Andmetel põhinev juhtimine on konkurentsieelis!

Tööturg on pidevas muutumises ning konkurents talentide pärast üha kasvab. Ettevõtted, kes tahavad olla atraktiivsed tööandjad, ei saa enam toetuda pelgalt sisetundele või vanadele praktikatele. Ainus jätkusuutlik tee tulevikku on teha otsuseid andmetele tuginedes – mõista, mida töötajad tegelikult ootavad, ja kohandada oma tööandja mainet vastavalt muutuvatele trendidele.

OSKA tööturu üldprognoos 2022–2031: muutuste kümnend

Haridus- ja Noorteameti OSKA raport* tööturu arengusuundadest 2022–2031 toob selgelt välja, et Eesti tööturg seisab järgmise kümnendi jooksul silmitsi oluliste muutustega:

  • Tööealine elanikkond väheneb – aastaks 2031 väheneb tööealiste inimeste arv 57 000 võrra. See tähendab, et tööandjate jaoks muutub iga potentsiaalne töötaja veelgi väärtuslikumaks.
  • Kasvab vajadus kõrgharidusega spetsialistide järele, eriti info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, tervishoiu ja hariduse valdkondades.
  • Tööjõupuudus süveneb, mis suurendab survet pakkuda töötajatele paremaid tingimusi ja väärtuspakkumist.
  • Töötajad otsivad paindlikkust, arenguvõimalusi ja tähenduslikku tööd, mis tähendab, et palgast üksi enam ei piisa.

Sellises keskkonnas on edukad need organisatsioonid, kes suudavad mõista tööootuste muutumist ja kujundada selle põhjal oma personalistrateegia.

Instari tööootuste ja atraktiivsete tööandjate uuring – praktiline tööriist otsustajatele

Instari juba 16 aastat läbi viidud tööootuste ja atraktiivsete tööandjate uuring on Eestis juba tuntud ja usaldatud tööriist, mida kasutavad sajad ettevõtted oma tööandja brändi arendamisel. 2025. aasta uuringuga on liitumas taas sadu Eesti organisatsioone ning tänavu laieneb uuring veelgi jõulisemalt ka Läti ja Leedu tööandjate hulka.

Mida annab uuring Sinu organisatsioonile?

  • Saad teada, mis motiveerib ja kõnetab potentsiaalseid töötajaid. Kas nad väärtustavad enim paindlikkust, tugevat meeskonnavaimu või hoopis arenguvõimalusi? Uuring aitab tuvastada just sinu sihtrühma ootused.
  • Võrdled oma organisatsiooni atraktiivsust teistega. Näed, kuidas töötajad sind tajuvad võrreldes valdkonna või regiooni teiste tööandjatega.
  • Andmetel põhinev sisend tööandja brändingu ja värbamisstrateegia kujundamiseks. Selle asemel, et eeldada, saad planeerida kampaaniaid, hüvesid ja tööpakkumisi tuginedes tegelikule turuinfole.
  • Võimalus esile tõusta. Kõige atraktiivsemad tööandjad saavad märgise “Atraktiivne Tööandja 2025”, mida kasutada oma turunduses ja mainekujunduses.

Andmed = kindlamad otsused = tugevam tööandjabränd

Ajal, mil tööandja maine määrab järjest enam, kes sinu ukse taha tuleb (ja kes sinna jääb), on andmetel põhinev juhtimine konkurentsieelis. OSKA raport näitab suurt pilti – Instari uuring aitab sul näha detaili.

 

Tulevik kuulub neile, kes kuulavad – mitte ainult sõnu, vaid ka numbreid. Telli uuring ja tee targemaid otsuseid oma organisatsiooni arendamiseks!

Vaata, kas Sinu ettevõte on attraktiivsete tööandjate uurings ning küsi pakkumist!

👉Atraktiivsuse uuring – Instar – Employer Branding & Recruitment Agency

 

Kui soovid uuringust rohkem teada, siis võta minuga ühendust!

Annika Alus
Uuringute projektijuht
annika.alus@instar.ee

*Haridus- ja Noorteameti OSKA raport tööturu arengusuundadest 2022–2031