Julge juhtimine – inspireerivad ideed Nordic Business Forum 2024  

Igal aastal kogunevad Helsingisse ärimaailma liidrid ja mõttejuhid, et osaleda ühel Põhjamaade suurimal ja mõjukamal ärikonverentsil – Nordic Business Forum (NBF) ja ka Instari tiimil oli suur rõõm sellest suurejoonelisest üritusest osa võtta.  

Sellel aastal toimus konverents 25.-26. septembril, tuues kokku enam kui 6500 osalejat, kes tulid kuulama ja õppima maailma juhtivatelt ettevõtjatelt, tippjuhtidelt ja mõtlejatelt. NBF on tuntud mitte ainult oma kõrgetasemeliste esinejate ja sisu poolest, vaid ka inspireeriva atmosfääri ning võimaluste tõttu luua väärtuslikke kontakte. 

2024. aasta Nordic Business Forumi teema oli “Julge juhtimine (“Courageous Leadership”) Fookus oli suunatud just juhtide inspireerimisele omaks võtta julge ja transformatiivne juhtimine, mis toob kaasa tähendusrikka muutuse. Ürituse alateemadeks olid Talentide Arendamine, Strateegia, Kliendikogemus ja Konkurentsivõime, rõhutades, kuidas juhid saavad neid aspekte kasutada, et saavutada edu dünaamilises globaalses keskkonnas. Siin on ülevaade põnevamatest ettekannetest, mida nende kahe päeva jooksul kogesime.

Esimene päev oli tõeliselt inspireeriv, tuues lavale esinejad, kes jagasid hindamatuid teadmisi juhtimisest, meeskonnatööst ja kliendikogemusest.  

Adam Grant alustas konverentsi, rõhutades, kui oluline on seada prioriteediks kasvu, mitte ego. Ta rõhutas, et juhid peaksid keskenduma edusammudele, mitte möödunud vigadele. Tagasiside peegeldab sageli varasemat sooritust, samas kui nõu küsimine soosib tulevikku suunatud lahendusi. Grant tõi esile ka usaldusväärse alandlikkuse tähtsuse, mis soodustab usalduslikku ja autentset kultuuri. Ta julgustas juhte otsima teemanteid kivide seest, leides meeskonnaliikmed, kes on valmis õppima ja kohanema, kuna need inimesed toovad sageli organisatsioonile kõige rohkem väärtust. Grant ei poolda traditsioonilist ajurünnakut, kuna see võib põhjustada grupimõtlemist, kus juhi või mõne häälekama osaleja arvamus hakkab teiste mõtteprotsessi suunama või domineerima. Selle asemel võiks kasutada meetodeid (nt brainwriting), kus inimesed esitavad oma ideed esmalt individuaalselt, et tagada mitmekesisemad ja loovamad lahendused. 

Liz Wiseman tutvustas multipliaride kontseptsiooni, mis viitab juhtidele, kes arendavad oma meeskondade talenti. Ta rõhutas, et on oluline esitada paremaid küsimusi, et soodustada meeskonna kaasamist, mitte dikteerida käske. Wiseman soovitas, et juhid peaksid andma meeskonnaliikmetele 51% hääleõiguse, säilitades samas vastutuse oma otsuste eest. Ta tõi esile vajaduse kasutada iga meeskonnaliikme loomulikku geniaalsust ning pakkuda julgeid väljakutseid, mis loovad ohutuid, kuid stimuleerivaid keskkondi.  

Sanna Suvanto-Harsaae rõhutas isejuhituse tähtsust tõhusas juhtimises. Jäi kõlama mõte, et keegi ei saa teisi juhtida, kui ta ei suuda kõigepealt end juhtida. Suvanto-Harsaae pidas oluliseks mõõdetavate, numbripõhiste eesmärkide seadmist, et edendada tulemuslikkuse parenemist, ja proaktiivsuse tähtsust meeskonna dünaamika muutmisel, kui see on vajalik. Tema raamistiku 3F — Forward Orientation, Focus ja Fun julgustas vaatama ette, keskenduma pingutustele ning looma lõbusat ja usaldusväärset töökeskkonda. 

Morten T. Hansen tõi välja juhtimise distsipliini tähtsuse, kasutades ajaloolist narratiivi Lõuna polaari võistlusest. Ta selgitas, et juhid peavad õppima ütlema “ei” kõrvalistele asjadele, et hoida fookust oma põhieesmärkidel. Meeskonna koosseisu osas peab olema strateegiline ning teadama, millal lahti lasta töötajad, kes ei vasta organisatsiooni eesmärkidele. Julge distsipliin on tugev alus tuleviku eduks. 

Steven van Belleghem rääkis, kuidas pakkuda erakordseid kliendikogemusi. Ta rõhutas, et tuleb hoida kliente rahulolevatena ja säilitada kõrged teenindusstandardid. Selleks, et paremini mõista rohkem klientide ootusi ning mälestusväärsete hetkede loomist, tuleb edendada organisatsioonidest empaatia kasutust,  mis suurendab omakorda kliendilojaalsust. Parim kliendikogemus ei ole Excelis, vaid peab olema loov ja südamlik! 

Will Guidara arutas mängustamise jõudu töötajate motiveerimisel ja kliendikogemuste edendamisel.  Guidara tõi esile, kui oluline on kaasata kõik meeskonnaliikmed ajurünnakutesse, et parandada kliendikogemusi, ja rõhutas, et väikestel ja läbimõeldud täiustustel on suur mõju mälestusväärsete hetkede loomisel. Kohalolek ja tähenduslike sidemete loomine klientidega on hädavajalik. 

Nordic Business Forumi teine päev tõi lavale esinejad, kes jagasid oma teadmisi juhtimisest, läbirääkimistest ja brändi arendamisest. Millised mõtted Instari tiim siis endaga kaasa võttis?   

Bozoma Saint John rõhutas oma esinemises, et kõik inimesed on vägagi erilised – oma unikaalsete kogemuste ja taustaga. Samamoodi peab eriline olema ka ettevõtte bränd. Bozi sõnul on brändi arendamine pikaajaline protsess, aga kindel on see, et sellega peab tegelema, sest kui midagi peaks minema valesti, siis on bränd see, mis ettevõtet kaitseb. Bozoma rääkis, kuidas parimad brändid ehitatakse, mitte ei teki iseenesest. Siiski, kui miski on juba brändi osaks saanud (nt logo), siis seda muuta tohib vaid väga kriitilistel põhjustel, sest brändi põhiline reegel on see, et bränd peab olema järjepidev.  

Endine FBI pantvangiläbirääkija Chris Voss jagas oma teadmisi edukatest läbirääkimistest, tuues esile empaatia tähtsuse. Voss soovitas alati kuulata teise poole seisukohta ja see enne enda arvamuse avaldamist kokku võtta. Ta selgitas, kuidas inimesed tahavad olla mõistetud ning kui nad seda tunnetavad, siis on nad ka palju altimad läbirääkimisteks. Nii nagu oma raamatus „Unusta kompromissid“, selgitas ta ka oma ettekandes, et tegelikult algavad läbirääkimised sõnast „ei“ ning see on sõna, mida oma vastaselt oleks vaja kuulda. Tavaliselt arvatakse, et „jah-sõna“ on läbirääkimiste eesmärk, kuid kui keegi ütleb „ei“, siis sellele järgnevat juttu kuulab vestluskaaslane palju tähelepanelikumalt kui jah-vastusele järgnevat juttu.  

Kim Scott tõi oma esitluses välja, kui oluline on anda otsekohest, kuid hoolivat tagasisidet. Ta ütles, et tagasiside üks suurimaid kingitusi, mida kolleegile pakkuda, kuid selle juures ei tohi unustada hoolivust, eriti siis, kui tagasiside on negatiivne. Kim tõi oma ettekandes palju isiklikke näiteid alustades sellest, kuidas ta ise on saanud negatiivset tagasisidet, mis esialgu tundus karm, kuid mille eest oli ta hiljem väga tänulik, lõpetades sellega, kuidas ta on pidanud ise andma väga negatiivset tagasisidet ja kasutanud selle juures isiklikku hoolimist. Scott rõhutas, et kõik töökohad vajavad ausaid ja inimlikke suhteid  ning tuleb lihtsalt meeles hoida, et ka kritiseerides saab jääda inimlikuks.  

Brené Brown jagas mõtteid haavatavusest juhtimises ja rõhutas, et julgus olla haavatav, on juhtide jaoks hädavajalik. Tema sõnul tähendab haavatavus valmisolekut astuda ebamugavatesse olukordadesse, kus sa ei tea, mis sind ees ootab ja kus sa ei saa tulemust kontrollida. Brown rõhutas, et haavatavus aitab luua tähendusrikkaid sidemeid ja arendada meeskonnatööd .  

Nordic Business Forum 2024 oli tõeliselt inspireeriv sündmus, mis pakkus uusi teadmisi ja praktilisi juhiseid. Kaks päeva täis tarku mõtteid ja inspireerivaid ideid jätsid hea tunde Instari tiimi südamesse. Saime kinnitust, et edukas juhtimine ei sõltu tänapäeval mitte ainult strateegilistest otsustest, vaid ka sellest, kuidas me suudame inimesi ühendada ja luua tähendusrikkaid suhteid. Kokkuvõttes tuletas Nordic Business Forum meile meelde, et tõeliselt edukad juhid on need, kes mitte ainult ei juhi, vaid hoolivad ja inspireerivad oma meeskonda, jäädes samal ajal truuks iseenda väärtustele.