Täna toimus selle aasta viies Värbamisturundusauhindade järelseminar, mis läks kindlasti ajalukku, sest oli sõna otses mõttes viimane selline järelseminar Instaris. Huvilistel ei tasu muidugi liigselt kurvastada, sest uuel aastal läbib VTA lihtsalt muudatuse ning saab rahvusvahelisemaks. Juba õige pea saab hakata oma parimaid töid esitama konkursile Magnet Awards. Sellest kõigest juba õige pea täpsemalt meie blogis ja sotsiaalmeedias.
Viimane VTA järelseminar oli pühendatud kahele väga olulisele teemale: kandidaadikogemus ja karjääripäev. Enda tunnustustest rääkisid nende kategooriate viimased võitjad ehk Fujitsu ja Apollo Grupp.
Fujitsu: Terviklik kandidaadikogemus, mis toetab brändi väärtusi
Fujitsu Estonia turunduse ja tööandja brändi juht Hanni Tomingas rääkis, kuidas Fujitsu Estonia on uuendanud oma värbamisprotsessi, et iga samm toetaks ettevõtte väärtusi ja tööandja brändi. Alates esimesest kontaktist kuni uue töötaja sisseelamiseni on eesmärk luua terviklik ja meeldejääv kogemus.
- Autentsed visuaalid: Fujitsu kasutab värbamismaterjalides oma töötajate pilte, et peegeldada ettevõtte tegelikku olemust. Brändisaadikutega tehakse professionaalseid fotosessioone, et tagada, et töökuulutustes kasutatavad pildid oleksid ehtsad, läbimõeldud ja kuvaksid olukordi, mis päriselt teatud ametikohtadega seonduvad.
- Kaasaegne intervjueerimine: Hanni rõhutas, et kandidaadikogemus peab olema kaasav ja mugav. Fujitsusse kandideerijatele saadetakse enne intervjuud põhjalik info, mis võimaldab end paremini ette valmistada. Samuti rõhutatakse vestluse dialoogilist olemust, mis loob avatud ja usaldusväärse õhkkonna.
- Lihtsustatud kandideerimisprotsess: Fujitsu arendab alternatiive traditsioonilistele CV-põhistele lähenemistele, näiteks keeleoskust võidakse hinnata ka lühiessee või telefonikõne kaudu. See aitab juhtidel säästa aega, andes samal ajal kandidaatidest selge pildi.
- Digitaalne kohalolek: Fujitsu on aktiivne sotsiaalmeedias ja nende brändisaadikud panustavad pidevalt kaasahaarava sisuga. See muudab ettevõtte digitaalse kuvandi sama külalislahkeks kui otsesed kontaktid kandidaatidega.
- Järjepidev parendus: Uute töötajate tagasiside on Fujitsu värbamisprotsessi pideva arendamise aluseks. Pärast teadlikku kandidaadikogemusega tegelemist on tulemused olnud positiivsed, värbamine kiirem ja tööpakkumiste vastuvõtmise määr on tõusnud.
Apollo Grupp: Silmapaistev ja kutsuv karjääripäev
Elke Joosep ja Adelina Orav Apollo Grupist rääkisid, kuidas nad oma karjääripäeva kaudu värbamissündmusi elamuslikuks teevad. Juba kolmandat aastat toimuv Apollo karjääripäev on suurepärane näide sellest, kuidas suursugune üritus võib tööandja brändi tuntusele väga palju kaasa aidata.
- Interaktiivne karjääripäev: Apollo karjääripäeval saavad kandidaadid osa põnevatest tegevustest, mis tutvustavad Apollo brändi lähedalt. Näiteks korraldatakse üritusel lõbusaid väljakutseid, nagu kommide korjamise võistlus söögipulkadega, kohapeal on DJ, 360-kraadine videopeegel ja muud visuaalsed atraktsioonid.
- Täpne planeerimine: Apollo värbamistiim planeerib iga detaili – asukoht, muusika, fotod ja videod, mängud ja auhinnad – kõik see aitab luua meeldejääva kogemuse. Kaasatakse ka noortekeskusi ja koole, mis laiendab ürituse sihtrühma.
- Sihtgruppidele suunatud turundus: Karjääripäeva turunduse puhul kasutatakse sihitud lähenemist. Apollo andmebaasist kutsuti üle 2600 inimese, sotsiaalmeedias korraldati seitse erinevat kampaaniat, et suurendada ürituse tuntust. Selle tulemusel esitas 139 inimest oma kandidatuuri mõnele ametikohale ja neist umbes 10 võetigi tööle. Apollo esindajad rõhutasid, et karjääripäevade põhieesmärk ei ole kohe täita võimalikult palju ametikohti, vaid pigem kasvatada bränditeadlikkust ja teha hiljem värbamine lihtsamaks.
- Ürituse laienemine välisriikidesse: Sel aastal korraldati karjääripäev ka Lätis, mitte küll kaubanduskeskuses, vaid Apollo Kino ruumides. Ka sealne üritus oli edukas ja võimalik, et seda korratakse ka tulevikus.