Kuidas mõõta tudengeid?

Kui Sa oled statistikaga natukenegi kokku puutunud, siis tead kindlasti, et keskmist inimest ei ole olemas. Ka keskmist tudengit pole olemas. Kui aga küsida enam kui 2000 tudengilt, kus nad töötada soovivad, mis neid töö puhul kõige rohkem köidab ning kui palju nad palka sooviksid saada, siis saame rääkida juba päris põhjalikust ettekujutusest, mida Eesti tudengid tööst ja Eesti suurimatest tööandjatest arvavad. Just seda me Instaris teemegi – juba 8. aastat järjest.

Keda me küsitleme?
Ligi 3000 tudengit kõikidest Eesti kõrgkoolidest. Puhta valimi moodustavad ca 2000 vastajat.


Mida me neilt küsime?
Vägagi asjalikke küsimusi nende töökogemuste- ja harjumuste kohta, näiteks:

  • mida nad peavad tööandja valikul kõige olulisemateks kriteeriumiteks;
  • kui oluline on paindlik tööaeg,
  • juhi roll tööl;
  • kui olulised on oma eriala asjatundjatest kolleegid ning millist meeskonda nad hindavad;
  • kust leiavad nad (ning kust sooviksid leida) infot tööpakkumiste kohta;
  • kas sotsiaalmeedia on oluline või väga oluline?
  • Muidugi ei saa me üle ega ümber ka palgaootusest.

Mida kogu selle infoga peale hakata?
Ainult huvist me küsitlust muidugi läbi ei vii, kuigi tuleb tunnistada, et saadud andmed, eriti kui võrrelda neid eelnevate aastate tulemuste ning trendidega, on põnev lugemine. Meie peamine eesmärk on pakkuda ikkagi tuge ettevõttele kui tööandjatele, et anda neile selgem teadmine sellest, mida nende potentsiaalsed uued töötajad nende ettevõttest (ja ka konkurentidest) arvavad ja sisend atraktiivsemaks tööandjaks muutumiseks. Sel aastal palume tudengitel hinnata 184 erinevat Eesti ettevõtet telekomidest suurte tehnika- ja tootmisettevõteteni välja.

Mis on meie uuringu puhul eriti oluline?
Lisaks sellele nö. olematule keskmisele tudengile pakume võimalust võtta andmeid välja ka sihtgrupipõhiselt (nt ainult majandustudengid või töötavad IT-õppurid). Nagu oleme korduvalt ka varem rõhutanud – Sinu ettevõte ei pea tööandjana meeldima kõikidele, vaid oluline on meeldida õigetele inimestele! See on ainus viis ka konkurentidest eristumiseks.
Lisaks pole paha teada, kuivõrd atraktiivne oli Sinu tööandja oli eelneval seitsmel aastal, sest kes minevikku ei tea, see elab keerulisemalt.

Midagi olulist veel?
Lisaks tudengitele uurime ka kutsekoolide õppurite ning meditsiinitudengite nägemust atraktiivsetest tööandjatest. Seega koguni kolm uuringut – ikka sel eesmärgil, et pakkuda erinevate ettevõtete vajadusi arvestavaid andmeid.

Millal saab?
Juunis. Ja pidulik üritus, kus jagame atraktiivseimate tööandjate auhindu, on plaanis sügisel kui kõik tublid personalivaldkonna inimesed on jõudnud puhata (loodetavasti ei ole nad kõik sel päeval tööl, kui sooja ilma lubatakse!) ning tudengid taas koolipingis. Ja paljud tudengid (eelmisel aastal nt 62% vastanutest) ka tööl.

Kui Sul tekkis küsimusi, sooviksid teada saada, kas ka Sinu ettevõte on uuritavate ettevõtete nimekirjas või soovid teada, millal uuringu tulemused on koos, siis võta meiega ühendust aadressil triin.jurgens@instar.ee.
Lisainfo:

Triin Jürgens
Instar EBC – Tööandja brändingu konsultatsioonid
projektijuht
triin.jurgens@instar.ee
tel. 52 41538