LinkedIn on Eesti inimeste seas muutumas aina populaarsemaks – kas oled juba rongist maha jäämas?

LinkedIn ja tööandja brändingu agentuur Instar korraldasid 08.05.2024 avaliku seminari, kus räägiti värbamise tulevikust LinkedIn-i abil ning arutleti, mida suudavad korda saata brändisaadikud sotsiaalmeedias.

 

Ettekannetega esinesid tõelised oma ala eksperdid, kellelt on palju õppida. On märkimisväärne, et osalejad said väärtusliku sissevaate Linus Wellenilt, kes on LinkedIn Baltikumi avaliku sektori eestvedaja ning kes jagas LinkedIn-i käekäigu kohta Eestis infot, millele kellelgi teisel ligipääsu ei ole. Näiteks tõi ta välja, et Eestis on umbes 231 000 hea kvaliteediga LinkedIn-i profiili ja platvormil on 1850 aktiivset tööpakkumist. Uutele pakkumistele on avatud 53 000 Eesti LinkedIn-i kasutajat. Need arvud kasvavad iga päevaga, seega on kindel, et LinkedIn on koht, kus end avalikult esitleda. Üksikisiku tasandil on see suurepärane võimalus endast positiivse ja asjaliku kuvandi loomiseks ning värbamisega töötavatele inimestele on LinkedIn tõeline kullaauk, kust leida tugevaid kandidaate erinevatele ametikohtadele.

Tööjõuturg globaliseerub ja rahvusvahelistub ja see paneb nii talente kui ka tööandjaid vaatama Eesti turu piiridest kaugemale. Kõige nutikamad ja julgemad tippspetsialistid on LinkedIn-is, kus saab oma profiili mänguliselt ja sujuvalt täiendada, võrgustuda, ennast arendada ja olla pidevalt kursis oma ala trendidega. Ettevõttele, kes täna veel LinkedIn-i ei kasuta, on oluline teada, et tegelikult on LinkedIn palju rohkem, kui kandideerimis- või värbamisplatvorm. LinkedIn on ilma piirideta karjäärijuhtimise virtuaalne maailm. “Äriedukusele orienteeritud tööandjatel tuleb selle maailmaga kohaneda, et jääda talentidele nähtavaks ja atraktiivseks. Paljud ambitsioonikad tööandjad arendavad juba täna väga edukalt oma talentide basseini ainult LinkedInis,” selgitab Natalja Horohordina Eesti Energiast. Ta rõhutas oma ettekandes, et inimene võib olla väga tark, asjatundlik ja tegus, kuid kui ta endast avalikult märki maha ei jäta, siis ei leita teda lihtsalt üles. Et seda ei juhtuks, tulebki LinkedIn-is natuke ise oma saba kergitada ning julgelt tähistada saavutusi, jagada erialaseid teadmisi ning olla aktiivne kogukonnaliige. Innukas LinkedIn-i kasutaja jääb silma värbajatele, potentsiaalsetele juhtidele ja kolleegidele ning nii võivad inimesele avaneda uksed, mille olemasolust ta isegi teadlik polnud.

Kuidas oma LinkedIn-i konto siis aktiivselt enda kasuks tööle panna? Selles osas on Eestis kindlasti eeskujuks Kata Varblane, kes jagas seminaril oma parimaid nippe ja trikke.

  • Esiteks on tähtis jagada pilte, tekste ja videoid teemadel, mis on just praegusel hetkel erilised ja olulised. Nii võid olla kindel, et inimesed suudavad suhestuda, sest Sinu postitus ei ole suure tõenäosusega nende esimene kokkupuutepunkt selle teemaga.
  • Teiseks on oluline jagada seda, mida armastad ja millesse päriselt usud. Lõppude lõpuks on esmatähtis ikkagi inimese autentsus ja liigselt punnitatud teemad muutuvad üsna kiiresti ebausutavaks.
  • Kuigi sageli rõhutatakse inimlikkust ja kiidetakse sotsiaalmeedias enda haavatavana näitamist, siis tõi Varblane välja, et LinkedIn-is tuleb jääda siiski professionaalseks ning mitte minna liiale eraelu jagamisega.
  • Tuleb meeles pidada, et edu võti on järjepidevus. Selleks, et postitused leviks ja inimesed neile reageeriks, tuleb postitada regulaarselt ning olla ka ise aktiivne kommenteerija ja reageerija. Samuti tuleb kasuks postitusega seotud ettevõtete ja inimeste ära märkimine, sest nii suureneb tõenäosus, et nemad hakkavad omakorda levikule kaasa aitama.
  • Uudisvoog ei tohiks minna liiga kirjuks. Sage postitamine võib tuua edu, kuid sellega liialdamine võib tekitada vastupidise efekti, kus järjekordne värviline pildigalerii enam inimesi ei kaasa. Parem väiksem arv kvaliteetseid postitusi kui palju pilte ja videoid, mis kellelegi korda ei lähe.
  • Viimaseks tuleks oma edul ja ebaedul silm peal hoida. See tähendab, et teadlik LinkedIn-I kasutamine hõlmab ka oma postituste jälgimist. Pööra tähelepanu teavitustele ja analüütikale ning süvene, missugustel postitustel läheb hästi ja millel mitte. Nii saad õppida enda kogemusest ja asjakohased muudatused kiiresti sisse viia.

Kui inimesel on hästi toimiv LinkedIn või mõni teine sotsiaalmeediakanal (nt Facebook või Instagram), mida ta aktiivselt kasutab, siis on igale ettevõttele ja organisatsioonile kasulik, kui töötajad ehk omad inimesed brändisaadikutena avalikult ka oma heast kogemusest räägivad. Saadikuprogrammide ekspert Eestis on Instari asutaja ja tegevjuht Kersti Vannas, kelle ettekanne seminaril pani kaasa mõtlema paljude organisatsioonide esindajad, kellest nii mõnigi mõistis, et brändisaadikute programm tuleb kohe ette võtta ja selleks ressursid planeerida.

On selge, et LinkedIn-i võimalusi ei tohi alahinnata. Teadlik ja aktiivne pildisolek on kasulik igale inimesele isiklikus kärjääris, aga kindlasti ka ettevõtetele tööturul teadlikkuse tõstmisel brändisaadikute abil või värbajatele suurepärase tööriistana. Nagu ütlesid kogenud värbajad ja LinkedIn-i kasutajad Kristiina Saal ja Maris Lepp oma töötoas, siis parimad profesionaalid on alati juba kusagil tööl, seega nendeni tuleb kuidagi jõuda ning LinkedIn on selleks väga hea platvorm.