Noppeid EAEBA rahvusvaheliselt veebiseminarilt – tööandja brändingu tulevik digitaalselt arenevas maailmas

19. mail toimus üks viimase aja põnevamaid sündmusi tööandja brändingu maailmas – rahvusvaheline tööandja brändingu seminar. Oma elutarkusi ning nippe-trikke jagasid seminari jooksul Euroopa Tööandja Brändinagentuuride Liitu (European Association of Employer Branding Agencies ehk EAEBA) kuuluvad eksperdid Eestist, Norrast, Inglismaalt, Hollandist, Ungarist, Hispaaniast ja Venemaalt. Eestit esindas Instar tegevjuht ja asutaja Kersti Vannas. Paneeldiskussiooni juhtis Adam Horvath (Brandfizz). See aasta keskenduti tööandja brändingu uutele digitaalsetele lahendustele ning tööandja brändingu jackpoti võitmisele.

Allpool mõned mõtted igalt esinejalt, mida endaga kaasa võtta:
Kersti Vannas (Instar EBC) – Kuidas ehitada üles vastupidav tööandja bränd digiajastul?
– Loo isikupärane lugu oma tööandja brändile ning leia oma sihtrühm.
– Ehita üles oma tegevuskava, arvestades oma sihtrühma eelistuste ja vajadustega.
– TikToki generatsiooni tähelepanu saamiseks, liigu oma tegevusega neile harjumuspärastesse keskkondadesse (Netflix, TikTok, mängud jne). Pea meeles, et huvi äratamiseks on Sul aega ainult 2 sekundit.
– G4S juhtumianalüüs: mänguline lahendus uute töötajate värbamiseks.

Pedro García Cano (WTC) – Kuidas mõjutab digitaalne areng tööandja brändi?
– Brändi loomine algab ettevõtte seest. See, mida töötajad soovivad kogeda töökeskkonnas, see paneb neid uhkust tundma.
– Universaalne tõde: “If you are not thinking digital – You are out”.
– KPMG juhtumianalüüs: töötajad kannavad ettevõtte lugu ja väärtusi edasi.

Andrey Aliasov (Changellenge) – Kuidas muuta suured veebiüritused atraktiivseks ja mitte ainult üksi Zoomis rääkimiseks?
– Jaga ettevalmistuse ülesanded ja turundus mitmele päravale, ära ürita kõigega hakkama saada sama päeva hommikul.
– Ära keskendu vaid slaidide disainimisele, oluline on ka sisu, mida edasi annad.
– Veebiüritused võivad tunduda kergemad, kuid tegelikult on neid oluliselt raskem hallata.
– Raiffeisen Bank juhtumianalüüs: kogu Raiffeisen DGTL Fest veebivahendusel. Kasutasid erinevaid tehnikaid (veebimängud; Q&A; mitteformaalsed tegevused, isegi disko jt), et hoida inimeste tähelepanu kogu sündmuse jooksul.

Ton Rodenburg (ClubgeistBVH) – Kasuta ära oma töötajate võimu
– Sinu enda töötajad informeerivad oma tuttavaid vabadest ametikohtadest ning julgustavad sobivamaid kandidaate kandideerima.
– Sinust kui tööandjast edastatakse kandidaadile reaalne pilt, siis kandideerivad vaid need, kes peavad Sind atraktiivseks.

Anita Zvezdovics (Brandfizz) – Sihi, meelita, värba, korda.
– Värbamine ei ole enam nagu kalapüük, vaid kirsside noppimine, mida konkreetsemad sotsiaalgrupid aktiveerid, seda tõhusam on töö.
– Thermo Fisher Brandfizz juhtumianalüüs: värbamine kiiresti kasvavas ettevõtetes, nišipõhilised ja spetsiifilised värbamiskampaaniad.

Hans Petter Stub (Whydentify) – Saad mõõta paljusid asju ilma õigeid asju mõõtmata
– Digitaalsed tööriistad võimaldavad täpsemalt mõõta ja annavad suurema võimaluse mõõta investeeringutasuvust.
– Virtuaalsed tööriistad on teinud ligipääsu inimestele suuremaks.
– Kui mõõdad kulusid ainult eurodes, ei saa Sa mõõta sihtrühma kaasamise kasu.
– Baerum juhtumianalüüs: lühiajalise kampaania click rate tõusis 108% tänu pikaajalisele tööandja brändingule.

Mark Horley (Tonic Agency)
– “Not work for us, but work with us”. Inimesed tahavad leida eakaaslaseid ning suurendada oma võrgustikku, pead oma sõnumid suunama nii, et need arvestaks üksikisikutega.
– Lihtsam on kaasata inimesi ettevõtte väärtuste ja tõekspidamiste kaudu.

Kõnelejad olid ühel meelel, et digitaalsete muutustega kaasas käimine on üks tööandja brändingu üks suuremaid katsumusi tänapäeval. Digitaalselt ühendatud maailmas, kus kõik tavapärased tööandja brändingu kommunikatsiooniplaanid võiks paigutada muuseumi, on iga ettevõtte ja meeskonnaliikme tegevus määrava tähtsusega tööandja brändi loomisel.

Meie eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi värbamiskampaaniaid, uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid, mille eesmärk on kasvatada tugevaid tööandja brände. Pakume lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest erinevaid tööandja brändingu teenuseid. Võta meiega ühendust ja leiame Sulle parima lahenduse!