Eelmisel nädalal toimus järjekorras kolmas Magnet Talks, kus kuulsime selle aasta tööandjaturunduse auhinna Magnet Employer Branding Awards’i 2025. aasta võitjate lugusid.
Kui kõik tundub prioriteet, siis pole miski prioriteet
Päeva avas 2025. aasta tööandja brändingu spetsialisti auhinnaga pärjatud Kadi Poll Boltist. Ta jagas oma teekonda kaosest süsteemini.
Kadi suundus turundusvaldkonda pärast Balti Filmi ja Meediakooli lõpetamist, asudes tööle TV3-s. Ta õppis lugude jutustamist, sisuloomet (ka video kujul), sai võimaluse katsetada erinevaid võimalusi sotsiaalmeedias, piiratud ressurssidega tööd, erinevates kanalites töötavat sisu jmt.
Esimese aasta oli ta Boltis oma rollis ainukesena ning see möödus ülikiire tempoga EVP ja tööandjabrändingu strateegia nullist loomise, kõikvõimalike killustatud tegevustega toimetamise ja tööandjabrändi suuna paikapanemisega. Ta tegi nii ülisuuri kui ka pisikesi asju, mh näiteks triikis ta Berliinis hotellis ettevõtte logodega T-särke, et järgmise päeva meetup-il kõik kena välja näeks. Teisel aastal liitus ettevõttega teine TB-juht, Grete, kellega koos tekkis võimalus seada pikemaid plaane kui senine mõnekuine vaade võimaldas. Kadi tunnistas, et järk-järgult kasvas tema oskus öelda “ei” ning seda ka põhjendada. Tal oli väga hea tunne, sest lõpuks sai üha selgemaks, kuhu fookus panna.
Neli asja, mida oleksin tahtnud teada
Kadi tõi välja, mis aitab tööandja brändi veelgi paremini arendada:
- Väga oluline on esimese sammuna paika panna, mille eest sina TB spetsialistina vastutad, kus punktis võtab HR/TA teatepulga üle. Boltis on Kadi vastutus bränditeadlikkuse, huvi tekitamise ja kandideerimise kaalumise etapid, mis eelnevad tööle kandideerimisele. Ehk siis kõik erinevad turundusmõõdikud.
- Tegevusi ei ole mõtet planeerida teiste järgi, tuleb lähtuda sinu ettevõtte vajadusest. Kui ülejäänud käivad karjäärimessidel aga sina juunioreid ei värba siis võiks fookuse mujale suunata.
- Plaani seades on vaja hinnata maksumust ja mõju. Võimalusi on väga palju, kuid tuleb leida just selle hetke jaoks parimad lahendused.
- Strateegia tuleb maksimaalse tulemuse saavutamiseks ära kinnitada peamiste stakeholderitega. Leia need, kelle sõna maksab, ja kooskõlasta tulevase aasta suunad temaga ära. See aitab sul prioriteetsed suunad aastaplaani panna ja see aitab kergemini ka “ei” öelda.
Väärtused juhtimispõhimõtetena
Seejärel said sõna Piret Puidak (tööandjaturunduse projektijuht Eestis) ja Karin Sahar-Lambinen (Lidli kultuuri ja kaasatuse tiimi juht), kes esindasid Grand Prix võitnud Lidl Eestit. Neil hõlmab tööandjaturundus endas ettevõtte väärtuseid, töökultuuri ja mainet tööturul.
2024. aasta kevadel ühtlustati esimest korda kõikides Lidli riikides, sh ka kogu Schwarz Grupis, väärtused. Eesti üksus lokaliseerib sõnumeid, kuid väärtused on neil laiemalt kogu grupis ka juhtimispõhimõtted. Sel aastal on rõhk väärtuste aktiveerimisel, mh loodi sisemiseks kasutuseks interaktiivne väärtuste mäng.
Lidli uue brändi põhimõte on keskenduda inimestele ja suhetele ning Pireti laual on hetkel kõikide materjalide kaasajastamine. Karini sõnul on kommunikatsiooniahelas esimesena juhid, kes informatsiooni edasi annavad.
Lidli tööandjabrändi mõõtmise aluseks on uuringud, näiteks kasutavad nad kogu Baltikumis Instari tööootuste ja tööandjakuvanid uuringut ning majasisest grupiülest Employer Atractivness uuringut. Lisaks Top Employer sertifikaadile jälgivad nad karjäärilehe analüütikat, kampaaniate ja sotsiaalmeedia tulemusi ning värbamise pikkust ja kandideerijate arvu.
Teistmoodi videokuulutus
Johannes Sepp rääkis VAAS-i loodud Tele 2 turundusjuhi otsingu tulemusest, partner tegi krimiloo sarnase otsinguvideo. Klient soovis saada eristuva sotsiaalmeedias töötava videokuulutuse. Videot näha siit: https://www.facebook.com/tele2eesti/videos/1098151795123202
Kõikides platvormides kasutati sama videot erinevas formaadis, 30% eelarvest läks sotsiaalmeediareklaamile. Videot vaadati 254 289 korda, see jõudis 155250 (unikaalse) inimeseni ja tõi 1155 klikki töökuulutusele. Kampaania töötas agentuuri hinnangul väga hästi ning leiti uus turundusjuht.
Magnet Employer Branding Awards 2026
Tänasest on avatud Magnet Employer Branding Awards 2026 nomineerimine, mida saad teha selle lingi kaudu: https://magnetawards.ee/nomineeri
Oma organisatsiooni kandidatuuri saab esitada kuni seitsmesse kategooriasse, konkursi nominente hindab erapooletu žürii. Kategooriad: tööandja brändi loomine, sisemine tööandja bränd, loovlahendused ja metsikud ideed, üritused ja sündmused, tööandja brändi kampaania, värbamiskampaania, videolahendused. Samuti saab nomineerida tööandja brändingu spetslisti.
Pane kalendrisse need sündmused:
- 31.01.2026 Magnet Employer Branding Awards 2026 nomineerimine suletakse
- 26.02.2026 Magnet Employer Branding Awards 2026 Soome (inglise keeles)
- 11.03.2026 Magnet Employer Branding Awards 2026 Eesti
- 3.09.2026 Atraktiivsete tööandjate päev