Seekord jagavad oma ettevõtte kogemust kriisiga toimetuleku kohta Swedbanki personalidirektor Ülle Matt ja Instari tegevjuht Kersti Vannas.
Tööreisid külmutatud ja töötajad eri riikides
Swedbanki personalidirektor Ülle Matt selgitab, et ettevõttes on tööd ümber korraldatud nõnda, et elutähtsa teenuse pakkujana oleks tagatud klientide teenindamine, aga samas ka oma töötajate heaolu. „Selleks hajutame tiime, lühendame tööpäeva ja sulgeme vajaduse korral ka kontoreid. Kõik, kellel on võimalik teha tööd kaugtööna, suuname koju. Töötajad, kes on töölt eemal ega saa töötada kodukontoris, kuna töö olemus seda ei võimalda, saavad tavapärast töötasu.ˮ
Matt räägib, et ka kõik tööreisid on kuni eriolukorra lõppemiseni külmutatud. Töötajad, kes on tulnud välislähetustelt ja ka erareisidelt, on suunatud koju karantiini ning saavad tavapärast töötasu. Võimalusel teevad nad tööd kodukontoris ja/või aitavad teisi üksusi operatiivsetes tegevustes. „Töötajatele, kes läksid reisile pärast eriolukorra väljakuulutamist ja on seetõttu kodus karantiinis, me töötasu ei säilita, vaid soovitame kasutada kas oma korralist puhkust või palgata puhkust.ˮ
Instari juht Kersti Vannas selgitab, et nende ettevõttes jätkatakse tööga samas vaimus, aga kõik on kolinud kodukontoritesse – osa on Soomes, osa Tallinnas, Türil või Viljandis. „Meil on vedanud, et meie tööd on suuresti võimalik teha kodukontoris. Kuna meie tiim on veel väike (kuueliikmeline), siis oleme kõik koosolekud ja kohtumised saanud tehtud Skype’i teel. Kindlasti vajab see teatud määral kohanemist ja muudab pisut töörütmi, aga võtame seda kui väljakutset. Arvame, et nüüd, kui oleme virtuaaltööl, peab tiimisuhtlus olema veelgi intensiivsem ja üritame seda ka juurutada.ˮ Vannas lisab, et uus töökorraldus annab heas mõttes võimaluse proovida värskeid ja efektiivsemaid töökorraldusi.
Matt lisab, et isikukaitsevahenditest on Swedbankis olemas mõõdukas kogus maske, mis antakse soovi korral kliendinõustajatele. Kontorites on iga kliendinõustaja laual olemas kätepuhastusvahendid ja taskurätid, mida saab pakkuda ka kliendile. Samuti koristatakse kontorit tavapärasest rohkem. „Soovitame klientidel teha tehinguid digitaalselt ja kontoritesse viirushaiguste tunnuste puhul mitte tulla, et vältida teiste nakatamist. Värbamisintervjuusid teeme digikanalites, uute töötajatega sõlmime lepingud digitaalselt ja uued töötajad jäävad hetkel samuti kodukontoritesse,ˮ ütleb Matt.
Kodukontor – nii palju kui vähegi võimalik
Swedbank on eelkõige keskendunud töötajate füüsiliste kontaktide minimeerimisele. Kõigil töötajatel, kellel on võimalik töötada kodus, on see rangelt soovituslik. „Oleme sulgenud söökla ja kohvinurgad, ka kõik majasisesed koosolekud toimuvad Skype’i ja telefoni teel. Koju on suunatud haiguse riskirühma kuuluvad inimesed, 60-aastased ja vanemad töötajad, kroonilisi haigusi põdevad töötajad ja rasedad. Lisaks võimaldame kodus töötada või olla 1.–4. klassi laste vanematel ka siis, kui töö ei võimalda kodus töötamist. Suuremates kontorites oleme sulgenud jõusaalid, massaažitoad, söögikohad, kohvinurgad ja hetkel lõpetanud ka ajakirjade jagamise osakondadesse,ˮ selgitab Matt ja lisab, et loomulikult on väga suur rõhk pandud pindade ja ruumide desinfitseerimisele.
Selleks, et kodukontoris tõhusalt tööd teha, lubati töötajatel võtta kontorist kaasa klaviatuurid ja monitorid, et vähendada silmade koormust. Samuti on lühendatud kontorite lahtiolekuaegu, osa kontoreid on suletud (piirkonnas, kus on teisi kontoreid veel) ja töötajaid on paigutatud ümber teistesse kontoritesse.
Vannas ütleb, et Instaris on tööaeg jäänud samaks – tööpäev algab kell üheksa. Ta selgitab, et tavapärasest erinev on see, et kui muidu toimusid meeskonna koosolekud esmaspäeviti, siis nüüd tehakse igal hommikul kiire kick-off päeva alustamiseks. „Nii on meil kõigil parem ülevaade, kes millega parasjagu tegeleb ja saame paremini prioriteete seada. Seega on suurem rõhk kodus töötamise juures Skype’i koosolekutel.ˮ
Hea aeg enesearenguks ja tervise turgutamiseks
„Oma töötajaid toetame praegu sellega, et palume neil keskenduda enda ja pere tervise hoidmisele ning püsida kodus. Kontorisse tulla ainult hädavajadusel (arvuti IT-süsteemide uuenduse vms puhul). Vahetame töötajate ja juhtidega regulaarselt infot, mis on kõige olulisem asi, mida praegu teha. Jagame infot, kuidas tulla toime isolatsiooni ja stressiga. Neile, kellel ei ole võimalik kodus tööd teha, soovitame seda aega kasutada enesearenguks ja õppimiseks, sest eelmise aasta lõpust on meil kõigile töötajatele tehtud ligipääs LinkedIn Learningu 8000 koolitusele, millele on ligipääs ka telefonis,ˮ räägib Matt Swedbanki praktikat. Ta lisab, et ka töötajatele võimaldatava lisatalvepuhkuse kasutusaega on pikendatud juuli lõpuni.
Vannas ütleb, et eriolukorra ajal on olulised märksõnad kindlasti pidev suhtlemine, läbipaistvus ja veelgi tugevam üksteise toetamine. „Räägime igal hommikul läbi hetkeolukorra, et igaüks saaks ka riigis toimuva teemal veidi auru välja lasta või oma tööga seotud muresid teistega jagada. Teeme koos alternatiivseid tegevusplaane ja ajurünnakuid, pidades silmas olukorra võimalikku arengut.ˮ
Instari juht lisab, et nende eesmärk on hoida enda tervist ja olla aktiivne ka kodukontoris töötades. Selleks tehti algust põneva väljakutsega – teha iga päev 30 kükki või hoida 60 sekundit toenglamangut. „Ma usun, et uudses olukorras ja selles muutuste jadas on oluline säilitada rahulik meel, mõelda kahe sammu asemel kuus sammu ette, olla läbipaistev juht ja aidata üksteisel rõõmsat meelt hoida. Kindlasti on praegune aeg põnev uute väljakutsete mõttes, mis võimaldab tööandjatel eristuda nii oma töötajate hoidmise kui ka ühiskonda panustamise poolest,ˮ räägib Vannas ja lisab, et Instari meekonnale on oluline, et Eesti oleks parimate tööandjatega riik ning tänu sellele ollakse igati valmis riiki oma tööga toetama.
Autor: Kai Miller
Artikkel ilmus Äripäeva veebisaidil personaliuudised.ee 24.03.2020
Instar EBC eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid ja viia läbi tööandja brändingu projekte. Pakume erinevaid tööandja brändingu teenuseid lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest.
Võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse!
johanna.odes@instar.ee