fbq('init', '', { em: '{{_email_}}', // Data will be hashed automatically via a dedicated function in FB pixel ph: '{{_phone_number_}}', fn: '{{_first_name_}}' .... })

Töötaja kogemus – selle aasta nr.1 trend tööandja brändingus

2 Min (375 sõna)

Iga tööandja soovib, et tema ettevõttega liituksid parimatest parimad töötajad, kuid selgub, et ainuüksi korralikust palganumbrist ei piisa, et oma tiimi häid spetsialiste saada. Suures konkurentsis peavad tööandjad leidma veel aspekte, mis oma ala asjatundjaid just nende firmasse tööle meelitaks.   2018. aastal on tööandja brändingu üheks oluliseimaks teemaks tõusnud töötaja kogemus. Millega on tegu ja miks on see vajalik?

  • Kõige tõhusam värbamiskanal on oma töötaja soovitus.
  • Te jõuate värbamisel 10 korda laiema sihtrühmani, kui saate kasutada oma töötajate võrgustikke.
  • Kui kandidaat on on oma tööataja võrgustiku liige, siis võtab ta tööpakkumise vastu 46% suurema tõenäosusega (LinkedIni uuringu kohaselt).

Töötajad  on ühed olulisemad organisatsiooni tööandja kuvandi kujundajad. Kes sooviks asuda tööle firmasse, mille kohta liiguvad jutud, et seal ei väärtustata oma töötajaid?

Töötaja on tööandja saadik ja soovitaja vaid siis, kui omab suurepärast töötamise kogemust ning see on ka põhjus, miks  2018. aastal pööravad suurepärased tööandjad aina rohkem tähelepanu töötajate kogemustele.  Ettevõtte töötajate kogemuste parandamiseks ei piisa ainuüksi uuest kohvimasinast või treeningsaali liikmekaardist, sest need motiveerivad enamasti lühiajaliselt. Organisatsioonid peavad leidma viise, kuidas oma liikmeid pikaajaliselt siduda.

Töötamise kogemus sõltub lihtsustatult oprganisatsiooni kultuurist, tehnoloogilisest keskkonnast ja füüsilisest töökeskkonnast. Forbes’i ajakirjaniku ja brändinguspetsialisti Jacob Morgani sõnul peaksid tööandjad aina rohkem fokuseerima igale töötajale tähendusliku töö pakkumisele. On oluline, et töötajad tahaksid tööd teha enda soovist, mitte kohustusest. Samas ei tohi unustada, et lisaks  mõistvatele ülemustele ja toredale meeskonnale, peab personal oluliseks ka töökeskkonda, kus igapäevaselt viibitakse. Töökoha sisukujundus, tehnika ja ka pakutav toit- kõik mõjutab töötajat ja tema soovi selles ettevõttes tegutseda.

Kas töötaja kogemusse panustamine tasub end ära?

Tööandjad, kes panustasid enda töötajate heaolusse, teenisid keskmiselt pea neli korda suuremat kasumit. Samuti tuli välja, et sellised organistatsioonid on peaaegu veerandi võrra väiksemad, mis omakorda näitab tootlikkuse kõrgemat taset inimese kohta (Jacob Morgani 2017. a. uuring).

Lisaks paremale mainele, suurenevale tootlikusele ja kasumile, mõjub töötajate headesse kogemustesse panustamine ka töösuhete pikkusele.

Inimene, kes on rahul oma tööga ja kes tunneb, et teda väärtustatakse, jääb suurema töenäosusega oma ettevõttesse kauemaks.

Kui varasemalt on tööandjad keskendunud pigem klientide kogemustele, siis nüüd on aeg panustada ka oma töötajate heaolulusse. Töötajate kogemustele keskendudes ei suurendata mitte ainult töötajate rahulolu, tootlikkust ja säilitamist, vaid ka brändi väärtust, konkurentsieelist ja jätkusuutlikku majanduskasvu.

Kui vajad abi töötaja koguse teekonna ning rahulolu mõõtmisel oma organisatsioonis, siis anna märku: aitame kaardistada kandidaadi teekonna ettevõttesse ning hinnata töötamise kogemust.

 

Teele Tilts, Instari praktikant