Juba traditsiooniks saanud Instari suveseminar tõi ka sel aastal Suveterrassile kokku tööelu huvilised, kellele puhkus ei takista mõtlemast tähenduslikule tööelule. 9. juulil kohtusid inspireerivad esinejad ja inspireeritud kuulajad, et arutleda selle üle, mis teeb töökeskkonnast koha, kuhu inimesed tahavad jääda.
Instari suveseminar pakkus lava kuuele esinejale, kes vaatasid tööelu eri vaatenurkadest, alates hübriidjuhtimisest ja töörõõmust kuni sotsiaalmeedia nähtavuse, tööandja brändi kujundamise ja isikliku loo jagamise julguseni. Kõlama jäi lihtne, ent mõjuvõimas mõte: hea töökultuur ei sünni iseenesest, see vajab teadlikku kujundamist.
Juhtimiskunst hübriidmaailmas
Seminari avas Katrin Järvemets, kes tõi lavale Nordea pikaajalise kogemuse ja „Me–We–Us“ hübriidjuhtimise raamistiku. See lihtne, ent võimas raamistik aitab juhtidel hoida fookust erinevatel tasanditel:
Me – individuaalsed vajadused ja paindlikkus,
We – tiimitöö ja koostöökokkulepped,
Us – organisatsiooni väärtused ja suund.
Tööpaiga lõbu – rohkem kui kommikauss köögis
Aneth Tinnus tutvustas oma magistritöö tulemusi, mis keskendus tööpaiga lõbu ja sotsiaalse toe seostele töötajate lahkumiskavatsusega. Selgus, et lõbu tööl ei ole luksus, vaid vajadus, see aitab hoida meeskonnatunnet, vähendada stressi ja isegi ennetada läbipõlemist.
Töötajad, kes tunnevad tuge nii juhtidelt kui kolleegidelt, kogevad rohkem positiivseid emotsioone ja on rohkem valmis organisatsiooniga pikemalt siduma. Mõnusad sotsiaalsed hetked, isiklike verstapostide tunnustamine ja ametialaste saavutuste avalik tähistamine toetavad loovust ja sidusust.
Sotsiaalmeedia nähtavus
Kuidas jõuda sotsiaalmeedias inimesteni, kui teed seda oma vabast ajast ja justkui hobina? Sellele andis praktilise ja inspireeriva vaate Birgit Ruunik, kelle konto @Palgajutud on lühikese ajaga kogunud tuhandeid jälgijaid ja seda ilma suure meeskonna või suurte eelarveteta.
Birgit jagas enda teekonda, näitas vaatajate ja jälgimiste kasvu tulemusi ning rõhutas, et isegi lihtsate vahenditega on võimalik palju saavutada.
Kui julge võib olla tööandja saadik?
Kristi Kirsberg ja Liina Lõhmus rääkisid oma kogemusest Eesti kohtute tööandja saadikutena. Alustades täiesti nullist, on nad tänaseks loonud humoorika ja inimestega suhestuva kuvandi sellest, milline näeb välja elu kohtutes päriselt.
Nad rõhutasid, et iga organisatsioon võib leida oma loo, oluline on, et inimesed tunneks, et neil on luba seda lugu ise rääkida.
Bränd lihtsalt ei juhtu, see ehitatakse
Seminari lõpetas Soome tööandja brändingu ekspert Kirsi Pihkanen, kes tõi põhjanaabrite kogemusest tugeva sõnumi: iga ettevõttel on maine, aga bränd tuleb teadlikult kujundada.
Kirsi jagas kandidaaditeekonna nelja etappi: teadlikkus, huvi, kaalumine ja kandideerimine, ning soovitas mõelda, millist sisu igas etapis pakkuda. Olgu selleks lühike 10-sekundiline video, töötajalood või karjäärilehe selgelt sõnastatud EVP.
Kokkuvõtteks: tähenduslik tööelu vajab tähelepanu
Instari suveseminar 2025 tuletas meelde, et olgu jutt juhtimisest, töörõõmust või digitaalsest nähtavusest – kõige keskmes on ikka inimene. Hea töökultuur ei teki iseenesest, vaid areneb järk-järgult läbi usalduse, aususe ja siira kaasamise.
Aitäh kõigile esinejatele ja osalejatele! Teie ideed ning kohalolu inspireerisid kõiki avastama uusi vaatenurki, tegutsema ja looma veelgi paremat töömaailma.
Siit FB lingilt saab vaadata galeriid sündmusest: https://www.facebook.com/InstarEBC/