G4S värbamiskampaania

Taust ja äljakutse 

G4S on kolm korda järjest Euroopa parima lennujaama auhinna võitnud Tallinna lennujaama lennujulgestuspartner. Lennujaama reisijate arv kasvas enne COVID-19 pandeemiat kiiresti ja turvaliste lendude tagamiseks oli vaja oluliselt suurendada ka lennujulgestajate arvu. G4S-i ridadesse oodati üle 100 uue töötaja, kui täpne olla. G4S sõnul oli värbamise suurim raskus aga lennujulgestaja ametikoha vähene atraktiivsus. 

 

Lahendus 

Viisime läbi kampaania, mille keskmes oli G4S Eesti ja Instar EBC koostöös loodud otsimismäng “Kes otsib, see leiab”, et näidata töö ainulaadsust. Nutika lahendusena kutsusid värbamismäng ja plakatid vaatajat lennundusjulgestustöötaja ülesannetes osalema. Mängu eesmärk oli näidata, et lennundusjulgestuses töötamine tekitab Sherlock Holmesi tunde, kuna keelatud esemete leidmine käsipagasist nõuab detektiivile omast detailitundlikkust ja valvsust. Boonusena tõstis kampaania ka reisijate teadlikkust käsipagasis lubatavate objektide kohta. Kõik see andis värskendava pilgu muidu madala atraktiivsusega turvatöötaja ametile. Iga kampaania lainega lisasime mängu midagi uut. Näiteks lisaobjekte, uusi kujunduselemente ja tasemeid. 

Kampaania pidi esialgu toimuma vaid kevadel, kuid suure edu tõttu kordasime seda ka suvel ja sügisel. Sõltuvalt kliendi vajadusest muutsime iga kampaania värbamissõnumeid ja -kanaleid: näiteks kevadel ja suvel keskendusime noortele hooajatöötajatele, sügisel sihtisime osalise või täiskohaga töö otsijaid. 

Kampaaniate läbiviimisel tuginesime sihtgrupi vanuse tõttu (18-26-aastased) sotsiaalmeediale: Instagram, Facebook, YouTube ja Google Ads. Eestkõnelejatena kasutasime G4Si tööandja saadikuid Erikat ja Arkot. Sotsiaalmeediategevust toetasid raadioreklaamid, välimeedia (bännerid ülikoolide ja koolide lähedal, hangerid ühistranspordis), ajalehtede reklaamid ja otse koolidele kirjutamine. 

“Olge julged, katsetage, ärge seadke endale piire, vaid proovige ja teekond tulemusteni on tihtipeale põnevam kui lõpptulemus,”  

G4S personalidirektor Indrek Sarjas.  

 

Otsimismäng “Kes otsib, see leiab”

 

Sotsiaalmeedia postitused

 

 

Välimeedia

 

 

Tulemused ja mõju 

Kampaania oli tohutult edukas – G4S-il õnnestus palgata 132 uut töötajat. Kujundus- ja mängulahendus kõnetas valitud sihtrühma, st 18–26-aastased noori ja pälvis keskmisest enam tähelepanu. Pikk kampaaniaperiood koos sõnumite ja kanalite varieerimisega võimaldas meil tegevusi paremini planeerida, mis suurendas järk-järgult kampaaniate efektiivsust. 

Kampaaniate konversioone* (kandidaate) oli 120.
Sotsiaalmeedia reklaame nägi 184 000 inimest.**
Google’i otsingureklaame kuvati umbes 200 000 korda.
Kampaaniate klikkimise määr oli 1,68.
Ligikaudu 11 000 reklaamiklikki.

 

* Sihtlehe kaudu kandideerinud kandidaatide arv. Konversioonid ei hõlma taotlejaid, kes kandideerisid otse tööportaalide kaudu jne. 
** Eestis on umbes 130 000 inimest vanuses 18–26-aastat.