalt üks IT teemaline blogipostitus.

Pidevalt jälgitakse ettevõtte sisemist “temperatuuri”, mõõtes tööandja soovitusindeksit ja wellbeing indeksit.

Selleks, et end pidevalt kõige oma valdkonnas toimuvaga kursis hoida, käiakse igal võimalusel koolitustel ja konverentsidel uusi teadmisi ammutamas ja jagatakse oma kogemusi lahkelt ka teistele.

Tulemused?

Kristina sõnul on Breakwateri töötajate wellbeing indeks ja tööandja soovitusindeks väga kõrged, mis selgelt avaldub uute töötajate värbamisel – ainuüksi eelmisel aasta värvati 10 spetsialisti, kes sattusid protsessi just tänu juba olemasoleva töötaja soovitusele!

Tänu brändi tegevustele on märgata positiivset muutust nii ettevõtte sisekliimas kui ka värbamises ja Breakwateris plaanitakse tegevustega jätkata ka edaspidi, sest tööandja brändingu tegevused annavad Breakwaterile eelise tööturul!

 

Kui ka Sina soovid teada, mida oma töötajate leidmiseks ja hoidmiseks veel teha, telli Instari tööootuste ja atraktiivsete tööandjate uuringu tulemused või küsi meilt konsultatsiooni!

Uuringu tellimine ja lisainfo on leitav siit 👉 https://www.instar.ee/uuring/ , uute konsultatsioonipakettide info on leitav siit 👉 https://www.instar.ee/instari-uued-teenustepaketid/

Loe ka põhjustest, miks tellida Atraktiivsete tööandjate ja tööootuste uuring!