Miks peaks üks ettevõte tegema endale karjäärilehe? Enamikul on ju tõenäoliselt juba niigi koduleht. Eks siin olegi eemalt vaataja jaoks omajagu segadust, kuid neil kahel on siiski üsna märkimisväärne vahe. Seega, kes pole veel tööandja brändingu rongile hüpanud, siis nüüd on õige aeg see teekond ette võtta. Alustada tasuks karjäärilehe loomisest või selle uuendamisest.
Instari 2022. aasta tööootuste uuringust (telli siit) selgus, et kandidaatide lemmik infokanal on endiselt ettevõtte koduleht, seda peavad oluliseks lausa 92% nii vastanud kogenud töötajatest kui ka tudengitest. Kuigi karjäärileht on osa kodulehest, peaks nende kahe erisusi siiski teadvustama, kuna need ei teeni päris sama eesmärki. Erinevalt kodulehest, mis keskendub peamiselt organisatsiooni välisele kuvandile ja teenustele või toodetele, on karjäärileht palju rohkem sisemusele orienteeritud. Tööootuste uuring on näidanud ka, et iga aastaga väärtustatakse töökoha valikul järjest enam ettevõtte head sisekliimat. Sel aastal pidasid seda kõige olulisemaks kogenud töötajad, kuid ka tudengitele on see TOP3 valikukriteerium. Kandidaate huvitab, mis toimub teie ettevõtte kohvilauas ja mis toob töötajaid kokku ka pärast töötunde. Näidake seda neile! Soov olla osa ägeda vibe’ga meeskonnast ja töökultuurist on parim müüginumber.
Karjäärileht on just see koht, mis pakub võimalusi näidata potentsiaalsele kandidaadile ettevõtte võlusid ja seda talle suunatud viisil. Hea karjääri- või maandumisleht peaks koondama ühele veebilehele kogu info, mida üks ettevõttest huvitatud või kandideerimisele mõtlev inimene otsib.
Instari Atraktiivsete tööandjate uuringule vastanud kogenud töötajate teiseks kõige olulisemaks infokanaliks oli organisatsiooni töötajatelt saadud info ja soovitused. Seda pidasid tähtsaks ka 90% tudengitest. Ka siin on tööandja üheks parimaks abimeheks läbimõeldud ja kõnetav karjäärileht. Nii saab jõuda uute töötajateni juba ettevõttes töötavate inimeste kaudu. Kandidaadil tekib organisatsiooniga ka usalduslikum esimene kogemus, kui ta justkui tunneb oma töökaaslasi juba enne kandideerimist. Tööpakkumiste kaasamine karjäärilehele annab tööandjale võimaluse paista välja originaalsusega ja lihtsustab ka kandideerimisprotsessi. Tööootuste uuringu kohaselt on kandideerimiskogemuse üks kõige madalamalt hinnatud tegureid endiselt töökuulutused. Neid ei tohiks jätta tähelepanuta, sest kandidaadil võib kujuneda arvamus juba selle lühikese esmamulje põhjal. Karjäärileht aga annab võimaluse tööandjal kommunikeerida oma brändi täpselt talle sobival viisil ning parimast küljest.
Karjäärilehe meelespea
Instar lähtub karjäärilehtede loomisel ettevõtte südamest ehk selle inimestest. Oleme küll teostajad, kuid karjäärilehe näo kujundab siiski ettevõte oma töötajatega. Et kandidaat saaks kõige täpsema pildi oma võimalikust töökohast ja töökaaslastest, tegutseme selle nimel, et õppida tundma organisatsiooni olemust, väärtusi ja eesmärke. Hea karjäärileht peab peegeldama tõetruult nii ettevõtte igapäevatööd kui ka värbamisprotsessi. Vaid nii saab tagada parima kandideerimiskogemuse ja oma tööandja brändi hea maine.
Lisaks organisatsiooni hingeelule, tuleb kindlasti arvesse võtta ka tööandja sihtrühma. Keda oodatakse karjäärilehte kasutama? Märksõnana võiks meeles pidada kasutajasõbralikku lihtsust ja panna end oma ideaalse kandidaadi rolli. Mida soovib tema näha ja mida on ettevõttel kandideerijale pakkuda? Karjäärilehe sisuga võib minna nii julgemat kui tagasihoidlikumat teed. Kindlasti tuleb aga alati hoolt kanda selle eest, et nii arvutit, mobiiltelefoni või ka näiteks tahvelarvutit kasutades saab karjäärilehe külastaja üheselt hea ja mugava kasutajakogemuse osaliseks. Tuginedes nii organisatsiooni sisesele kui välimisele brändile võib kindel olla, et suundutakse õigele kursile. Instaris loome põhjaliku taustatöö abil karjäärilehe ülesehituse ja sisuloome terviklahenduse. Sõnastades ettevõtte loo ja olemuse ning väärtuspakkumise, rajame vundamendi karjäärilehele, millest võib saada organisatsiooni parim visiitkaart
Põnevaid näiteid Instari loodud karjäärilehtedelt
Tööandjad ei tohiks karta lasta oma töötajatel enda eest rääkida. Pigem tuleks seda julgustada, sest nii kujuneb kandidaatidel vaimusilmas juba ettekujutus ka enda rollist ja sobivusest organisatsioonis. Vaata näiteks millise videoga tutvustab end Nordea Eesti. Oma sobivuse saab lasta kandidaadil proovile panna ka mängulisel viisil, nagu seda teeb G4S. Tööandja ei tohi unustada, et samal ajal, kui tema valib endale töötajat, kujundab oma arvamust tööandjast ka kandidaat. Seega värbamisprotsess peaks olema kindlasti two way street, kuhu panustavad mõlemad. Vaata, millise diili teeb oma kandidaatidega Hurtigruten. Organisatsioon hingab läbi oma inimeste ja seetõttu on ülimalt tähtis näidata uutele tulijatele, kes on ettevõtte visiooni taga ja seda teostavad. Siin saab lasta oma kujutlusvõimel lennata, sest töötajate tutvustused saab teha kaasahaaravaks, asjakohaseks ja ägedaks, nagu on teinud Breakwater Technology oma koomiksistiilis kujundusega.
Pildid ja muud visuaalid organisatsiooni karjäärilehel ei ole aga lihtsalt ilusad kaunistused. Need peavad andma edasi ettevõtte hõngu, nii, et üleminek karjäärilehelt reaalselt meeskonda on uue töötaja jaoks võimalikult sujuv või ehk isegi märkamatu. Vaata Nabuminds’i huvitavaid visuaale. Karjäärilehe peamine eesmärk on aidata kandidaadil näha ennast selles organisatsioonis ja meeskonnas. Seetõttu on oluline, et meeskonnavaim kajastuks ka karjäärilehel. Hea näide ühise lipu alla koondumisest on TS Laevade vägilased.
Aga mis saab edasi, kui kandidaat on otsustanud, et soovib olla osa teie organisatsioonist ja on juba avaldusegi teele pannud? Sama küsimus on ilmselt ka tema peas. Tark tööandja ennetaks seda juba eos, andes kandidaadile kõik vajaliku info kandideerimisprotsessi kohta kompaktselt karjäärilehel. Just nii teeb näiteks PCC Projekt. Ootus selguseks kandideerimisprotsessi osas kajastub ka tööootuste uuringus. Kogenud töötajatest 53% pidasid oluliseks, et tööandja kodulehel leiduks info kandideerimisprotsessi kohta. Veelgi tähtsam on see aga tudengitele, sest nii arvasid 60% vastanutest.
Kui soovid rohkem teada, kas ja kuidas on muutunud töötajate ootused, telli Instari värske Atraktiivsete tööandjate uuring siit!
Instari eesmärk on aidata ettevõtetel olla atraktiivsed tööandjad, kes omavad motiveeritud, pühendunud ja lojaalseid töötajaid. Viime läbi uuringuid, pakume konsultatsioone ja aitame organiseerida kampaaniaid, mille eesmärk on kasvatada tugevaid tööandja brände. Pakume lähtuvalt kliendi soovidest ja vajadustest erinevaid tööandja brändingu teenuseid. Kirjuta meile info@instar.ee või leia meid sotsiaalmeediast.
Võta meiega ühendust ja leiame sulle parima lahenduse!