Atraktiivsete Tööandjate Päev 2024

4. septembril leidis aset kauaoodatud Atraktiivsete Tööandjate Päev 2024, mis sel korral toimus juba 15. korda. Instari korraldatud sündmus toimus Kruiisiterminalis ning tõi kokku valdkonna tipptegijad, et arutleda tööandja atraktiivsuse ja tööturutrendide üle. Instari asutaja Kersti Vannas esitles 2024. aastal toimunud atraktiivsete tööandjate uuringu tulemusi ehk kuulajad said ülevaate värskeimate tööjõuturu ootuste kohta. See on väärtuslik info, mida vajab iga organisatsioon endast konkurentsivõimelise tööandja kuvandi loomise jaoks. Päeva kõige pidulikum hetk oli aga loomulikult võitjate väljakuulutamine üheksas kategoorias. Tutvu võitjatega siin.

 

Kui mõni osaleja veel üritusele saabudes ei olnud kindel, kas tööandja brändinguga tegelemine tasub end ikka rahalises mõttes ära, siis pärast Tele2 finantsdirektori Kristina Penu ettekannet selliseid küsimusi enam õhus ei olnud. Ta tõi selgelt välja, kuidas Tele2 on välja arvutanud kulud, mis kaasnevad ettevõttele värbamisega. Nende kulude nimekiri on väga pikk alustades kõigi värbamisprotsessis osalejate töötasudest või sisseelamis- ja koolituskuludest, lõpetades reklaami- või administreerimiskuludega. Nii võib öelda, et ühe inimese vahetamise kulu on ettevõttele umbes 10 000 € ja see on summa, mis võiks motiveerida iga ettevõtet oma voolavuse näitajaid kontrolli alla võtma. „Ettevõte võib säästa väga palju raha, kui leiad endale õiged inimesed ja oskad neid ka hoida,“ selgitas Penu ning rõhutas, et tööandja brändingusse investeerimine toob kindlasti kaasa ka parema finantstulemuse.

Tööandja atraktiivsuse ära tasumise üle arutles vestlusringis ka suurem seltskond. Alexelat esindas tegevjuht Aivo Adamson, Nortalit esindas töötajate kaasamise juht Kärt Kukk, Nordeconist oli kohal personali- ja kommunikatsioonijuht Mirjam Mikkin ning LHV-st personalijuht Age Leedo. Oli tõeliselt põnev vestlus ja puudutatud sai paljusid olulisi teemasid. Aivo Adamson näiteks märkis, et tööandja brändinguga tegelemine on tegelikult täiesti tippjuhtide küsimus ning see valdkond ei peaks jääma ainult personali- või turundusinimeste lauale. Ka Mirjam Mikkin oli sellega nõus, lisades, et tippjuhtkond, nende vaade tööandja brändingu teemale, aga ka üldine suhtumine ja eeskuju on väga olulised ning mängivad tööandja brändi õitsele puhkemise juures olulist rolli. Age Leedo mõistab hästi brändisaadikute olulisust ja selgitas, et organisatsioon peab endale töötajateks leidma oma n-ö fännid ehk siis inimesed, kes armastavad oma tööd ja seda organisatsiooni. Kärt Kukk jagas kogemust, kus ettevõttel on oma töötajatele just nendega arvestav väärtuspakkumine, mistõttu on töötajad rõõmuga valmis oma tegemisi ka avalikult jagama ja saadikutööd tegema.

Brändisaadikute teemat puudutas oma ettekandes ka Linus Wellen, kes on LinkedIn Talent Solutions Baltikumi avaliku sektori juht. Tema ettekande peamine sõnum oli, et LinkedIn on nii ettevõtte kui ka inimese isikliku karjääri arendamiseks väga vajalik platvorm. See on tõesti tõsi: inimesed tahavad oma isiklikke tööalaseid eesmärke saavutada, organisatsioonid tahavad enda eesmärke saavutada ning LinkedIn on koht, kus need kaks poolt kokku saavad ja lausa vabatahtlikult sellekohast infot uuendavad. Nagu ütles Wellen, siis „LinkedIn on töömaastiku mõttes imeline tööriist ja seal postitamiseks või heaks levikuks ei pea olema sotsiaalmeedia ekspert.“ Kasutagem siis seda tööriista targalt!

Kui oli aeg Atraktiivsete Tööandjate Päeva võitjate vestluspaneeliks, siis kogunesid lavale mõtteid vahetama Microsofti, Politsei- ja Piirivalveameti, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Eesti Kunstimuuseumi esindajad. Vestluse moderaator Mailis Neppo uuris nende käest, kuidas nad seda ikkagi tegid ehk kuidas on sel aastal pärjatud ettevõtted enda edusse panustanud. Tanel Erm Microsoftist kommenteeris, et hea tulemuse taga on sihikindel ja läbimõeldud töö. „Tööandja brändinguga tuleb lihtsalt tegeleda. Kui sellele fookust ja ressurssi ei pane, siis bränd iseenesest ei teki,“ kommenteeris ta. Janne Alavere selgitas, et PPA on viimasel ajal jõudsalt tegelenud karjääripöörajatega, sest ainult noorte pealekasvule ei saa enam loota. „Näeme selle sihtrühma väärtust eriti selles, et karjääripöörajad teavad, mida nad tahavad,“ selgitas ta ja lisas, et PPA-l tuleb lihtsalt oma inimesi kuulata ja vastavalt tagasisidele ka muudatusi sisse viia. Eesti Kunstimuuseumi esindaja Sirje Helme rõhutas, et kõige olulisem on alati inimene. „Õigete inimeste leidmine on alati keeruline, kuid kui spetsialist on kord juba leitud, siis tuleb teda ka hoida. Kui töötajad tunnevad, et nad on hoitud, siis on tööandja brändinguga tegelemisest pool tööd juba tehtud.“ PERHi esindaja Agris Peedu ütles, et tänavu saadud tunnustus on mitme aasta töö tulemus. „Oleme hiljuti tööandja brändiga palju tööd teinud, oleme järjest enam tähelepanu pööranud tudengitele ehk järelkasvule ja loonud abiarsti/abiõe ametikohtasid. See kõik on andnud meile võimaluse olla rohkem pildis ja end tutvustada ning saadud tunnustus näitab, et töö on toonud tulemusi.“

Atraktiivsete Tööandjate Päev 2024 oli täis inspireerivaid ettekandeid ja mõttevahetusi ning kinnitust sai teadmine, kui oluline on tugeva tööandja brändi kujundamine tänasel tööjõuturul. Täieliku fotogalerii sündmusest leiad Instari Facebooki lehelt.